Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2025

Ποια 3 οδικά έργα προκρίνονται για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στην Αττική - Στον "πάγο" η Σήραγγα Ηλιούπολης

 κείμενο από το ypodomes.com

Τρία έργα προκρίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την καταπολέμηση του κυκλοφοριακού προβλήματος στην Αθήνα. Όπως είπε στα πλαίσια ημερίδας για τη χρηματοδότηση έργων και υποδομών, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, προκρίνεται η υλοποίηση του νέου άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα ο οποίος πιστεύεται ότι θα δώσει μεγάλες ανάσες στην λειτουργία του υπερ-κορεσμένου Κηφισού, οι νέες παρεμβάσεις στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης και ο τριπλός κόμβος στον Σκαραμαγκά ενώ μια τέταρτη σημειακή παρέμβαση είναι η δημιουργία νέας γέφυρας στη Βαρυμπόμπη. Αντίθετα κόκκινο φως άναψε για την υλοποίηση της Σήραγγας Ηλιούπολης.

Ο νέος άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα φαίνεται πως παίρνει το πράσινο φως για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες υλοποίησης του. Πρόθεση του υπουργείου είναι να αποσφραγισθεί η πρότυπη πρόταση που έχει κατατεθεί από τον Μάιο του 2023 από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει να προχωρήσει η αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου των προτύπων προτάσεων που έχει μείνει πίσω, παρότι αναμενόταν στις αρχές του έτους.

Με αυτόν τον αυτοκινητόδρομο ο οποίος θα ξεκινά από την περιοχή της Ελευσίνας σε κόμβο με την Αττική Οδό και θα καταλήγει στην περιοχή των Οινοφύτων, εκτιμάται ότι θα μπορεί να διοχετευθεί όλη η κίνηση των βαρέων οχημάτων και εμπορικών δρομολογίων (εμπορευματοκιβώτια, μεταφορές προϊόντων σε διάφορες περιοχές της χώρας κλπ).

Το δεύτερο έργο που προχωρά είναι ο τριπλός κόμβος Σκαραμαγκά. Λόγω της μη χρηματοδότησης οδικών έργων από το ΕΣΠΑ στην Αττική, το υπουργείο προχωρά με γνώμονα την υλοποίηση του έργου με χρήματα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το κόστος του έργου εκτιμάται έως και 70 εκατ. ευρώ και αφορά την αποπεράτωση παλαιότερων ημιτελών παρεμβάσεων και νέους ανισόπεδους κόμβους σύνδεσης της Περιφερειακής Αιγάλεω με το Σχιστό και την Λεωφόρο Αθηνών. Καθημερινά εκτιμάται ότι στην περιοχή κινούνται πάνω από 20.000 φορτηγά και μεγάλο μέρος από την εμπορική διακίνηση του λιμανιού του Πειραιά.

Τέλος έχουμε την αναμονή της απόφαση για την αναμόρφωση του κόμβου Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού, με τη δημιουργία «διπλής» εξόδου για να αυξηθεί η χωρητικότητα του ανισόπεδου κόμβου. Όπως είπε ο Νίκος Ταχιάος, «δεν πρόκειται για μια συγκοινωνιακή διευθέτηση. Θα απαιτηθούν έργα και κάποιες διακοπές, κυρίως στην έξοδο προς Ελευσίνα», προσδιορίζοντας τη διάρκειά τους σε 3 με 4 μήνες.

Ουσιαστικά, θα πρέπει να αυξηθεί η χωρητικότητα του κόμβου, όπου καθημερινά σχηματίζονται ουρές φορτηγών προς Λαμία. Καθώς όλα τα οχήματα είτε από Ελευσίνα είτε από αεροδρόμιο πέφτουν στην ίδια έξοδο επικρατούν συνθήκες ασφυξίας. Έτσι, θα ανοιχθεί και δεύτερη έξοδος, σε απόσταση 150 μέτρων κατά τα διεθνή πρότυπα, ώστε τα οχήματα να μη συρρέουν στο ίδιο σημείο.

Το τέταρτο έργο που όμως δεν σχετίζεται με την καταπολέμηση του κυκλοφοριακού είναι η νέα γέφυρα Βαρυμπόμπης. Όπως είπε ο υφυπουργός η αντικατάστασή της είναι «μονόδρομος», δεδομένου ότι αυτή κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ’60 και δεν πληροί τις σύγχρονες προδιαγραφές. Ξεκαθάρισε μάλιστα ότι το υπουργείο προς το παρόν συζητά το θέμα και δεν επιθυμεί να συγκρουστεί με τον δήμο Κηφισιάς, που αντιδρά στην κατεδάφιση και αντικατάσταση της γέφυρας, βάζοντας στο κάδρο την συνεπακόλουθη επιβολή διοδίων, αλλά συζητά το θέμα. Σήμερα, πάντως, η αναστολή των διοδίων στη Βαρυμπόμπη -που θα διαρκέσει ως το τέλος του 2027- επιβαρύνει το δημόσιο ταμείο με περίπου 25 εκατ. ευρώ ετησίως.

Στον πάγο η Σήραγγα Ηλιούπολης

Στην τοποθέτηση του ο υφυπουργός Υποδομών μίλησε και για την επέκταση της περιφερειακής Υμηττού μέσω της σήραγγας Ηλιουπόλεως προς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και όπως φαίνεται λόγω του μεγάλου κόστους που κυμαίνεται έως και μέχρι 500 εκατ. ευρώ φαίνεται ότι μπαίνει τουλάχιστον προς το παρόν στον πάγο.

Αυτό, την χρονική στιγμή που την περασμένη εβδομάδα στελέχη της Lamda Development είχαν επισκεφθεί το υπουργείο ΥΠΟΜΕ για το θέμα και όχι μόνο.

Όπως είχε αποκαλύψει ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda, Οδυσσέας Αθανασίου, στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης, αναφέρθηκε στην πρόθεση του ομίλου να συμβάλλει στις μελέτες -όπως έχει ήδη κάνει για τη σήραγγα Ηλιούπολης-, αλλά και να δώσει χώρο για σταθμό εντός του ακινήτου.

Επίσης στην κουβέντα η LD προσφέρθξηκε να διεξάγει μελέτες για την ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης μέχρι το Ελληνικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα