Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 7 Ιουλίου 2008

Υποδομές: Ιούλιος 08: Παραδόσεις έργων μέχρι το 2013 (ανανεωση)

Αυτή η ανάρτηση είναι η τρίτη κατά σειρά για τις αναμενόμενες παραδόσεις έργων στη χώρα μας. Είναι ίσως ενδεικτική στο πόσο ρευστά είναι τα πράγματα στις υποδομές στη χώρα αυτή μιας και τα χρονοδιαγράμματα αλλάζουν με ταχύτητα και σχεδόν πάντα με αρνητικές εξελίξεις και καθυστερήσεις ετών.
Έτσι μπορείτε να δείτε μεγάλες διαφορές από τις 2 προηγούμενες αναρτήσεις σχετικά με τις παραδόσεις έργων που περιμένουμε τα επόμενα 4,5 χρόνια μέχρι το τέλος δηλαδή του 2013.
Η λίστα δημοσιεύεται βάσει επίσημων ανακοινώσεων από τους αρμόδιους φορείς και από -όσο γίνεται- πιο έγκυρα δημοσιεύματα. Επίσης σύμβουλος σε αυτή τη λίστα είναι και τα αντίστοιχα site από Υπουργεία και των εταιρειών λειτουργίας των έργων.
Τέλος σε όσα δεν μπόρεσα να βρω οτιδήποτε που να παραπέμπει σε σοβαρή πληροφορία συγκεντρώθηκε στη λίστα των "ορφανών" έργων με αδιευκρίνιστες ημερομηνίες παράδοσης. Επίσης υπάρχουν και τα έργα σε "αναζήτηση" , έργα που ακόμα τα ψάχνουμε...

Παραδόσεις έργων το 2008
Για το υπόλοιπο της χρονιάς δεν έχουμε να περιμένουμε μεγάλες παραδόσεις. Στο τέλος του έτους αναμένουμε να παραδοθεί ο Σταθμός Μεταμόρφωση καθώς και ο πολυαναμενόμενος αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι – Χαλκίδα αλλά θα παραδοθεί και ένα ακόμα τμήμα του Μαλλιακού Κόλπου από τα Σκάρφεια έως τις Θερμοπύλες. Επίσης ολοκληρώνεται και το δυτικό τμήμα της Εγνατίας Οδού.
• ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
• ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΚΑΡΦΕΙΑ – ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ

Παραδόσεις έργων το 2009
Το 2009 έχει παραδόσεις έργων οι οποίες κυρίως θα γίνουν τόσο στην και πάλι στην Αθήνα. Τον Μάρτιο (07 μήνες) θα παραδοθεί ο πολυαναμενόμενος αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι – Χαλκίδα. Στα τέλη Απριλίου (09 μήνες) η Γραμμή 3 της Αττικό Μετρό θα προσθέσει τους Σταθμούς Νομισματοκοπείο και Χολαργός. Τον Αύγουστο καθώς και ένα τμήμα ακόμα του Μαλλιακού (Παράκαμψη Λαμίας). Τον Σεπτέμβριο θα ολοκληρωθεί και ο Σταθμός Μετρό Αγία Παρασκευή στη Γραμμή 3. Το Δεκέμβριο του ίδιου έτους το Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει μια μεγάλη επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό με 4 Νέους Σταθμούς, και θα γιορτάσει καθώς θα προσθέσει την επέκταση, από το Αιγάλεω στο Σταθμό Χαιδάρι και η επέκταση της Γραμμής 2 από τον Άγιο Αντώνιο έως τη Ανθούπολη με 2 Σταθμούς. Ίσως να δοθεί στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου της Ιόνιας Οδού και να εγκαινιαστεί το τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Πελοποννήσου Τρίπολη- Αθήναιο. Μέχρι τα τέλη του 2009 θα έχει ολοκληρωθεί και ο Αυτοκινητόδρομος της Εγνατίας Οδού

•ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΧΗΜΑΤΑΡΙ- ΧΑΛΚΙΔΑ
•ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 5,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, 2.ΑΛΙΜΟ, 3.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, 4.ΕΛΛΗΝΙΚΟ
•ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ,2. ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
•ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ 1.ΧΑΙΔΑΡΙ
•ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΜΙΑΣ
•Α/Δ ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
•ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ 1.ΧΟΛΑΡΓΟΣ- 2.ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ- 3.ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
•Α/Δ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΠΟΛΗ-ΑΘΗΝΑΙΟ
•ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ

Παραδόσεις έργων το 2010
2010. Μία χρονιά αποκλειστικά για την Ελληνική επαρχία. Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της Ελλάδας αρχίζουν και παίρνουν σάρκα και οστά. Τον Δεκέμβριο θα εγκαινιαστεί το τμήμα της Ιόνιας Οδού Αντίρριο – Παράκαμψη Αγρινίου. ενώ η Πάτρα θα γιορτάσει τα εγκαίνια 3 μεγάλων έργων της (Νέο Λιμάνι, Παραγλαύκιες αρτηρίες, Φράγμα Πείρου –Παραπείρου). Το ίδιο διάστημα αναμένεται το νέο γήπεδο του Παναθηναικού. Το τελευταίο τμήμα του Μαλλιακού θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο (Στυλίδα-Ράχες). Εντός του καλοκαιριού θα παραδοθεί η επέκταση του Προαστιακού Κιάτο –Ξυλόκαστρο.

•ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΤΥΛΙΔΑ – ΡΑΧΕΣ
•ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΚΙΑΤΟ- ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
•ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥ
•ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΙΑΤΟ-ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ
•ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΑΤΡΑΣ (ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ, ΠΑΡΑΓΛΑΥΚΙΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ, ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ)

Παραδόσεις έργων το 2011
Τη χρονιά του 2011 συνεχίζονται τα έργα εκτός Αθηνών. Τον Μάρτιο θα είναι έτοιμο το νέο υπόγειο τμήμα Ν. Φάληρο –Πειραιά του Ηλεκτρικού με το Σταθμό Καμίνια ενώ η πρώτη μεγάλη επέκταση της Αττικό Τραμ θα είναι γεγονός με τη διαδρομή Νέο Φάληρο – Πειραιάς. Επίσης ολοκληρώνεται και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο -Ροδοδάφνη. Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί το τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κιάτο –Πάτρα –Πύργος.

•ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ –ΚΑΛΑΜΑΤΑ (ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ)
•ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
•ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
•ΟΣΕ Ν.Δ.Σ.Γ ΚΙΑΤΟ- ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
•ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ

Παραδόσεις έργων το 2012
Το 2012 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά καθώς θα ολοκληρώνονται πολύ μεγάλα έργα πανελλαδικά. Τον Απρίλιο θα δοθεί το τμήμα και το τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Ανατολικής Πελοποννήσου Τσάκωνα -Καλαμάτα και τον Δεκέμβριο το τμήμα Λευκτρο-Σπάρτη. Εντός του 2012 αναμένεται το Τμήμα του Α/Δ Κεντρικής Ελλάδας Εγνατία-Τρίκαλα. Το φθινόπωρο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ θα ολοκληρωθούν τα έργα στα Τέμπη με διπλές σήραγγες και γέφυρες.

•ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ
•ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΤΡΙΠΟΛΗ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΤΜΗΜΑ ΤΣΑΚΩΝΑ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ
•ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΕΓΝΑΤΙΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ

Παραδόσεις έργων το 2013
Στα τέλη του έτους θα λειτουργήσει και με ηλεκτροκίνηση η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι- Δομοκός με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες. Επίσης ο Προαστιακός θα εγκαινιάσει την επέκταση από το Σταθμό Κορωπί έως το Λαύριο ενώ ολοκληρώνεται και η Ηλεκτροκίνηση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη καθώς και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή και Ροδοδάφνη-Πάτρα με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες. Τον ίδιο μήνα παραδίδονται, ο Νέος Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία – Εγνατία). Μέσα στο έτος αναμένεται με μικρές πιθανότητες και η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού. Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη : το Μετρό με 13 Σταθμούς.

•ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ : ΓΡΑΜΜΗ 1 ΜΕ 13 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
•ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙΘΟΡΕΑ- ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΔΟΜΟΚΟΣ
•ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ - ΠΑΤΡΑ
•ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΟΡΩΠΙ ΕΩΣ ΛΑΥΡΙΟ ΜΕ 4 ΣΤΑΘΜΟΥΣ
.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ- ΚΑΡΔΙΤΣΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ)
•ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΑΡΤΑ-ΓΙΑΝΝΕΝΑ)


Με την επιφύλαξη των χρονοδιαγραμμάτων….

ΟΡΦΑΝΑ (Δεν γνωρίζουμε την τύχη τους…)
•Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης
•Α/Δ Β.Δ Πελοπονήσσου τμήμα Πύργος-Τσακώνα
•Αττικό Μετρό Γραμμή 3 από Χαιδάρι-Δημοτικό Θέατρο
•Τραμ Λάρισας
•Προαστιακός Λάρισα-Βόλος

2 σχόλια:

Geo είπε...

Δυστυχώς τα περισσότερα από τα έργα παραπάνω αναφέρονται σε αυτοκινητόδρομους. Αν και χρειάζονται και αυτοί σίγουρα και πρέπει να βελτιωθούν και για την ευκολία και ταχύτητα πρόσβασης αλλά προ πάντων και για την ασφάλεια. Θεωρώ πως είναι κρίμα πως σε εναλλακτικές μορφές μετακίνησης, τα έργα περιορίζονται κυρίως στην ηλεκτροδότηση του κεντρικού σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης και επεκτάσεις του Προαστιακού Αθήνας... Θα έπρεπε να υπήρχαν ακόμη περισσότερα έργα και κίνητρα για την αύξηση της χρήσης των (ηλεκτροκίνητων) τρένων, κυρίως μια και η κατάσταση με τις τιμές του πετρελαίου γίνεται όλο και χειρότερη.

Ανώνυμος είπε...

Εκτός από τον άξονα της Ανατολικής Πελοπονήσσου(Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Λεύκτρο-Σπάρτη)που θα τελειώσει στην ώρα του,όλα τα υπόλοιπα έργα κυρίως οι αυτοκινητόδρομοι,θα ολοκληρωθούν κάποιους μήνες αργότερα από τα χρονοδιαγράμματα που αναφέρθησαν παραπάνω.Για παράδειγμα το Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος εφόσον ξεκινήσει εντός του 2008 και δεν καθυστερήσει περαιτέρω θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2012,ενώ σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις η Ιόνια Οδός από Αντίρριο έως Ιωάννινα θα ξεκινήσει η κατασκευή της από τον Σεπτέμβριο και μετά οπότε πάει για πλήρης ολοκλήρωση το 2014,ενώ το ίδιο προβλέπεται και για τον άξονα Κεντρικής Ελλάδας αφού και αυτός αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται μετά τον Σεπτέμβριο.
Τέλος για το Ράχες-Κλειδί γνωρίζω ότι υπάρχει πρόβλημα με τις απαλλοτροιώσεις στα Τέμπη,το οποίο πρέπει να έχει λυθεί μέχρι τις 23 Ιουλίου με την καταβολή των χρημάτων στους δικαιούχους από το δημόσιο,γιατί σε διαφορετική περίπτωση η απαλλοτροίωση ακυρώνεται και πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία από την αρχή που σημαίνει στην καλύτερη ένα χρόνο καθυστέρηση στην κατασκευή του έργου στα Τέμπη και άλλο τόσο και περισσότερο χρόνο στην ολοκλήρωση του έργου συνολικά.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα