Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 25 Ιουλίου 2008

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ποιες είναι οι πρώτες επεκτάσεις;

Το Μετρό Θεσσαλονίκης κατασκευάζεται κάτι παραπάνω από 2 χρόνια. Παρότι υπάρχουν προβλήματα στην κατασκευή της βασικής γραμμής ήδη στο πρόγραμμα επεκτάσεων υπάρχουν 2 περιοχές που θα ενταχθούν στο δίκτυο Μετρό της πόλης. Η πρώτη και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση είναι αυτή προς Καλαμαριά ενώ άλλη μια προς Σταυρούπολη επίσης πρόκειται να γίνει. Η Θεσσαλονίκη περνά δύσκολες ώρες από τις καταλήψεις των εργοταξίων αλλά σίγουρα είναι το πιο ζωτικής σημασίας έργο για όλη την πόλη καθώς και με την συμπλήρωση των2 αυτών επεκτάσεων σημαντικό τμήμα της πόλης θα εξυπηρετείται. Έχει προβλεφθεί στο βασικό έργο και οι διακλαδώσεις προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη προκειμένου όταν αυτές κατασκευαστούν να μην υπάρχουν διακοπές στα δρομολόγια.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Πρόκειται για την πρώτη επέκταση που θα γίνει πραγματικότητα μετά το άνοιγμα της Βασικής Γραμμής το 2013. Ουσιαστικά πρόκειται για νέα γραμμή και όχι παρακλάδι της Βασικής Γραμμής. Θα έχει κοινούς Σταθμούς από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι το Σταθμό Πατρικίου και μετά Το μετρό της Καλαμαριάς, μέσω της οδού Κρήτης, θα κατευθύνεται προς τη Γρηγορίου Κυδωνιών και μετά θα εισέρχεται στην οδό Πόντου. O πρώτος σταθμός θα βρίσκεται στο Ντεπό, πέριξ της νομαρχίας. O δεύτερος στη συμβολή της Πόντου με τη Μεταμορφώσεως, ο τρίτος στην Πόντου στο ύψος του «Αριστοτέλη», ο τέταρτος στην Πόντου στο ύψος της οδού Βρυούλων (Νέα Κρήνη) και ο πέμπτος στη Μίκρα, πέριξ του αθλητικού κέντρου, όπου άλλωστε θα βρίσκεται και το αμαξοστάσιο θα ακολουθεί πορεία προς Καλαμαριά. Το μήκος της επέκτασης είναι 5χλμ και περιλαμβάνει 5 Σταθμοί. Αργότερα με μία επέκταση μόλις 3 χλμ θα μπορεί να εξυπηρετηθεί και το Αεροδρόμιο Μακεδονία. Η χρηματοδότηση ύψους 400 εκ, ευρώ έχει εξασφαλιστεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013 και περιμένουμε το επόμενο διάστημα εξελίξεις για την δημοπράτηση της επέκτασης στον δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της πόλης.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ
Πρόκειται για τη δεύτερη επέκταση η οποία ακόμα δεν έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και διερευνούνται τρόποι για την χρηματοδότηση του έργου αυτού. Και αυτή η επέκταση ουσιαστικά δημιουργεί μια νέα γραμμή και θα έχει κοινούς Σταθμούς το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και το Σταθμό Δημοκρατίας. Εκεί θα ακολουθεί πορεία βορειοδυτική προς τη Σταυρούπολη.
Οι ονομασίες των Σταθμών θα είναι οι εξής: ΝΕΑΠΟΛΗ, ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΟΜΟΝΟΙΑ, ΝΙΚΟΠΟΛΗ.
Θα εξυπηρετεί τις πολυπληθείς συνοικίες των δυτικών προαστίων και θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης στις περιοχές απ όπου θα περάσει.
Επόμενες επεκτάσεις ακόμα δεν είναι γνωστές αλλά την επόμενη διετία ίσως υπάρξει ένα μελλοντικό πλάνο κάλυψης της πόλης με Σταθμούς Μετρό.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Η πιο σημαντική επέκταση που πρέπει να γίνει πριν από τις 2 προγραματισμένες είναι η σύνδεση του σταθμού του ΟΣΕ (τέρμα) με τον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ. Τα μέσα μεταφορά πρέπει να συνδέονται μεταξύ τους.

Ανώνυμος είπε...

Στα μελοντικά σχέδια επεκτάσεων εκτός από τις δύο επεκτάσεις πρός Καλαμαριά και Σταυρούπολη είναι και η κατασκευή μιας γραμμής μήκους 4 χιλιομέτρων από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό έως το Κορδελιό,οπότε επιτυγχάνεται και η σύνδεση με τον νέο σταθμό των ΚΤΕΛ,αλλά και η επέκταση από το τέρμα της Καλαμαριάς έως το Αεροδρόμιο μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων και αυτή που θα είναι μάλλον με επιφανειακή χάραξη.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα