Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 10 Απριλίου 2019

Αυτοκινητόδρομοι: Δύο χρόνια από την λειτουργία Ολυμπίας, Ιόνιας και Αιγαίου

κείμενο από το ypodomes.com
Ήταν δύο χρόνια πριν όταν μέσα σε διάστημα 5 ημερών 3 αυτοκινητόδρομοι μπήκαν σε λειτουργία, απελευθερώνοντας χιλιόμετρα εργοταξίων και δίνοντας μία μεγάλη ώθηση στις οδικές μεταφορές. Η αρχή έγινε στις 6 Απριλίου 2017, όταν έξω από τη Μεγάλη Σήραγγα Τεμπών, που με μήκος 6χλμ είναι η μεγαλύτερη στα Βαλκάνια, εγκαινιάστηκε και δόθηκε στην κυκλοφορία από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, παρουσία της Επιτρόπου Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου το τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που βρισκόταν υπό κατασκευή για 9 χρόνια.
Συνολικά 11χλμ σηράγγων και 14χλμ ανοικτού δρόμου άλλαξαν τις μετακινήσεις μεταξύ Πιερίας-Λάρισας, Θεσσαλίας-Μακεδονίας και μείωσαν την χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε κάτι περισσότερο από 4 ώρες και 15 λεπτά. Το έργο κόστισε συνολικά 1,3δισ.ευρώ.
Λίγες μέρες αργότερα, στις 11 Απριλίου 2017 έρχεται η σειρά της Ολυμπίας Οδού. Το τμήμα Κόρινθος-Πάτρα που ξεκίνησε επίσης το 2008, δόθηκε ολόκληρο στην κυκλοφορία ενώ είχαν προηγηθεί τους προηγούμενους μήνες τμηματικές παραδόσεις. Η συνολική απόδοση 120χλμ, ήταν ένα μεγάλο βήμα σε ένα έργο που αντιμετώπιζε την συνεχή πρόκληση να πρέπει να διατηρηθεί στην κυκλοφορία καθώς στο μεγαλύτερο μέρος που επρόκειτο για διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού.
Η διαφορά στην οδήγηση τις πρώτες μέρες ενθουσίασε τους οδηγούς που είδαν τους χρόνους να μειώνονται εντυπωσιακά και η απόσταση Αθήνας-Πάτρας να πέφτει κάτω από 2 ώρες. Ομολογουμένως το πρώτο διάστημα είχαμε τη λειτουργική απόδοση του άξονα και χρειάστηκαν αρκετοί μήνες μέχρι να τελειοποιηθεί ενώ τελευταίος στην κυκλοφορία δόθηκε ο Υπερ-Κόμβος Ρίου που χαρακτηρίστηκε μαζί με το σύμπλεγμα σηραγγών της Παναγοπούλας ως ένα μεγάλο τεχνικό επίτευγμα. Τα εγκαίνια του δρόμου έγιναν έξω από τη Σήραγγα Παναγοπούλας στο ρεύμα προς Αθήνα από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Μία ημέρα αργότερα, δίδεται στην κυκλοφορία η Σήραγγα Κλόκοβας και μαζί όλο το τμήμα μέχρι το Κεφαλόβρυσο, δημιουργώντας ένα λειτουργικό τμήμα 97χλμ μέχρι την Αμφιλοχία. Εδώ δεν δόθηκε συνολικά ο αυτοκινητόδρομος, καθώς αυτό πρακτικά έγινε στις αρχές Αυγούστου και επίσημα στις αρχές Σεπτεμβρίου, όμως λειτούργησε το δυσκολότερο τμήμα του έργου και το μεγαλύτερο τεχνικό επίτευγμα του. Η Σήραγγα Κλόκοβας που αρχικά δεν περιλαμβανόταν στο φυσικό αντικείμενο του αυτοκινητόδρομου Αντίρριο-Ιωάννινα, με μήκος 3χλμ έγινε το "καμάρι" των έργων. Διανοίχθηκε στο χρόνο ρεκόρ των 13 μηνών όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα και λειτούργησε σε 24 μήνες από τις πρώτες εργασίες διάνοιξης της. Τα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού με έγιναν στις 4 Σεπτεμβρίου 2017 από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.
Οι δρόμοι αυτοί άλλαξαν την χώρα, χωρίς αυτό να γίνει αντιληπτό από τη μία μέρα στην άλλη. Έφεραν την Ήπειρο και τα Ιωάννινα πολύ πιο κοντά στην Αθήνα, έκαναν πιο σύντομο το ταξίδι από το βορρά στο νότο και αντίστροφα στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και παραπέρα και ξαναέβαλαν στο χάρτη την κατά κάποιο τρόπο "σβησμένη" λόγω των έργων Πάτρα. Στη συνέχεια η διασύνδεση τους προκάλεσε τη λειτουργία ενός αλληλοτροφοδοτούμενου δικτύου που ήταν ένα τεράστιο άλμα για τις οδικές μεταφορές και άνοιξε νέους ορίζοντες για τον τουρισμό, την αγροτική παραγωγή και τη βιομηχανία.
Πάνω σε αυτούς τους δρόμους που μπήκαν πριν από δύο χρόνια στη ζωή μας, σχεδιάζεται η επέκταση τους ούτως ώστε ακόμα περισσότερες περιοχές να συνδεθούν με αυτό το δίκτυο που τελικά μας ενώνει μέσω των Διευρωπαϊκών αξόνων με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα