κείμενο από το ypodomes.com
Νέα προσπάθεια για να φτάσει το υπεραστικό τρένο στην Πάτρα θα πραγματοποιήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης από το βήμα της βουλής εχθές κατά τη διάρκεια συζήτησης για το νέο νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο, αυτή την περίοδο εξετάζονται εναλλακτικά σενάρια σε συνεργασία και με την Περιφέρεια για να μπορέσει η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας να συνδεθεί υπεραστικά με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο αν.υπουργός σημείωσε πως "Το τρένο προς Πάτρα έχει αποδειχθεί -και θέλω να είμαι ειλικρινής- δύσκολη ιστορία. Τα έτη 2023-2024 υποβλήθηκαν προτάσεις στο CEF, ενώ το Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο εγκρίθηκε, απορρίφθηκαν και οι δύο για την Πάτρα, διότι ο προϋπολογισμός του έργου που αγγίζει τα 500 εκατ. (477 εκατ.) - εάν συνυπολογιστεί με τρέχουσες τιμές θα είναι και παραπάνω- δυστυχώς δεν φαίνεται να προχωρά μέσω του CEF. Πρέπει όμως να υλοποιηθεί αυτή η σύνδεση".
Όπως υπογράμμισε ο κ.Κυρανάκης, η παλιά διαδρομή θα αναβαθμιστεί, ο σημερινός δηλαδή Προαστιακός. Το έργο θα ξεκινήσει από το Ρίο και θα φτάσει μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας.
Για το "καυτό΄" θέμα της υπογειοποίησης, ο αν.υπουργος ανέφερε πως το αίτημα για υπογειοποίηση έχει απορριφθεί δύο φορές, "άρα ευχαρίστως να καθίσουμε όλοι μαζί, περιφέρεια, τοπικοί φορείς να δούμε πώς θα υλοποιηθεί".
Σύμφωνα με τα όσα είπε θα λειτουργήσει εντός του 2026 το συμβασιοποιημένο έργο της ηλεκτροκίνησης από το Αίγιο με εξαίρεση τα τελευταία 7 χλμ. Μάλιστα όπως ανέφερε "Για τα οποία σας θυμίζω ότι το 2017 ανατέθηκε ένα δημόσιο έργο με ορίζοντα 36 μηνών -σε γνωστό σας εργολάβο- μετά από πολλαπλές παρατάσεις δεν συνεχίστηκε αυτό, απορρίφθηκαν 3 φορές και οι προτάσεις τροποποίησης από το Ελεγκτικό, άρα καλώς δεν συνεχίστηκε. Τώρα πρέπει να προκηρυχθούν ξανά αυτά τα 7 χλμ".
Στα υπόλοιπα σημεία της ομιλίας ξεχωρίζουν:
- Η οδική πρόσβαση στον σταθμό του Αιγίου έχει δοθεί από τις αρχές του 2025
- Ο προϋπολογισμός είναι τόσο υψηλός διότι η τοπική κοινωνία δεν δέχεται την υπέργεια σύνδεση με το λιμάνι
- Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να υπογραφεί προτού εγκριθεί χρηματοδοτικό εργαλείο
- Αυτές τις ημέρες ήρθαν και καινούργια τρένα, είναι η 4η πιο δημοφιλής διαδρομή στην Ελλάδα, ο Προαστιακός Πατρών.
Το έργο της υπογειοποίησης έχει μεγάλη ιστορία καθώς ξεκινά από την δεκαετία του 2000 όταν αποφασίστηκε η υπογειοποίηση. Στη συνέχεια υπήρξαν διάφορες προτάσεις. Κυρίαρχο στοιχείο είναι πως η τοπική αυτοδιοίκηση και φορείς ζητούν μετ` επιτάσεως το έργο να είναι υπογειοποιημένο στα τελευταία χιλιόμετρα στην πόλη.
Αυτό όμως έχει ένα ιδιαίτερα αλμυρό κόστος που ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ και το οποίο έχει απορριφθεί δύο φορές από την Κομισιόν για χρηματοδότηση από το CEF.
Πρόκειται για τη σύμβαση για τη «μελέτη- κατασκευή» του έργου «Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος Λιμένας Πατρών».
Στο αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, μήκους 10,2 χλμ, με υπογειοποίηση αυτής σε μήκος περίπου 5,2 χλμ, για τη διέλευσή της από την πόλη της Πάτρας (από Κανελλοπούλου έως Αγ. Ανδρέα), με κατασκευή οκτώ (8) στάσεων, εκ των οποίων οι πέντε (5) στο υπόγειο τμήμα.
Σε πρόσφατη του συνέντευξη ο Διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης είχε μιλήσει για ένα πιο ρεαλιστικό σχεδιασμό της τάξης των 300 εκατ. ευρώ εκτός από κανονικοποίηση της γραμμής, περιλαμβάνει την κατασκευή επιβατικού σταθμού με πάρκινγκ στον Αγιο Διονύσιο, με προοπτική επέκτασης από την Κάτω Αχαΐα μέχρι το Αίγιο και αργότερα μέχρι και τον Πύργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου