Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 24 Ιουλίου 2023

Πως προχωρούν οι μεγάλοι διαγωνισμοί άρδευσης του ΥΔΩΡ, ποια έργα πάνε στο Υποδομών

 κείμενο από το ypodomes.com

Σε πλήρη εξέλιξη είναι τα έργα του προγράμματος ΥΔΩΡ 2.Ο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης. Πρόκειται για έξι μεγάλους διαγωνισμούς οι οποίοι έχουν κόστος με ΦΠΑ 839 εκατ. ευρώ και έχουν προσελκύσει πολλές και σημαντικές εταιρείες όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΘΑΛΗΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ.

Την Δευτέρα 24 Ιουνίου αναμένεται να ξεκινήσουν δύο ακόμα διαγωνισμοί που αφορούν τα έργα μεταφοράς νερού από τον Ποταμό Νέστο στην κοιλάδα της Ξάνθης, έργο ύψου 210 εκατ. ευρώ και το Αρδευτικό σύστημα Αλμωπαίου στην Πέλλα ύψους 122 εκατ. ευρώ. Στους δύο διαγωνισμούς θα έχουμε την έναρξη της διαδικασίας με την εκδήλωση ενδιαφέροντος.

Ποια έργα τρέχουν

Να θυμίσουμε πως σε εξέλιξη είναι οι αρκετοί διαγωνισμοί. Πρώτος ξεκίνησε ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για την κατασκευή αρδευτικών δικτύων στον Ταυρωπό στις 18 Νοεμβρίου 2022, έργο ύψους 160 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος το παρών έδωσαν οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – INTRAKAT – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ - ΑΒΑΞ.

Δεύτερος ήταν ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για το Φράγμα Μιναγιώτικο στην Μεσσηνία. Το έργο είναι κόστους 145 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός ο οποίος ξεκίνησε στις 19 Δεκεμβρίου 2022 προσέλκυσε τους: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ.

Μετά ξεκίνησε ο διαγωνισμός για το διπλό έργο στα Χοχλάκια και το Φράγμα του Αγίου Ιωάννη στο Λασίθι. Στον διαγωνισμό-ΣΔΙΤ ύψους 69 εκατ. ευρώ που ξεκίνησε στις 9 Ιουνίου προσήλθαν 4 σχήματα: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΘΑΛΗΣ-ΑΒΑΞ-ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Ακολούθησε το έργο για τα αρδευτικά δίκτυα στις περιοχές Υπέρεια Λάρισας-Ορφανά Καρδίτσας. Ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ ύψους 133 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ ξεκίνησε στις 16 Ιουνίου. Σε αυτόν τον διαγωνισμό συμμετείχαν οι ΑΚΤΩΡ ΠΑΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΘΑΛΗΣ-ΑΒΑΞ-ΓΚΟΛΙΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, για το μέλλον προβλέπεται και δεύτερη γενιά αρδευτικών τα οποία πρόκειται να ανακοινωθούν από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης όταν ολοκληρωθεί η επιλογή τους. Για την επίτευξη της χρηματοδότηση τους επεξεργάζονται διάφορα σενάρια προκειμένου να εφαρμοστεί η πλέον βέλτιστη εκδοχή τους.

Τα έργα που μεταφέρονται στο υπουργείο Υποδομών

Εκτός όμως από τα έργα υποδομής τα οποία προχωρά το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, αλλάζει η προϊστάμενη αρχή και πάει στο υπουργείο Υποδομών για συνολικά 61 έργα, εκτιμώμενου ύψους 750 εκατ. ευρώ, με προϋπολογισμό από 2,2 εκατ. ευρώ μέχρι 50 εκατ. ευρώ το καθένα (μ.ο. περίπου 12 εκατ. ευρω).

Η παρακολούθηση της εκτέλεσης των έργων θα είναι της ευθύνης του ΥΠΟΜΕ ενώ η χρηματοδότηση, οι αλλαγές στις μελέτες, οι έλεγχοι και η πληρωμή θα γίνεται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Για τα έργα αυτά έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συσκέψεις στελεχών των 2 υπουργείων παρουσία και του υπουργού ΥΠΟΜΕ, Χρήστου Σταϊκούρα. Η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως η μετάβαση θα γίνει ομαλά το επόμενο διάστημα παρά τις ενστάσεις και αντιδράσεις από από στελέχη του Αγροτικής.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε με τη σύσταση της νέας κυβέρνησης από τις πρόσφατες εκλογές, αναφέρεται πως "από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μεταφέρεται στη Γενική Γραμματεία Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, οργανικών μονάδων, θέσεων προσωπικού και εποπτευόμενων φορέων, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και Αγροτικών Υποδομών της Γενικής Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης της Γενικής Γραμματείας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών της περ. Ε του άρθρου 3 του π.δ. 97/2017 (Α ́ 138)".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα