Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 3 Απριλίου 2023

Κατασκευές: Τα ορόσημα του Απριλίου για διαγωνισμούς, προσφορές και υπογραφές συμβάσεων

 κείμενο από το ypodomes.com

Ο Απρίλιος, τελευταίος μήνας πριν τις προγραμματισμένες εθνικές εκλογές της 21ης Μαϊου, περιλαμβάνει αρκετά και σημαντικά ορόσημα για τον χώρο των υποδομών. Σε αυτόν τον μήνα έχουν συγκεντρωθεί αρκετές ημερομηνίες στις οποίες αναμένουμε την πραγματοποίηση διαγωνισμών, την κατάθεση προσφορών ή την υπογραφή συμβάσεων.

Στο πεδίο των δημοπρατήσεων τα σκήπτρα κρατά η δημοπράτηση της επέκτασης από την Αττικό Μετρό της επέκτασης της γραμμής 2 προς Ίλιον. Είναι ο πρώτος διαγωνισμός επέκτασης μετά το 2017, όταν είχε δημοπρατηθεί η γραμμή 4. Το έργο κόστους 550 εκατ. ευρώ έχει τραβήξει το ενδιαφέρον των μεγάλων των κατασκευών και η ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος είναι η 12η Απριλίου (μετατέθηκε από αρχικά την 17η Μαρτίου).

Στις 24 Απριλίου έχουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το μεγάλο διπλό αρδευτικό έργο στο Λασίθι για την Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων και το Φράγμα Αγίου Ιωάννη. Το έργο-ΣΔΙΤ κόστους 70 εκατ. ευρώ δημοπρατεί το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Στις 3 Απριλίου ξεκινά ο διαγωνισμός για την αναβάθμισης της ΠΕΟ Αθήνας-Θήβας, στις 10 Απριλίου ο διαγωνισμός για το ΚΕΛ (βιολογικός καθαρισμός) των περιοχών Ραφήνας-Πικερμίου και Σπατών-Αρτέμιδας, στις 24 Απριλίου το έργο αποχέτευσης σε Σπάτα-Αρτέμιδα.

Επίσης, στις 24 Απριλίου ξεκινά ο διαγωνισμός για τη Μονάδα Απορριμμάτων Λάρισας, στις αρχές Απριλίου η ΜΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας, στις 20 Απριλίου η Μονάδα Απορριμμάτων στο Βόλο και στις 3 Απριλίου η ΜΕΑ Ύδρας.

Παράλληλα για τον Μάιο μετατέθηκε ακόμα ένα πολύ μεγάλο οδικό έργο και αφορά στην επέκταση της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά που ολοκληρώνει τον βασικό άξονα του αυτοκινητόδρομου από Αντίρριο μέχρι Κακαβιά. Με κόστος 310 εκατ. ευρώ είναι το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο της χώρας και ένα από τα πλεόν σημαντικά καθώς ενώνει την Ελλάδα με την Αλβανία. Η υποβολή των φακέλων έχει οριστεί για τις 9 Μαίου (από 28 Μαρτίου λόγω κατάθεσης προδικαστικής προσφυγής και αιτημάτων παράτασης).

Υποβολή προσφορών

Ώρα προσφορών όμως θα έχουμε μετά το Πάσχα (στις 20 Απριλίου) για το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και τη Χερσόνησο. Το έργο με εκτιμώμενο κόστος να φτάνει τα 1,5 δισ. ευρώ, είναι σήμερα το μεγαλύτερο νέο έργο παραχώρησης της χώρας. Τα σχήματα που έχουν φτάσει μέχρι και τη Β`φάση του διαγωνισμού είναι: 1.ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.ΑΒΑΞ, 4.VINCI, 5.Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL.

Εξελίξεις περιμένουμε τις εξελίξεις και για το έργο της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης για την υπογραφή της σύμβασης. Στο ΣτΕ είχε προσφύγει ο Δήμος Νέου Ηρακλείου και αναμένουμε την απόφαση.

Στις 27 Απριλίου έχει μετατεθεί η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το έργο-ΣΔΙΤ που αφορά στο νέο κτιριακό συγκρότημα της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην οδό Πειραιώς. Στην Β φάση του διαγωνισμού έχουν περάσει τα εξής σχήματα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, η Κ/Ξ Μυτιληναίος-Dimand η Κ/Ξ Intrakat-Redex.

Οι υπογραφές συμβάσεων

Παράλληλα τρέχουν οι διαδικασίες για να πέσουν οι υπογραφές στο μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Στόχος είναι προφανώς να υπογραφεί το έργο-ΣΔΙΤ πριν τις εκλογές. Με την υπογραφή θα έχουν μπει σε τροχιά κατασκευών τα 2 από τα 3 έργα του ΒΟΑΚ, δηλαδή όλη η ανατολική του πλευρά.

Το ίδιο ισχύει και για το έτερο οδικό έργο-ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη με την προσυμβατική περίοδο να ολοκληρώνεται οσονούπω. Στόχος και εδώ να υπογραφεί η σύμβαση πριν τις εθνικές εκλογές. Ανάδοχο σχήμα είναι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Υπογραφές όμως θα έχουμε και για την προμήθεια 250 λεωφορείων από την Yutong και άλλων 100 φυσικού αερίου από την IVECO. Οι δύο συμβάσεις είναι στο Ελεγκτικό και έχουν πιθανότητες υπογραφής πριν τις εκλογές. Από αυτές τις δύο συμβάσεις το 1/3 των ηλεκτρικών λεωφορείων κατευθύνεται για τη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα στην Αθήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα