Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στη πόλη. Έχει μετατρέψει σε κόλαση την ήδη επιβαρυμένη κίνηση στους δρόμους και ειδικά στο κέντρο. Όλοι βέβαια κάνουν υπομονή καθώς μετά από μερικά χρόνια η πόλη θα αποκτήσει επιτέλους την πρώτη της Γραμμή Μετρό. Φτάνει όμως για να ανακουφίσει και να δώσει λύσεις στην κορεσμένη από κίνηση Θεσσαλονίκη; Όπως και στην περίπτωση της Αθήνας όλα γίνονται αργά. Οι προγραμματισμένες επεκτάσεις ακόμα δεν έχουν δημοπρατηθεί και πιθανότατα δεν θα είναι έτοιμες όταν ανοίξει τις πύλες του το Μετρό.
Η επέκταση προς Καλαμαριά μάλλον είναι έτοιμη προς δημοπράτηση αλλά δεδομένου του ατελείωτου χρόνου που χρειάζεται στη χώρα μας από τη δημοπράτηση να περάσουμε στην κατασκευή (η περίπτωση της επέκτασης προς Πειραιά π.χ ξεκίνησε τον Ιούλιο του 06` και 14 μήνες μετά έχει ολοκληρωθεί μόνο οι επιλογή των ομιλών και αναμένεται ακόμα αρκετός χρόνος για την έναρξη των εργασιών) δεν είμαστε αισιόδοξοι.
Αν υποθέσουμε ότι όλα πάνε καλά και το 2009 αρχίσουν οι εργασίες πόσα χρόνια θα χρειαστούν να κατασκευαστούν 5χλμ υπόγειας γραμμής και 5 Σταθμοί στον σφιχτό αστικό κορμό της Θεσσαλονίκης; 4-5; δηλαδή το 2013-2014 οπότε η εκτίμηση περί ταυτόχρονης λειτουργίας με τη γραμμή 1 ακυρώνεται.
Η επέκταση προς Σταυρούπολη είναι χειρότερη καθώς ακόμη είναι στο στάδιο μελετών και δεν έχει βρεθεί τρόπος χρηματοδότησης. Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι. Είναι επέκταση 5χλμ υπόγειας γραμμής με άλλους 5 Σταθμούς.
Ακόμα και έτσι όμως μεγάλο τμήμα του αστικού ιστού της Θεσσαλονίκης μένει χωρίς Μετρό. Το ίδιο συμβαίνει με το Αεροδρόμιο. Μένει με την εξυπηρέτηση από λεωφορεία και ταξί.
Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα έστω κάποιο μελλοντικό πλάνο επεκτάσεων που θα περιμένουν τη σειρά τους να υλοποιηθούν. Περιμένουμε ένα πλάνο 20ετίας το οποίο σταδιακά θα καλύψει τη Θεσσαλονίκη και τα προάστια της.
Δεν θέλω να είμαι μηδενιστής. Γίνονται πολλά και είναι σημαντικό που κατασκευάζεται η πρώτη Γραμμή. Ξεκίνησε ένα έργο που καρκινοβατούσε επί πολλά χρόνια. Αλλά η εμπειρία της Αθήνας θα έπρεπε να μας έχει διδάξει και να υπάρχει ένας καλύτερος προγραμματισμός για τις απαραίτητες επεκτάσεις του Μετρό έτσι ώστε να είναι και εμπορικά πετυχημένο αφού είναι γεγονός ότι ένα πλέγμα Γραμμών θα ωφελούσε κατά πολύ την προσέλκυση των πολιτών στην καθημερινή του μετακίνηση.
Γιατί πρέπει να φτάσουμε στο 2012 μέχρι να ανακαλύψουμε τις διευρυμένες ανάγκες της Θεσσαλονίκης για περισσότερο Μετρό;
Περιμένω τα σχόλια σας...
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 1 ημέρα
1 σχόλιο:
-Δυστυχώς στην Ελλάδα οι ιθύνοντες σκέφτονται λύσεις όταν τα προβλήματα διογκώνονται σε πολύ μεγάλο βαθμό. Θα μπορούσα να πω μάλλον σε ύψιστο βαθμό.-Κοινώς λαϊκιστί: "'Οταν φτάσει ο κόμπος στο χτένι". 'Αρα και στην περίπτωση του Μετρό της Θεσ/νίκης μας, θα μεριμνήσουν, θα βρουν τα σχετικά κονδύλια, ή ακόμα & θα επισπεύσουν διαδικασίες μελέτης & κατασκευής όταν το πρόβλημα φτάσει στο "απροχώρητο". Με άλλα λόγια όταν δεν θα "κινήται" τίποτα από το μποτιλιάρισμα, στους κοντινούς δήμους του δήμου Θεσ/νίκης (μεγάλους & μικρούς) περιφεριακά του μητρικού δήμου Θεσ/νίκης. 'Αρα να περιμένουμε το πρόβλημα να φτάσει στο "απροχώρητο" για να δούμε αποτελέσματα! -'Οπως πχ αρχίσαμε να βλέπουμε πρόοδο εδώ και λίγες βδομάδες στο θέμα με το περίφημο "πέταλο" του Μαλλιακού! Είναι γνωστό ότι εδώ και πολλά χρόνια, εκατοντάδες άνθρωποι(μήπως χιλιάδες?) έχουν χάσει την ζωή τους λόγω μεγάλης χρονικής καθυστέρησης του έργου αυτού του αυτοκινητοδρόμου. (Μιλάμε για 70-75χλμ αυτ/δρόμου!) -'Αρα σκεφτείτε μόνο το έξής: -'Oταν χρέιάζεται να φύγουν από την ζωή εκατοντάδες ή χιλάδες άνθρωποι, για να υλοποιηθεί αυτό το όχι & τόσο μεγάλο έργο, φανταστείτε πόσο υπομονή πρέπει να κάνουμε έμεις οι Θεσσαλονικείς για τις επεκτάσεις του Μετρό. Μακάρι να κάνω λάθος & να πέσω έξω & να γίνουν οι πρώτες επεκτάσεις πρίν το 2015. Δεν είμαι τόσο απαισιόδοξος όσο φαίνομαι αλλά είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος για τα χρονοδιαγράμματα των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης.Απο:(Βασίλης Κ.)
Δημοσίευση σχολίου