Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Νέα Γέφυρα Βαρυμπόμπης: πώς προχωρά η διαδικασία για το έργο & τι θα γίνει με τα διόδια

 κείμενο από το ypodomes.com

Προχωρά η διαδικασία για το έργο που αφορά τη νέα γέφυρα Βαρυμπόμπης καθώς η σημερινή γέφυρα δεν μπορεί πλέον να ανταπεξέλθει στις συνθήκες κυκλοφορίας οι οποίες απαιτούνται.

Σύμφωνα με απάντηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε σχετική ερώτηση του ΚΚΕ για το θέμα, επισημαίνεται πως η έναρξη και η ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του Α/Κ Βαρυμπόμπης είναι στον άμεσο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Άλλωστε έχει ήδη γίνει γνωστή από τα τέλη του περασμένου έτους η πρόθεση του υπουργείου.

Αυτές θα είναι δυνατό να ξεκινήσουν μετά την υλοποίηση των πρόδρομων ενεργειών – εργασιών που απαιτούνται, όπως η ενημέρωση των τοπικών Αρχών και των κατοίκων, η εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τη χρήση εναλλακτικών διαδρομών, τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας για την κυκλοφορία των οχημάτων κατά την κατασκευή της νέας γέφυρας κλπ., με σκοπό την ασφαλή υλοποίηση του έργου και τη μικρότερη δυνατή όχληση των τοπικών κοινωνιών και των χρηστών των οδικών τμημάτων που θα επηρεαστούν από το υπόψη έργο.

Η γέφυρα η οποία παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας έχει μπει σε διαδικασία κατεδάφισης και ανακατασκευής από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το μόινο που απομένει είναι να γίνει η σχετική χρηματοδότηση του έργου για να ξεκινήοσυν οι εργασίες από την παρααχωρησιούχο Νέα Οδό.

Το αρχικό σχέδιο, προβλέπει ότι η γέφυρα Βαρυμπόμπης θα κατεδαφιστεί και ο κόμβος Βαρυμπόμπης θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό, ενώ εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο.

Αναφορικά με τον υφιστάμενο ανισόπεδο κόμβο Βαρυμπόμπης, γίνονται σε τακτά διαστήματα έλεγχοι για την στατικότητα και την λειτουργικότητα του. Ωστόσο πρόκειται για μια γέφυρα η οποία έχει κατασκευαστεί από την δεκαετία του 1960 και θεωρείται αρκετά επιβαρυμένη. Η λύση στην οποία προσανατολίζεται το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, είναι η κατασκευή μιας νέας σύγχρονης γέφυρας που να πληροί τα κριτήρια λειτουργίας που έχουν τεθεί από την σύμβαση παραχώρησης.

Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να συνταχθούν μελέτες (προφανώς θα ανατεθούν στην παραχωρησιούχο Νέα Οδό), οι οποίες θα πρέπει να πάρουν τις απαραίτητες εγκρίσεις για να μπορέσει ένα τέτοιο έργο να κατασκευαστεί.

Βέβαια, η νέα γέφυρα Βαρυμπόμπης και γεινά ο ένας νέος ανισόπεδος κόμβος επί της Λεωφόρου Κηφισού δεν είναι μια απλή υπόθεση καθώς θα πρέπει να συνυπολογιστεί η εύρυθμη λειτουργία του άξονα αλλά και η εκατέρωθεν εξυπηρέτηση των οδηγών από την μια πλευρά στην άλλη.

Τα διόδια

Σε σχέση με τα διόδια σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο και Σχηματάρι, έχει δοθεί μια ακόμα παράταση στην έναρξη λειτουργίας τους μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2024 και όπως όλα δείχνουν οι παρατάσεις αυτές θα συνεχιστούν καθώς δεν διαφαίνεται πρόθεση του υπουργείου ΥΠΟΜΕ να αλλάξει αυτό το στάτους.

Από την έναρξη της πλήρης λειτουργίας της παραχώρησης το 2017 μέχρι σήμερα το Δημόσιο έχει καταβάλλει ως αποζημίωση ποσό 91,61 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Η υπόθεση των διοδίων στους τρεις αυτούς σταθμούς έχει απασχολήσει πολλές φορές στο παρελθόν το υπουργείο καθώς παρά το γεγονός της πρόβλεψης σταθμών διοδίων στα 3 αυτά σημεία, υπάρχει μεγάλη αντίδραση των δήμων και των φορών των περιοχών.

Ωστόσο από την άλλη αυτοί οι τρεις σταθμοί μπορεί να μην λειτουργούν, αλλά για να μπορεί να γίνει αυτό, επιβαρύνεται το Δημόσιο (δηλαδή όλοι μας). Η αναστολή λειτουργίας των διοδίων δόθηκε διαδοχικά το 2017 και το 2021 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα