Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 25 Ιουλίου 2023

Γραμμή 4 Μετρό: Γιατί η λειτουργία του θα αλλάξει το κυκλοφοριακό της Αθήνας

κείμενο από το ypodomes.com

Η υπό κατασκευή γραμμή 4 του Μετρό είναι σήμερα το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της χώρας και η λειτουργία του αναμένεται να αλλάξει το κυκλοφοριακό της Αθήνας. Αποτελεί την μεγαλύτερη συγκοινωνιακή παρέμβαση στην πρωτεύουσα και έχει ως στόχο να δώσει πρόσβαση στο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς σε περίπου 340.000 επιβάτες.

Η απόσταση Άλσος Βεϊκου-Γουδή έχει υπολογιστεί πως θα διανύεται σε περίπου 17 λεπτά, χρόνος ρεκόρ αν σκεφτεί κανείς ότι σήμερα μια τέτοια μετακίνηση μπορεί να απαιτήσει ακόμα και τον διπλάσιο χρόνο. Ακόμα μεγαλύτερη αξία αποτελεί το γεγονός πως σύμφωνα με τις μελέτες η Γραμμή 4 θα συμβάλει στην μείωση κατά 53.000 οχημάτων από τους δρόμους της πόλης.

Τα βήματα μέχρι σήμερα

Σήμερα στα δύο χρόνια του έργου οι πρόδρομες εργασίες βρίσκονται περίπου ενώ έχουν αποδοθεί για το κυρίως έργο συνολικά οι σταθμοί ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, τμήμα του σταθμού ΑΚΑΔΗΜΙΑ ενώ έπεται ο σταθμός ΓΑΛΑΤΣΙ. Ο πρώτος μετροπόντικας βρίσκεται ήδη στη θέση του έχοντας διανοίξει τα πρώτα 30 μέτρα και αναμένεται να ξεκινήσει την ημερήσια διάνοιξη το αμέσως επόμενο διάστημα. Ο πρώτος σταθμός που θα συναντήσει είναι στο ΓΟΥΔΗ και αυτό εκτιμάται μέσα στο έτος.

Ο δεύτερος μετροπόντικας είναι τμηματικά στην Αθήνα και αναμένεται να συναρμολογηθεί το Φθινόπωρο με στόχο να ξεκινήσει τους πρώτους μήνες του 2024. Ο πρώτος σταθμός που θα συναντήσει είναι στο ΓΑΛΑΤΣΙ. Οι δύο μετροπόντικες έχουν ονομαστεί Αθηνά και Νίκη. Συνολικά θα σκάψουν 12,8 χλμ υπόγειας διπλής γραμμής.

Με τη γραμμή 4 ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας θα αλλάξει και θα ενισχυθεί η διασυνδεσιμότητα με την ένταξη νέων περιοχών στό δίκτυο Μετρό. Γαλάτσι, Κυψέλη, Γκύζη, Εξάρχεια, Ιλίσια, Καισαριανή, Ζωγράφου και Γουδή θα είναι περιοχές που θα μπορεί κάποιος να φτάσει με τη χρήση της γραμμής 4 ή με συνδυασμό γραμμών.

Παράλληλα θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση των υφιστάμενων γραμμών και ειδικά των κεντρικών όπως το Σύνταγμα, ο Ευαγγελισμός. Η νέα "πορτοκαλί" γραμμή θα δώσει πρόσβαση και σε σημαντικά σημεία της πόλης. Νοσοκομεία, Μουσεία, Σχολές, σημαντικά κτίρια. Πιο χαρακτηριστικά είναι τα Δικαστήρια στου Γκύζη, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, το Υπουργείο Πολιτισμού, τη Νομική Σχολή του Ε.Κ.Π.Α., το Μουσείο Μπενάκη (κτίριο Κουμπάρη), το Βρετανικό Συμβούλιο, την Πανεπιστημιούπολη.

Μείωση αποστάσεων

Η γραμμή 4 του Μετρό θα αλλάξει το κυκλοφοριακό της Αθήνας και το σημαντικότερο στοιχείο είναι η μείωση των αποστάσεων. Για παράδειγμα η διαδρομή Γουδή-Κολωνάκι θα διαρκεί 8 λεπτά,  Γαλάτσι-Πανεπιστημιούπολη 13 λεπτά, Κυψέλη- Ευαγγελισμός σε μόλις 8 λεπτά. Η γραμμή 4 θα συνδέεται με την γραμμή 3 στον Ευαγγελισμό και με την γραμμή 2 στον σταθμό Πανεπιστήμιο (μέσω του σταθμού Ακαδημία).

Παράλληλα με την χρήση δύο γραμμών θα καλύπτοναι σε πολύ μικρό χρόνο διαδρομές που σήμερα απαιτούν πολλή ώρα. Για παράδειγμα από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι την Πανεπιστημιούπολη θα απαιτούνται περίπου 25 λεπτά, από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας μέχρι τα Δικαστήρια 10 λεπτά, από το Ελληνικό μέχρι την Κυψέλη περίπου 23 λεπτά.

Συνεπώς αναμένεται και μείωση των ρύπων με την ποσότητα CO2 που δεν θα εκλύεται στην ατμόσφαιρα της πόλης από επιβάτες που θα χρησιμοποιούν το Μετρό αντί το ΙΧ τους, η οποία και εκτιμάται σε 318 tons/ημέρα.

Στα πολύ μεγάλα πλεονεκτήματα της λειτουργίας της νέας γραμμής Μετρό είναι και η αύξηση της αξίας στο real estate των περιοχών που θα διέρχεται. Ήδη παρατηρείται αύξηση της αξίας των ακινήτων – καταστημάτων και αυτή η τάση όπως έχουμε δει και σε άλλες γραμμές όταν λειτούργησαν, αναμένεται να συνεχιστεί.

Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι και η αναβάθμιση των περιοχών που θα διέρχεται η Γραμμή 4. Συνολικά θα διενεργηθεί αρχαιολογική έρευνα συνολικής επιφάνειας 45.000 τ.μ., ενώ οι αστικές αναπλάσεις στους 15 σταθμούς της Γραμμής 4 θα είναι 85.000τμ και 3.000 δενδροφυτεύσεις. Κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου αναμένεται να δημιουργηθούν περισσότερες από 5.000 νέες θέσεις εργασίας.

Πως θα είναι η νέα γραμμή 4

Μια από τις σπουδαίες και καινοτομίες θα είναι η εγκατάσταση και λειτουργία αυτοματοποιημένων θυρών σε συρμούς και αποβάθρες για την ασφάλεια των επιβατών, όπως και στο Μετρό της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει πως οι συρμοί θα εισέρχονται στο σταθμό, θα σταματούν και οι θύρες ασφαλείας θα ανοίγουν μαζί με τις θύρες του συρμού. Επίσης θα υπάρχει ένα τεχνολογικά εξελιγμένο σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών. Οι συρμοί θα λειτουργούν χωρίς οδηγό, γιατί και η λειτουργία τους θα ελέγχεται μέσω του Κέντρου Έλεγχου της Γραμμής 4. Οι περίπου 20 συρμοί θα κατασκευαστούν από την Alstom.

H κατασκευή του τμήματος Άλσος Βεϊκου-Γουδή, αποτελεί το πρώτο από τα πολλά τμήματα που περιλαμβάνει η νέα γραμμή 4 σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Ελληνικό Μετρό. Επόμενη σχεδιαζόμενη επέκταση είναι  προς τα βόρεια (Μαρούσι, Εθνική Οδός) μέσω Κηφισίας. Επίσης περιλαμβάνονται και άλλες επεκτάσεις. Συνολικά ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τα εξής τμήματα:

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα