Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 9 Απριλίου 2024

Η εκτόξευση του Real Estate στην Ελλάδα - Τα ιδιωτικά έργα επανέρχονται και έχουν μεγάλη δυναμική

 κείμενο από το ypodomes.com

Ο τομέας του real estate τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα όχι μόνο έχει επανέλθει αλλά αποτελεί ένα δυναμικό πεδίο στην οικονομία της χώρας. Η ιδιωτική κατασκευή και η εκμετάλλευση ακινήτων ανεβαίνει με ταχύτατους ρυθμούς και ήδη βλέπουμε τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί τόσο στο κέντρο της πόλης όσο και σε αρκετές περιοχές με πολλά κτίρια να αλλάζουν μορφή και χρήση αλλά και νέα κτίρια να αναπτύσσονται δίνοντας μια νέα δυναμική στην πρωτεύουσα.

Μιλώντας στο ypodomes.com ο Σπύρος Καρακώστας, ένας εκ των partners της BRIGHTaddvalue, μιας ανερχόμενης εταιρίας που προσφέρει υπηρεσίες σε ακίνητα όπως διαχείριση, συμβουλευτικές και επενδυτικές υπηρεσίες και project management σημειώνει πως η ανάκαμψη που σημειώνεται συνυπάρχει με προκλήσεις που ενισχύουν την πολυπλοκότητα και δυσκολία συντονισμού των νέων έργων. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν:
-η δυσκολία εξεύρεσης κατασκευαστικών εταιρειών με ικανό δυναμικό ώστε να επιτευχθούν οι επιθυμητοί χρόνοι των επενδυτικών πλάνων,

-η ολοένα μεγαλύτερη σημασία της ενεργειακής εξοικονόμησης και της πιστοποίησης των κτιρίων που επηρεάζει δραστικά το μελετητικό & κατασκευαστικό αντικείμενο των έργων και

-οι εν εξελίξει -& όχι κατασταλαγμένες- απόψεις για τις νέες λειτουργικές παραμέτρους χώρων εργασίας, αποθηκών, κτλ. συνεπεία άμεσων τεχνολογικών εξελίξεων, διαφορετικών απόψεων για την τηλεργασία στο μέλλον, κτλ.

Τι σημαίνει όμως να αλλάζεις χρήση σε ένα ακίνητο; Είδαμε για παράδειγμα πως ένα εμπορικό κέντρο όπως το Athens Heart στην οδό Πειραιώς να μεταμορφώνεται σε έναν σύγχρονο κτιριακό χώρο που θα αποδοθεί στην ΑΑΔΕ. Μέσα από αυτή τη νέα χρήση έχουμε μια αναγέννηση τόσο του κτιρίου όσο και της δυναμικής του real estate όλης της περιοχής.

"Αυτή η αλλαγή χρήσης δείχνει τον δρόμο και για άλλα κτίρια της πόλης που είτε έχουν χάσει τον χαρακτήρα τους, είτε είναι εγκαταλελειμμένα, είτε απλώς έχουν μείνει αδιάθετα στο πέρασμα του χρόνου" υπογραμμίζει ο κ. Καρακώστας. Όπως πιστεύει ο ίδιος «Το παράδειγμα της Πειραιώς αποτελεί μια ενδιαφέρουσα βάση για το πως μπορούμε να δώσουμε νέες επαγγελματικές/οικιστικές προοπτικές σε ένα κτίριο, καταλήγοντας σε ελκυστικές επενδυτικές προτάσεις μέσω της βέλτιστης επανάχρησης και επιχειρηματικής οριοθέτησης εντός ακινήτου στην περιοχή που βρίσκεται.

Το εγχείρημα της μετασκευής ενός πρώην εμπορικού κέντρου σε σύγχρονο κτίριο γραφείων με πιστοποίηση LEED, λαμβάνοντας το ιδιαίτερα στενό χρονοδιάγραμμα της παράδοσης του κτιρίου (μόλις 11 μήνες για 26.000τμ μισθωμένων χώρων), της ανάγκης ελέγχου του κόστους κατασκευής μέσα από την έξυπνη αξιοποίηση των υφιστάμενων υποδομών και της ταυτόχρονης εξυπηρέτησης των λειτουργικών αναγκών του τελικού χρήστη και του οράματος του επενδυτή (Premia) για το κτίριο που θέλει να αναπτύξει, αποτέλεσαν μια ιδιαίτερα δύσκολη εξίσωσή που υποστηρίχθηκε με μεγάλη αποτελεσματικότητα από το σύνολο των συντελεστών του έργου.

Σημαντικό παράδειγμα Real Estate είναι επίσης στο κέντρο της Αθήνας τα πάρα πολλά κτίρια που αποτελούσαν επαγγελματική στέγη για δεκαετίες και τα τελευταία χρόνια είχαν χάσει τον προσδιορισμό αυτό να μετατρέπονται σε boutique ξενοδοχεία, σε σύγχρονους γραφειακούς χώρους και να αποκτούν και πάλι ζωή, ενώ ταυτόχρονα γίνονται "κυψέλες" επαγγελματικής δραστηριοποίησης για την περιοχή.

Στην οδό Αιόλου η μετατροπή ενός ιστορικού εμπορικού δρόμου σε τουριστική περιοχή είναι σε πλήρη εξέλιξη και μαζί της και τα γύρω στενά. Τα πολλά νέα μικρής κλίμακας ξενοδοχεία, έφεραν και πολλές νέες επιχειρήσεις εστίασης, καφέ, νέα εμπορικά καταστήματα αλλά και σημαντικές επιχειρήσεις που επέλεξαν το ιστορικό κέντρο ως σημείο δραστηριοποίησης.

Πως μπορούμε όμως να εκμεταλλευτούμε ένα παλιό κτίριο που αναζητά μια νέα ταυτότητα; Ο κ.Καρακώστας υπογραμμίζει πως “Η συγκεκριμένη άσκηση μπορεί να καταλήξει να έχει πολλές και διαφορετικές εκδοχές, λαμβάνοντας υπόψη τη ζήτηση σε κάθε περιοχή, την επενδυτική στόχευση και ευελιξία κάθε επενδυτή, επιμέρους χρονικές δεσμεύσεις, κτλ. Ορισμένες φορές διαμορφώνουμε εμείς έναν προτεινόμενο επενδυτικό προϊόν σε ακίνητα που κρίνουμε ότι το υποστηρίζουν, άλλες φορές είναι οι επενδυτικές ανάγκες που προκαλούν νέες ιδέες. Και στις δύο περιπτώσεις, η προσέγγιση απαιτεί συγκρότηση και ρυθμό ώστε να μπορούν να διαμορφωθούν, σε σωστό χρόνο, βιώσιμες προτάσεις».

Ως project managers έχουμε την υποχρέωση να κατευθύνουμε αποτελεσματικά το σύνολο των σταδίων σχεδιασμού & υλοποίησης νέων επαγγελματικών ακινήτων, μέχρι και την παράδοσή τους στον τελικό χρήστη, ικανοποιώντας το όραμα και τους επενδυτικούς στόχους κάθε επενδυτή. Είναι σημαντικό ο επενδυτής να γνωρίζει όλα τα βήματα σε αυτή τη διαδικασία ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή αλληλεπίδραση σε κάθε ένα από αυτά” αναφέρει ο κ.Καρακώστας.

Η BRIGHTaddvalue έχει στο portfolio της αρκετά κτίρια πιστοποιημένα κατά LEED Gold όπως το πρώην Athens Heart που θα αποδοθεί στην ΑΑΔΕ, κτίρια γραφείων στην Κηφισίας, στο Μαρούσι, στο Φάληρο, στην Πατησίων και αλλού. Έχει ολοκληρώσει σημαντικά projects σε μεγάλα ιδιωτικά έργα όπως το Retail store στην Ακαδημία Πλάτωνος, το Angsana Hotel κ.α., ενώ ασχολείται ενεργά και με το επενδυτικό μέρος των ακινήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα