Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Με ΣΔΙΤ η κατασκευή επεκτάσεων με λειτουργία της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, το βασικό σενάριο

κείμενο από το ypodomes.com
Με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα να εξετάζεται πολύ σοβαρά, η Αττικό Μετρό αναζητά τον βέλτιστο τρόπο για τις επεκτάσεις της Γραμμής 4 και της ανάπτυξης νέων γραμμών στην Αθήνα κυρίως με τη μέθοδο ΣΔΙΤ. Στην ομιλία του Διευθύνοντος Συμβούλου της Αττικό Μετρό στον Economist την Παρασκευή, έγινε λόγος για απαιτούμενο κόστος 13δισ.ευρώ αποτελούμενο από 120χλμ και 105 νέους σταθμούς για την ανάπτυξη νέων γραμμών που συνολικά θα διαμορφώσουν ένα δίκτυο 8 γραμμών. Όπως αποκάλυψε ο Δ.Σ. της Αττικό Μετρό, αυτή την εποχή επικαιροποιείται η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό, για να συγκεκριμενοποιηθούν και οι ανάγκες.
Αναφορικά με το μέλλον ο κ.Παπαδόπουλος σημείωσε ότι τα κεφάλαια από το ΕΣΠΑ είναι πλέον σχετικά μικρά για τις ανάγκες επέκτασης του δικτύου και αναφέρθηκε στη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων. Άλλωστε όπως σας είχε αποκαλύψει το ypodomes.com εδώ και ένα χρόνο γίνεται σχετική μελέτη από αμερικανική εταιρεία για αυτό το σκοπό.
Μάλιστα σε ένα σενάριο που παρουσιάστηκε στον Economist, ο προϋπολογισμός για τις επεκτάσεις της Γραμμής 4 μόνο, απαιτούνται περίπου 2,86δισ.ευρώ. Σε μία συνεργασία Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα άρα ΣΔΙΤ, η μόχλευση κεφαλαίων θα ήταν 1,62δισ.ευρώ από Δημόσια Κεφάλαια και 1,24δισ.ευρώ από Ιδιωτικά. Σε ποσοστά μιλάμε για 62% για δημόσια συμμετοχή, 28% Ιδιωτικό δανεισμό και 10% private equity. Με αυτά θα κατασκευάζονταν 26χλμ υπόγειας γραμμής με 20 νέους σταθμούς ολοκληρώνοντας την Γραμμή 4 με τις επεκτάσεις προς Λυκόβρυση (μέσω Κηφισίας), Άνω Ηλιούπολη και Πετρούπολη (μέσω Περισσού).
Με ποιο μοντέλο; Με λειτουργία για 35 έτη από ιδιωτικό σχήμα, μέσα έσοδα ανά έτος 71,4δεκατ.ευρώ, συνολικά έσοδα λειτουργίας 2,5δισ.ευρώ. Τα μέσα έξοδα ανά έτος υπολογίστηκαν σε 17,8δισ.ευρώ, η μέση τιμή εισιτηρίου 0,67 ευρώ, το μέσο EBITDA 53,5εκατ.ευρώ και 95 εκατομμύρια επιβάτες κατά μέσο όρο ανά έτος.
Το ενδιαφέρον αυτό σενάριο δείχνει πολλά. Από τη μία την αδυναμία πλέον τόσο του Δημοσίου όσο και της ΕΕ να χρηματοδοτεί ως κλασσικά δημόσια έργα, τα έργα Μετρό, την ανάγκη της συμμετοχής ιδιωτών για να τρέξουν τα απαραίτητα έργα στην Αθήνα (και πιθανώς στη Θεσσαλονίκη στη συνέχεια) αλλά και την είσοδο ιδιωτών στη λειτουργία πλέον των αστικών συγκοινωνιών, που ήδη έχει συμβεί με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ
Αναφορικά με τα έργα που είναι σε εξέλιξη ο κ.Παπαδόπουλος είπε πως το καλοκαίρι θα παραδοθούν οι σταθμοί ΑΓ.ΒΑΡΒΑΡΑ,ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ,ΝΙΚΑΙΑ και με ορίζοντα το 2021 οι υπόλοιποι 3 σταθμοί ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ που θα ολοκληρώσουν την επέκταση της Γραμμής 3 στο λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά.
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι η βασική γραμμή θα ολοκληρωθεί το 2020, η επέκταση προς Καλαμαριά το 1ο εξάμηνο του 2021 ενώ το 2024 μεταφέρθηκε η ολοκλήρωση του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Σε εξέλιξη είναι και η προμήθεια 25 συρμών για τις ανάγκες του δικτύου Τραμ που επεκτείνεται στον Πειραιά μέσα στο καλοκαίρι.
Ο ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 4
Για τη Γραμμή 4 και συγκεκριμένα το τμήμα ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ που βρίσκεται σε διαγωνιστική διαδικασία σημείωσε πως η συνολική επιβατική κίνηση αναμένεται να είναι 311.000 επιβάτες καθημερινά ενώ από τη λειτουργία του θα μειωθούν κατά 40.000 οι μετακινήσεις με ι.χ. με αποτέλεσμα τη μείωση κατά 250 τόνους του CO2 που εκλύεται στην ατμόσφαιρα της πόλης. Στον διαγωνισμό συμμετέχουν δύο σχήματα (επικεφαλείς των οποίων είναι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ)
Το έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέχρι του ποσού των 488,58 εκατ. ευρώ.Ο υπόλοιπος εκτιμώμενος προϋπολογισμός (1.645,56 εκατ. ευρώ) έχει εγγραφεί στο Εθνικό σκέλοςτου Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων του κρατικού Προϋπολογισμού και προγραμματίζεται να ενταχθεί για συγχρηματοδότηση από την ΕΕ στο επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027 ως έργο phasing. Επιπλέον, υπάρχει εγκεκριμένη δανειακή πίστωση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB) ποσού 730 εκατ. ευρώ, η οποία δύναται να αυξηθεί μέχρι του ποσού του 1 δις ευρώ εφόσον υπάρξει ανάγκη. Σε φάση διαγωνισμού είναι και οι πρόδρομες εργασίες της Γραμμής 4 με κόστος περίπου 40εκατ.ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα