Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2024

Το ΤΕΕ αλλάζει εποχή: το 2026 έτοιμο το νέο κτίριο στο Μαρούσι - Ποιο σχήμα έχει αναλάβει την κατασκευή

 κείμενο από το ypodomes.com

Το 2026 ολοκληρώνεται το φουτουριστικό κτίριο του ΤΕΕ στο Μαρούσι. Σε χθεσινή δημοσιογραφική συνάντηση με αφορμή τα 100 χρόνια του ΤΕΕ, έγινε γνωστό ότι είναι θέμα 1-2 μηνών η έκδοση της οικοδομικής άδειας για να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος του έργου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η σύμβαση που έχει υπογραφεί έχει ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2025 όμως το έργο πιθανότατα θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026. Πρόκειται για ένα έργο ανάπτυξης δύο κτιρίων, μια από κοινού επένδυση των ΤΕΡΝΑDIMAND.

Το έργο αφορά την αξιοποίηση του οικοπέδου το οποίο ανήκει στο ΤΕΕ και βρίσκεται ακριβώς μπροστά από το νοσοκομειακό συγκρότημα του Ιατρικού Κέντρου στο Δαχτυλίδι στο Μαρούσι. Το κόστος του έργου αγγίζει τα 34 εκατ. ευρώ.

Σκοπός του πρότζεκτ είναι η ανέγερση κτιρίων γραφείων και νέων υποδομών υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών με βιοκλιματικά χαρακτηριστικά, μέρος των οποίων θα δοθεί στο ΤΕΕ προς χρήση ενώ τα υπόλοιπα θα αξιοποιηθούν.  Αυτό σημαίνει πως με την ολοκλήρωση των έργων η έδρα του ΤΕΕ θα μεταφερθεί από την οδό Νίκης που είναι σήμερα, στα νέα κτίρια στο "δαχτυλίδι" στη συμβολή Κηφισίας και Αττικής Οδού. Στα νέα κτίρια η πρόσβαση θα είναι εύκολη και οδικώς (θα υπάρχει και χώρος στάθμευσης) και με τα δημόσια μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, προαστιακός).

Το 2023 εγκρίθηκε από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής η αρχιτεκτονική μελέτη του νέου κτιριακού συγκροτήματος, ενώ το Δεκέμβριο του 2023 εκδόθηκε και η οικοδομική άδεια για την κατεδάφιση των υφιστάμενων κτιρίων του ακινήτου στη συμβολή της Λεωφόρου Κηφισίας με την οδό Διστόμου.

Το Σεπτέμβριο του 2023 είχε υπογραφεί η σύμβαση για το μεγάλο έργο real estate του ΤΕΕ στο Μαρούσι. Συγκεκριμένα, είχε δημοσιευθεί επίσημα η υπογραφή της σύμβασης ανάμεσα στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) και τις εταιρείες που ανέλαβαν το έργο.

Πρόκειται για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την εταιρεία ειδικού σκοπού DI TERNA, μέλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το έργο θα αναπτυχθεί από κοινού (συνανάπτυξη) από ΤΕΡΝΑ και DIMAND.

Τι αφορούσε ο διαγωνισμός του ΤΕΕ

Ο διαγωνισμός που ολοκληρώθηκε τέλος του 2022 αφορούσε την αξιοποίηση έκτασης του ΤΕΕ στο Μαρούσι μέσω αντιπαροχής και συγκεκριμένα την επιλογή αναδόχου που θα αναλάβει την κατασκευή των κτιρίων με δικά του έξοδα και θα αποδώσει στο ΤΕΕ το συμφωνηθέν μέρος λόγω της αντιπαροχής.

Το οικόπεδο με εμβαδόν 9.066,803 τ.μ. βρίσκεται στον κόμβο της Λ. Κηφισίας – Αττικής οδού στην άνοδο της Λ. Κηφισίας απέναντι από το κτήριο του ΟΤΕ.

Λόγω της θέσης του το οικόπεδο εξασφαλίζει εύκολη πρόσβαση με αυτοκίνητο, λεωφορεία και προαστιακό σιδηρόδρομο και μεγάλη προβολή καθώς οποιοδήποτε κτίσμα θα είναι ορατό και από τους δύο μεγάλους οδικούς άξονες.

Με βάση τα εμπορικά δεδομένα της περιοχής και τις επιτρεπόμενες χρήσεις (Πολεοδομικό κέντρο και Γενική Κατοικία) επιλέγεται ως βέλτιστη χρήση αυτή των γραφείων και για το τμήμα που θα δοθεί ως αντιπαροχή.

Στο οικόπεδο αυτό θα κατασκευασθούν δύο όγκοι κτιρίων ανεξάρτητοι μεταξύ τους με κοινούς χώρους στάθμευσης σε δυο υπόγεια, τα οποία θα επεκτείνονται και εκτός του περιγράμματος των κτιρίων.

Η χωροθέτηση του κτιρίου που θα δοθεί σαν αντιπαροχή στο ΤΕΕ, θα πρέπει να εξασφαλίζει ανεξάρτητη πρόσβαση σε αυτό από την οδό Διστόμου.

Στη στάθμη του Α’ υπογείου, εντός του περιγράμματος των δύο κτιρίων θα πρέπει να προβλεφθούν οι εξής κοινόχρηστες λειτουργίες του ΤΕΕ :

α) Αίθουσα πολλαπλών χρήσεων/αμφιθέατρο 200 ατόμων ή οποία θα δύναται να χρησιμοποιηθεί για συνέδρια, συσκέψεις, εκθέσεις και άλλες δραστηριότητες.

β) Χώρος βιβλιοθήκης , επιφανείας τουλάχιστον 180τ.μ.

Το κτίριο του ΤΕΕ θα πρέπει να εξαντλεί το επιτρεπόμενο ύψος από τους όρους δόμησης.

Στους υπέργειους χώρους του κτιρίου θα πρέπει να εφαρμοστεί βιοκλιματικός σχεδιασμός με σκοπό την εξασφάλιση συνθηκών θερμικής και οπτικής άνεσης με την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση συμβατικής ενέργειας.

Στο κτίριο του ΤΕΕ θα πρέπει να προβλεφθούν δύο συγκροτήματα κλιμακοστασίων με 3 ανελκυστήρες συνολικά ανά στάθμη και ένα WC AMEA. Η διαρρύθμιση των ορόφων θα εξασφαλίζει τουλάχιστον στο 20% της επιφανείας κλειστούς χώρους γραφείων και το υπόλοιπο σε open plan, με καθαρό ύψος των χώρων κύριας χρήσης 2.60μ.

Ο χώρος στάθμευσης θα εξυπηρετεί τις ελάχιστες απαιτήσεις των γραφείων αλλά και τμήμα πουπιθανόν να λειτουργεί σαν δημόσιος χώρος στάθμευσης.

Στα υπόγεια θα τοποθετηθούν οι Η/Μ χώροι, χωριστά για κάθε κτίριο, θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων, ΑΜΕΑ, ηλεκτρικών αυτοκινήτων και ποδηλάτων με βάση τους υφιστάμενους κανονισμούς και το πρότυπο LEED.

Το κέλυφος του κτιρίου θα πρέπει να μελετηθεί σύμφωνα με τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και με τη χρήση σύγχρονων υλικών.

Τα δώματα να είναι φυτεμένα και να λειτουργούν σαν χώροι εκτόνωσης των εργαζομένων.

Ο ακάλυπτος χώρος να είναι διαμορφωμένος σε κήπο με μεγάλα δένδρα και βλάστηση και κατάλληλη περίφραξη έτσι ώστε να προστατεύεται το κτίσμα από την θόρυβο της Αττικής οδού.

Η αρχιτεκτονική προσέγγιση θα πρέπει να λάβει υπόψη της τις απαιτήσεις του σύγχρονου βιοκλιματικού σχεδιασμού, ενώ όλη η μελέτη και η κατασκευή θα βασιστεί στις κατευθύνσεις του Leed ώστε να επιτύχει LEED GOLD certification ή ανώτερο.

Το κόστος , σύμφωνα με το διαγωνισμό του ΤΕΕ, ανέρχεται σε 20,3 εκατ ευρώ πλέον ΦΠΑ.

Η χρονική διάρκεια της κατασκευής έως την παράδοση του κτιρίου από τον ανάδοχο στο ΤΕΕ έχει ορισθεί στους 24 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σχετικής σύμβασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα