Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 1 Απριλίου 2019

Η Αττικό Μετρό θα αναλάβει τη λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης την πρώτη τριετία

κείμενο από το ypodomes.com
H Αττικό Μετρό Α.Ε. θα αναλάβει τη λειτουργία του νέου συστήματος Μετρό στη Θεσσαλονίκη για τα πρώτα 3-4 χρόνια της "ζωής" του. Αυτό αποκάλυψε στο ypodomes.com ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος ο οποίος συμπλήρωσε πως η τεχνογνωσία που έχει η εταιρεία είναι αυτή που χρειάζεται για να λειτουργήσει το νεοφώτιστο δίκτυο αλλά και για να λειτουργήσει στο σύνολο του το υπό κατασκευή έργο.
Στη συνέχεια αυτής της πρώτης περιόδου θα παραδοθεί στην υπό σύσταση εταιρεία ΑΣΥΘ (διάδοχο σχήμα του ΟΑΣΘ) που μαζί με τα λεωφορεία θα αναλάβουν την εμπορική λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.
"Έχουμε ήδη ζητήσει την στελέχωση δυναμικού και τα πρώτα 30-40 άτομα που θα στελεχώσουν την εταιρεία θα έχουν επιλεγεί μέχρι το Φθινόπωρο" σημειώνει ο κ.Μυλόπουλος.
Οδεύοντας προς τη λειτουργία (μένουν περίπου 20 μήνες) της βασικής γραμμής τα πράγματα ξεκαθαρίζουν στην κατασκευή. Στο αμαξοστάσιο μέχρι το Πάσχα θα έχει ολοκληρωθεί η επιδομή και ο χώρος υποδοχής του πρώτου συρμού που αναμένεται τις επόμενες εβδομάδες. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του έτους να γίνει εκεί η μετεγκατάσταση της Αττικό Μετρό στο νέο "στολίδι" της πόλης που σημειωτέον θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα κτίσματα της Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα στρώνεται η επιδομή (οι γραμμές δηλαδή) σε όλο το μήκος της γραμμής με εκτίμηση ότι θα ολοκληρωθεί το επόμενο τετράμηνο.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Αττικό Μετρό, τέλος καλοκαιριού θα ξεκινήσουν και τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών του Μετρό που θα διαρκέσουν για περισσότερο από ένα έτος.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ολοκληρώνεται η κατάχωση των αρχαιοτήτων και έχει αρχίσει η τοποθέτηση των διαφραγματικών τοίχων για τις αρχαιολογικές έρευνες στη νότια πλευρά. Έχουν επίσης ξεκινήσει οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την πλάκα οροφής του κυρίως σταθμού που έτσι θα αποκτήσει "κέλυφος" για να μπορέσουν να συνεχιστούν οι εργασίες υπογείως.
Ο σταθμός θα σκαφτεί με τη μέθοδο ΝΑΤΜ και ήδη έχει σκαφτεί το μεγαλύτερο μέρος των 2 φρεατίων που θα φτάσουν στα άκρα του σταθμού (βόρεια και νότια). Ο μεγάλος στόχος είναι το καλοκαίρι του 2020 να έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες και η κατασκευή να συνεχίσει χωρίς καθυστερήσεις καθώς ένα από τα σημεία κλειδιά είναι να καθαιρεθούν οι σήραγγες για να κατασκευαστεί η αποβάθρα και να ολοκληρωθεί ο σταθμός.
Οι εργοταξιακές καταλήψεις έχουν "μαζευτεί" στους 11 από τους 13 σταθμούς και στο σταθμό ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, όταν θα ολοκληρωθεί το κέλυφος το Φθινόπωρο, θα περιοριστεί και εκεί η επιφανειακή εργοταξιακή κατάληψη ενώ θα συνεχίζεται η κατασκευή του υπόλοιπου σταθμού.
Αναφορικά με τους σταθμούς, αρχίζουν ένας-ένας να παίρνουν την τελική τους εικόνα και αισθητικά θυμίζουν πολύ εκείνους της Αθήνας, όμως τελικά θα είναι τελείως διαφορετικοί κατασκευαστικά καθώς θα κυριαρχούν οι κυλιόμενες σκάλες που θα σε ανεβοκατεβάζουν και οι αποβάθρες που με τις θύρες ασφαλείας θα θυμίζουν χώρο αναμονής επιβατών (κάτι σαν gate αεροδρομίου) παρά αποβάθρα Μετρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα