Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024

Μετρό Αθήνας - Γραμμή 4: ξεκινά ο δεύτερος μετροπόντικας από την Βεϊκου - Το ταξίδι του μέχρι το κέντρο της Αθήνας

 κείμενο από το ypodomes.com

Βήμα-βήμα προχωρά το μεγάλο έργο του Μετρό της Αθήνας για την νέα γραμμή 4 και η τελευταία εξέλιξη είναι πως ξεκινά και ο δεύτερος μετροπόντικας με το όνομα "Νίκη" το ταξίδι του από το φρέαρ Βεϊκου προς το κέντρο της Αθήνας.  Το μεγάλο  έργο που τρέχει η Ελληνικό Μετρό έχει πολύ πορεία μπροστά του καθώς βρίσκεται στον τρίτο χρόνο της κατασκευής του και απομένουν ακόμα τουλάχιστον 5,5 έτη αλλά είναι ένα σημαντικό ορόσημο η ενεργοποίηση της διάνοιξης της σήραγγας και από τις δύο πλευρές.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com o δεύτερος μετροπόντικας έχει διανύσει τα πρώτα του μέτρα και τα επόμενα βήματα είναι να προστεθούν δύο ακόμα 15μέτρα στοιχεία που θα ολοκληρώσουν την συναρμολόγηση του. Θα πρέπει να φανταστούμε ότι κάθε ΤΒΜ έχει μήκος περίπου 120 μέτρα οπότε, στην πλήρη του μορφή θα έχει ήδη εισέλθει κατά αντίστοιχα μετρα στην σήραγγα από την πλευρά της Λ.Βεϊκου.

Η επιτάχυνση της διάνοιξης, που θα συμβεί μέσα στην Άνοιξη όταν ως ολοκληρωμένο μηχάνημα και έχοντας περάσει όλες τις απαραίτητες δοκιμές, το ΤΒΜ θα αρχίσει να σκάβει σε ημερήσια βάση κατά μέσο όρο 15 μέτρα, τοποθετώντας 10-12 "δαχτυλίδια" όπως λέγεται η μόνιμη τσιμεντένια επένδυση της σήραγγας. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί για τον δεύτερο μετροπόντικα, θα απαιτηθούν περίπου 27 μήνες για να διανοίξει 7,2 χιλιόμετρα  και θα περάσει από τους σταθμούς ΓΑΛΑΤΣΙ, ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να καταλήξει επίσης στον Ευαγγελισμό το 2026 όπου επίσης θα αποσυναρμολογηθεί και θα απομακρυνθεί από το έργο.

Αντίστοιχα ο πρώτος μετροπόντικας που ονομάζεται "Αθηνά" σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com έχει ξεπεράσει πλεόν τα 800 μέτρα και πλέον κατευθύνεται προς τον πρώτο σταθμό της γραμμής 4, τον σταθμό ΓΟΥΔΗ. Μέσα στο 2024 με τον συγκεκριμένο ρυθμό το ΤΒΜ θα φτάσει και στον δεύτερο σταθμό που ονομάζεται ΖΩΓΡΑΦΟΥ.

Το 2025 θα περάσει από ΙΛΙΣΙΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ για να καταλήξει στον ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ από όπου προβλέπεται και ολοκληρώσει έχοντας διανύσει 5,1 χιλιόμετρα. Στον Ευαγγελισμό θα ξεκινήσει η αποσυναρμολόγηση του και η μεταφορά του εκτός έργου. Το μηχάνημα θα μπορεί να μεταφερθεί σε άλλο έργο Μετρό.

Το έργο κατασκευάζει το σχήμα AVAX-GHELLA-ALSTOM. Αξίζει να σημειωθεί πως και τα δύο μηχανήματα ανήκουν στην ΑΒΑΞ καθώς παραγγέλθηκαν και αγοράστηκαν από την Γερμανία για το έργο της Γραμμής 4. Τα μηχανήματα θα μπορούν να συνεχίσουν να δουλεύουν σε μελλοντικά έργα όπως η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον και οι επεκτάσεις της γραμμής 4.

Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως από την καθυστέρηση στην παράδοση των σταθμών, στην μεγάλη πλειοψηφία των σταθμών θα περάσει πρώτα ο Μετροπόντικας και μετά θα προχωρήσει η εκσκαφή των σταθμών. Πέρασμα του ΤΒΜ από σκαμμένους σταθμούς προβλέπεται πλέον μόνο στο κέντρο. Αυτό βέβαια σημαίνει πως θα υπάρχει και δυσκολότερη εκσκαφή καθώς σε πολλούς σταθμούς θα χρειαστεί να σπάσει η έτοιμη σήραγγα που θα έχει αφήσει ο μετροπόντικας αλλά και περισσότερο έργο για το ΤΒΜ που θα πρεπει να δημιουργεί σήραγγα και στους σταθμούς που θα διέρχεται χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή.

Η γραμμή 4 θα έχει δύο σταθμούς ανταπόκρισης με άλλες γραμμές. Ο πρώτος είναι στην ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ όπου θα συνδέεται με τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ της γραμμής 2 μέσω υπόγειας διάβασης μήκους περίπου 200 μέτρων. Ο δεύτερος σταθμός θα είναι στον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ με τον ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3. Η γραμμή 4 σε αυτό το σημείο θα περνά κάτω από τη γραμμή 3. Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού και σημαντικές υπηρεσίες, συνδέοντας το ‘Αλσος Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε 5 λεπτά και με την Πανεπιστημιούπολη σε διάστημα 14 λεπτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα