Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Ανασκόπηση 2009: τα σημαντικότερα γεγονότα στις υποδομές!

Το 2009 ήταν μια χρονιά που τα είχε όλα. Μια πολύ γεμάτη χρονιά. Ξεκίνησε με πολλές προσδοκίες και τελειώνει με αγωνία για την τύχη πολλών έργων. Καταρχάς ολοκληρώθηκε ο μεγαλύτερος Ελληνικός Αυτοκινητόδρομος: Η Εγνατία. Επίσης είχαμε επιτέλους πολλούς διαγωνισμούς από έργα κολλημένα για χρόνια που όμως δεν γνωρίζουμε την οριστική τύχη τους. Είχαμε παραδόσεις. Μια αρκετά σημαντική χρονιά που κλείνει την πρώτη δεκαετία του 21ου αιώνα. Ξεκίνησαν νέα οδικά έργα, ποδοσφαιρικά γήπεδα, και γενικώς ήταν μια σχετικά ευχάριστη χρονιά για όλους εμάς που θέλουμε την πρόοδο και τον εκσυγχρονισμό της χώρας μας. Αναμένουμε τον ανάδοχο για τον στοιχειωμένο διαγωνισμό του Μετρό για την επέκταση στον Πειραιά. Η Θεσσαλονίκη ψάχνει και το δεύτερο ανάδοχο για την επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά αλλά η υποθαλάσσια βούλιαξε μαζί με τις ελπίδες για καλύτερες κυκλοφοριακές συνθήκες. Ανασκοπώντας τη χρονιά και ρίχνοντας μια ενδελεχή ματιά στις αναρτήσεις του έτους διαπίστωσα επιτέλους μια κινητικότητα με πολλές κατηγορίες έργων υποδομής που έχει ανάγκη ο τόπος. Σε αντίθεση με πέρσι που ίσως ήταν η φτωχότερη χρονιά σε γεγονότα υποδομών. Φυσικά δεν είμαι ευχαριστημένος από την πορεία των νέων διαγωνισμών αλλά ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες.
Παρακάτω σας παραθέτω τα σημαντικότερα γεγονότα όπως τα αξιολόγησα για το 2009 χωρισμένα ανά κατηγορία.

ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ
Ολοκληρώθηκε η Εγνατία Οδός. Το σπουδαιότερο όλων των γεγονότων αυτής της χρονιάς. Ο δρόμος από την Ηγουμενίτσα στους Κήπους Έβρου είναι πλέον γεγονός και το γκάζι ανεβαίνει στη Δυτική και Βόρεια Ελλάδα. Απομένουν κάποια ελάχιστα χιλιόμετρα που όμως δεν εμποδίζουν την κυκλοφορία. Η Ολύμπια Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα), η Ιόνια Οδός (Αντίρριο-Αγρίνιο-Άρτα- Γιάννενα), η Ανατολική Οδός Προπονήσου (Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα κ Λεύκτρο-Σπάρτη), ο Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία- Καρδίτσα-Τρίκαλα-Γρεβενά, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες Μαλιακού- Κλειδί Ημαθίας) και οι κάθετες της Εγνατίας συνεχίζουν τις εργασίες και ήδη κάποια πολύ μικρά τμήματα παραδόθηκαν. Στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου είχαμε προ ημερών και ένα μεγάλο ατύχημα με θύμα εργαζόμενο στα έργα διάνοιξης των σηράγγων των Τεμπών (συνολικού μήκους 11,5χλ). Εδώ παρατηρούνται προβλήματα χάραξης στους περισσότερους από αυτούς τους δρόμους. Δεν ξεκίνησαν τα έργα του κάθετου της Ιόνιας Οδού Ακτιο- Αμβρακία και μάλλον θα έχουμε επαναδημοπράτηση. Ο διαγωνισμός για τους Νέους Αυτοκινητόδρομους Αττικής και η τιτανομαχία των τεχνικών εταιρειών θα αρχίσει αργότερα αφού αποφασίστηκε η επαναδημοπράτηση του διαγωνισμού για τον επόμενο χρόνο... Άτυχη η Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης που βούλιαξε... Παραδόθηκε επίσης και ο πολυσυζητημένος Αυτοκινητόδρομος Σχηματάρι-Χαλκίδα.
Τα οδικά έργα που συνεχίζουν με εθνικά κονδύλια προχωρούν αργά μάλλον και υπό κατασκευή είναι το τμήμα Στυλίδα-Ράχες και η Παράκαμψη Λαμίας για να ολοκληρωθεί του χρόνου το πέταλο του Μαλιακού. Υπό κατασκευή η παράκαμψη Φιλιπιάδας και Άρτας που όμως θα παραδοθούν σύντομα. Στον ΒΟΑΚ η στασιμότητα είναι έντονη δυστυχώς και δεν αναμένουμε τη νέα χρονιά καλύτερες μέρες. Σε αναμονή του διαγωνισμού είμαστε και για το εξαιρετικής σημασίας έργο της Εξωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης που και εδώ θα γίνει νέα διαβούλευση για την τελική χάραξη.

ΜΕΤΡΟ
Για το Μετρό ήταν σχετικά καλή χρονιά αφού 1 σταθμός προστέθηκε στο δίκτυο του. Τον Σεπτέμβριο παραδόθηκε ο σταθμός Νομισματοκοπείο ενώ παράταση πήραν προ ημερών οι σταθμοί Χολαργός (Φεβρουάριος 10)και οι επεκτάσεις προς Χαϊδάρι(Μάιος 10;) με τον ομώνυμο σταθμό και η επέκταση προς Ανθούπολη με τους σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη(Ιούνιος 10;). Υπό κατασκευή εξακολουθούν να είναι η επέκταση προς Ελληνικό και φυσικά η πρώτη γραμμή Μετρό με 13 σταθμούς στη Θεσσαλονίκη από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό έως της Νέα Ελβετία στα ανατολικά της πόλης ενώ οι μετροπόντικες έχουν σκάψει 2.700μ έκαστος. Τα έργα εκσυγχρονισμού του ΗΣΑΠ συνεχίζονται για να ολοκληρωθούν σε μερικούς μήνες ενώ αν θα προστεθούν και οι σταθμοί ΙΛΙΣΟΣ και ΨΑΛΙΔΙ παραμένει ερωτηματικό.
Σε φάση διαγωνισμού είναι η επέκταση προς Πειραιά (πάει για τον τέταρτο χρόνο!!!), και η πρώτη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης από Πατρικίου στη Μίκρα. Φέτος μάθαμε για το νέο σχέδιο 8 γραμμών Μετρό στην Αθήνα αλλά ποτέ δεν κατατέθηκε στη Βουλή.

ΤΡΑΜ
Για το Τραμ της Αθήνας ξεκίνησε ο διαγωνισμός της επέκτασης για Πειραιά χωρίς ακόμα να έχουμε ανάδοχο. Αν όλα πάνε καλά το 2012 θα ηχήσει και πάλι το Τραμ στον Πειραιά.
Μετά τις περσινές εξαγγελίες για Πάτρα και Γιάννενα πως θα αποκτήσουν Τραμ, μόνο στην Πάτρα έχουμε τη μελέτη που δείχνει οριακά θετικά προς την ανάπτυξη του μέσου. Για το Βόλο έχουμε ήξεις αφίξεις, ενώ είχαμε και το πυροτέχνημα της Καβάλας.
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
Ο Προαστιακός είναι πλέον και επίσημα ΠΡΟΑΣΤΕΙΑΚΟΣ όπως σοφά τον ονόμασαν οι επιβάτες του και εγώ θα πρόσθετα και ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΚΟΣ. Υποτίθεται ότι άνοιξε η γραμμή για Χαλκίδα αλλά δεν έχει ακόμα ηλεκτροδοτηθεί!!!! Επίσης δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα το άνοιγμα της γραμμής προς ΘΗΒΑ. Η επέκταση προς Ξυλόκαστρο ήδη έχει πάρει παράταση για το 2011. Για τη γραμμή προς ΛΑΥΡΙΟ θα πρέπει να κάνουμε υπομονή τουλάχιστον ένα έτος για το διαγωνισμό...Εντός του 2009 περιμένουμε να παραδοθεί ο αριστερός ημιδιάδρομος στο βασικό κορμό μέχρι το ΣΚΑ αλλά δεν υπάρχουν θετικές πληροφορίες. Δεν παραδόθηκε ο σταθμός Μεταμόρφωση ενώ υπό κατασκευή είναι ο σταθμός Ταύρος. Εκκίνηση είχαμε και στον Προαστιακό Θράκης ενώ ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης υπάρχει για να λέγεται.

ΟΣΕ
Τα έργα του ΟΣΕ προχωρούν και αυτά όπως τα υπόλοιπα και η ενημέρωση μας λέει τα εξής: Με το τελευταίο ξεφύλλισμα της μαργαρίτας (αφού κάθε φορά δίνονται και νέες ημερομηνίες που ποικίλουν από το 2013 μέχρι το 2015) γνωρίζουμε ότι το τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι- Δομοκός θα παραδοθεί με νέα χάραξη και ηλεκτροκινούμενη στα τέλη του 2015. Συνεχίζονται και τα έργα από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη Αχαΐας που προβλέπεται να είναι έτοιμο στα τέλη του 2014 σε όλο το μήκος του αφού και σήμερα υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν δημοπρατηθεί. Για το υπόλοιπο τμήμα Αίγιο- Πάτρα η κατάσταση είναι αργή και μάλλον το 2016 στην καλύτερη περίπτωση θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα. Λειτουργεί κανονικά και η γραμμή Κόρινθος-Τρίπολη

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ- ΛΙΜΑΝΙΑ
Το έργο της επέκτασης του αεροδιαδρόμου του Αεροδρομίου Μακεδονία προχωρούν και σε 2 χρόνια από σήμερα θα είναι έτοιμο. Στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος ήδη γίνονται κουβέντες για επέκταση ή δημιουργία νέου Αεροσταθμού για την αντιμετώπιση της αυξημένης ζήτησης. Σε επαναδημοπράτηση πάμε και για τις προσφορές για το νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου (δεν υπάρχει σαφής δέσμευση) που θεωρείται το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης και ένα από τα κορυφαία στην Ελλάδα. Σε διαγωνιστική φάση είναι και τμήματα των λιμανιών Πάτρας και Ηγουμενίτσας που είναι οι βασικές θαλάσσιες πύλες προς τη Δυτική Ευρώπη.

ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Στην ενέργεια επίσης αναμένουμε την επόμενη χρονιά μεγάλες κινήσεις για την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών ενέργειας (αιολική, φωτοβολταική κλπ)καθώς η φετινή χρονιά δεν είχε κάτι σημαντικό.

ΕΡΓΑ
Ίσως το σημαντικότερο γεγονός του 2009 στα υπόλοιπα έργα είναι η προώθηση των έργων Λυρικής, στο Φάληρο;;;. Επίσης υπό κατασκευή είναι το γήπεδο του Παναθηναϊκού το οποίο γίνεται αρκετά σημαντικό καθώς πρόκειται να συντελεστεί διπλή ανάπλαση τόσο στη θέση του παλιού γηπέδου στην Αλεξάνδρας όσος και στην αναβάθμιση του Βοτανικού.
Σε αναμονή είμαστε και για το Πάρκο Ελληνικού, τα έργα για τους Μεσογειακούς Αγώνες, την Υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης, την ανάπλαση του παλιού Ιππόδρομου (με τη δημιουργία Λυρικής Σκηνής), η δημιουργία δικτύου ποδηλατόδρομων στην Αθήνα και άλλα μικρά και μεγάλα έργα. Σε συζήτηση είναι και η κατασκευή δικτύου για Μαρίνες στη Θεσσαλονίκη.

Εν κατακλείδι το 2009 ήταν μια γεμάτη χρονιά. Μας έδωσε χαρές καθώς έργα μπήκαν στη ζωή μας και μας έδωσε και άγχος και ελπίδα για έργα που πρόκειται να έρθουν...
Η χώρα μας είναι μια μεγάλη Ευρωπαϊκή χώρα και έτσι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε και εμείς. Η ψωροκώσταινα είναι μόνο στο μυαλό κάποιων που δεν θέλουν να δουν ή ακόμα χειρότερα να συντηρούν αυτή την ιδέα. Οι ανάγκες δεν σταματούν ποτέ και τώρα περιμένουμε το 2010 να μας δώσει ακόμα περισσότερα. Θέλουμε η χώρα μας επιτέλους να ξεφύγει από τη μιζέρια και να γίνει αντάξια του ονόματος της. Αν θα γίνει πράξη θα το δείξει ο χρόνος. Ο επόμενος άραγε;
Τις επόμενες μέρες θα ακολουθήσουν αναλυτικές αναρτήσεις με την ανασκόπηση του 2009 σε 2 μεγάλες κατηγορίες:
Έργα σε εξέλιξη, Έργα υπό μελέτη και υπό εξέταση.

25 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παραδόθηκε ο σταθμός Μεταμόρφωση; Πότε ρε παιδιά;

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Το εκ παραδρομής λάθος διορθώθηκε..

Ανώνυμος είπε...

Κε Καραγιάννη αυτό που γράφετε στην εισαγωγή - επαναδημοπρατήσεις, ακυρώσεις διαγωνισμών, αλλαγές προτεραιοτήτων και τι σας θυμίζει, ΕΜΕΝΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ! Αφού το ξέρουν και οι πέτρες ακόμα ότι όλες τις χρονιές αλλαγής κυβερνήσεων σταματάνε όλα για 1 - 1,5 χρόνο. Το πιο τρομακτικό βέβαια συνέβη το 1981 όταν ο μπαμπάς του νυν ακύρωσε όλα τα μεγάλα έργα δια παντός, με τη δικαιολογία "τέλος οι πόλεις, τώρα πια μόνο η επαρχία".

Ως αποτέλεσμα όλη η δεκαετία 80 πήγε χαμένη, όταν την ίδια εποχή η Ισπανία πχ. έκανε το μεγάλο μπαμ και τώρα έχει γίνει μία νέα Ευρωπαϊκή υπερδύναμη. Τώρα μόλις σκέφτηκα πως θυμάμαι την Μαδρίτη όταν είχα πρωτοπάει εκδρομή μικρός και πως την είδα να είναι πριν 1 χρόνο και ντρέπομαι που η τύχη διάλεξε να γεννηθώ Ελλάδα!

Μήπως να πάω σε άλλη χώρα τελικώς να δω λίγη πρόοδο;

Ανώνυμος είπε...

"τέλος οι πόλεις, τώρα πια μόνο η επαρχία" για να μπορεσει να γινει το "Τσοβολα δωστα ολα" και να γεμισει η Ελλαδα με εκατομμυρια "αχρειαστους" δημοσιους υπαλληλους και κομματοσκυλα σε ολες τις υπηρεσιες.

Φαγαμε λεφτα για να καποια εκατομμυρια Ελληνες πλουσιοτεροι για καποια χρονια και χασαμε τις υποδομες. Και σε λιγο θα πειναμε ολοι παρεα και θα εξακολουθουμε να μην εχουμε υποδομες που χρειαζονται σε ενα ανεπτυγμενο κρατος.

Αυτοι ειμαστε σαν λαος,καλα να παθουμε. Την ΠΑΘΕ την πρωτοακουσα παιδι το 1990. Τριανταρησα και ακομα ΠΑΘΕ περιμενω. Ηταν πολλα τα λεφτα Αρη για να γινουν αυτοι οι δρομοι καρμανιολες, ασφαλεις αυτοκινητοδρομοι????

Ανώνυμος είπε...

Τι συμπτωση και εγω τριανταρησα την χρονια που φευγει και ακομα δεν εχω δει πολλα που ακουγα απο μικρος να υλοποιουνται.

Παρεμπιπτοντως σε προσφατο σχολιο μου ειχα γραψει οτι τωρα που ανεβηκε στην εξουσια το "παιδι του μπαμπα" φοβαμαι οτι ΤΕΛΟΣ ολα τα μεγαλα εργα διοτι αναρωτιεμαι ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟ ΜΗΛΟ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΛΙΑ????

ΥΓ. ντρεπομαι που αναγκαστηκα να γραψω πολιτικο σχολιο, αλλα τελικως οι ακυρωσεις 30 (!!!!) εργων οπως γραφουν τα δημοσιευματα ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΣΑΝ ΠΛΗΡΩΣ! Ακομα και ο συντακτης του site γραφει στην εισαγωγη για επαναδημοπρατησεις, ακυρωσεις διαγωνισμων, αλλαγες προτεραιοτητων και ΤΙ ΤΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ, δηλαδη τι αλλο πια θελετε για να το συνειδητοποιησετε? Κρυβεστε πισω απο το δαχτυλο?

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Kανείς δεν είπε από το Υπουργείο Υποδομών ότι θα σταματήσουν όλα τα έργα παρά μόνο οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού λόγω διαφωνιών και προβλημάτων περιβαλλοντικών που μπορούσαν να καταστήσουν το έργο ευάλωτο σε προσφυγές στο Σ.Τ.Ε,το αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι λόγω μη υπολογισμού στο τελικό κόστος του έργου του κόστους των ραδιοβοηθημάτων και τέλος της εξωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης λόγω ενστάσεων κατοίκων σε Θέρμη,Τριάδι,Κηπούπολη και Κωνσταντινουπολίτικα Πυλαίας για την χάραξη του δρόμου το οποίο ο αρμόδιος υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης δεσμεύτηκε ότι θα υπάρξει διαβούλευση για το έργο μέχρι τέλος Ιανουαρίου προκειμένου να βρεθεί κοινά αποδεκτή λύση στην χάραξη του έργου το οποίο βρίσκεται ακόμα στις μελέτες.
Επίσης ο υπουργός προ ημερών είχε απευθύνει πρόσκληση στους αρμόδιους φορείς να συμμετέχουν στον διάλογο για την αλλάγη των νόμων για την ανάθεση των δημοσίων έργων και των μελετών,τα οποία νομοσχέδια θα είναι έτοιμα μέχρι το φθινόπωρο του 2010,αλλά μέχρι τότε όποια έργα είναι ώριμα από πλευράς μελετών θα δημοπρατηθούν με το ισχύον σύστημα,καθώς επίσης ότι τα έργα που εντάχθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση στο ΕΣΠΑ 2007-2013 είναι περισσότερα από τα χρήματα που έχουν εξασφαλιστεί μιας και από 5 δις Ευρώ τα μισά είναι για έργα που δεν τελείωσαν με το Γ΄ΚΠΣ και θα αποτελέσουν γέφυρα με το ΕΣΠΑ προκειμένου να ολοκληρωθούν,ενώ για τα υπόλοιπα χρήματα θα γίνει μια αξιολόγηση των έργων και θα κατευθυνθούν σε έργα που δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν αποκλειστικά από εθνικούς πόρους.

Ανώνυμος είπε...

Σε ευβοικές ιστοσελίδες αναφέρει ότι από σήμερα επανέρχονται τα δρομολόγια του προαστιακού και του Πειραιάς - Ανω Λιόσια . Οι επίσημες ιστοσελίδες του οσε είναι υπό συντήρηση .

Ανώνυμος είπε...

Γιά τα μεγάλα έργα πρέπει να μπεί ένα φρένο στους γερόντους του στε και στους διάφορους κορμοράνους .
Ετσι τυχόν προσφυγές θα δίνουν το δικαίωμα στον προσφεύγοντα να αποζημιωθεί γιά ζημιά που τυχόν υπέστη , αλλά δεν θα σταματάνε το έργο .
Ετσι το στε θα προστατεύει τον πολίτη αλλά ΔΕν θα νομοθετεί .

Ανώνυμος είπε...

O Tzimhs exei na bgalei trapezites edw kai 20 xronia, twra akyrwnei then grammh 4 giati einai farawniko ergo, lambra.

Kyrioi klegomastan gia ton Ko Souflia, alla twra mporeite na to riksete se allo spor giati oi magkriwthdes kai tzsimhdes prepei na vroun synergolabous kai syndhmarxous kai synomarxes gia tis epomenes mases.

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ!!!! Στο Συνταγμα κατοχυρωνεται οτι το Στε μπορει να κανει οτι γουσταρει και να ακυρωνει οτι του καπνισει. Και για οσους δεν το εχουν αντιληφθει, ΟΤΙ προσφυγη και να γινει, το ακυρωνει το εργο 120%. Ετσι και γινει προσφυγη, ξεχαστε το πριν την εκδικαση!

Εχω ρωτησει καποιους που τα ξερουν και μου εχουν πει οτι ο ένας και μοναδικος λογος ειναι οτι απο τη δεκαετια 1990, να το πω μπακαλιστικα, εχει "καβαλησει το καλαμι" και το παιζει "κρατος εν κρατει". Εχουν την νοοτροπια οτι "δεν κυβερναει η κυβερνηση αλλα εμεις και μονο εμεις κανουμε κουμαντο και οριζουμε τι θα φτιαχτει σε αυτη τη χωρα" και "οποιος και να κανει προσφυγη, ειτε δικαια ειτε κουταμαρα να ειναι, εμεις θα το ακυρωνουμε παντα γιατι ετσι γουσταρουμε, για να βλεπετε ολοι ποιος κυβερναει"

Οι ιδιοι μου ειπαν οτι ΔΕΝ αρκει να αλλαξει το νομοθετικο πλαισιο, διοτι θα ερχοταν σε συγκρουση με το Συνταγμα. Ο μονος τροπος να θωρακιστουν τα μεγαλα εργα, ειναι να γινει Συνταγματικη Αναθεωρηση.

Πως να συμφωνησουν ομως οι δυο μεγαλοι???? Να σας θυμισω τι εγινε στην προηγουμενη, οταν ο νυν πρωθυπουργος επι 4 χρονια ελεγε οτι θα ψηφισει για το αρθρο 16 να επιτραπουν τα ιδιωτικα πανεπιστημια και οταν ηρθε η στιγμη την κοπανησε απο την αναθεωρηση και την τιναξε στον αερα? και δεν αναθεωρηθηκε ποτε το αρθρο 16? Και παρολα αυτα μαλιστα 1 χρονο μετα τον βγαλατε πρωθυπουργο με διαφορα 10,5 %

Αρα μην περιμενετε να αλλαξει ποτε αυτο, τα εργα θα ακυρωνονται παντα και παρτε το αποφαση και χωνεψτε το οριστικα, ετσι θα γινεται παντα!!!!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Ελλάς το μεγαλείο σου

Αυτο το μπ@υρδέλο είμαστε κύριοι

Για αυτό κατεβάζω το National Geographic - Megastructures όταν θέλω να δω ένα μεγάλο τεχνικό έργο το οποίο δεν πρόκειται να δω ποτέ στο Ελλαδιστάν αλλά τουλάχιστον μπορώ να το ονειρεύομαι και να ξέρω ότι κάποιοι άλλοι γήινοι το έχουν και το χαίρονται και τους εξυπηρετεί (πχ Υπεργέφυρα Δανίας-Σουηδίας).

Εκεί ευτυχώς δεν έχουν ΣτΕ, οικολόγους, αρκούδες, Μπιρμπίληδες, Τζίμηδες να ακυρώνουν έργα επειδή θα πεθάνουν 10 καλαμάρια και 40 πέστροφες αλλά ενώνουν 2 χώρες και 2 πολιτισμούς και λύνουν προβλήματα. Πρόσφεραν στην μία πλευρά άφθονο νέο εργατικό δυναμικό και στην άλλη νέες κατοικίες.

Και όλα αυτά με μια γέφυρα που είναι μισή υποθαλάσσια και μισή κανονική και με ένα τεχνητό νησί στη μέση του πουθενά.

Εδώ ακόμα θα περιμέναμε την απόφαση του ΣτΕ για τα φύκια που θα χανόντουσαν.

Ανώνυμος είπε...

Και για να ολοκληρώσω δεν μπορεί η εξέλιξη των ανθρώπων να επηρεάζεται από 10 πέστροφες, 20 σπίνους, από τη χέστρα του Περικλή και τη μπιζουτιέρα της Ασπασίας.

Οι αρχαίοι πέθαναν, τους τιμήσαμε, μαθαίνουμε για αυτούς στην ιστορία αλλά δεν μπορεί να ακυρώνονται τεχνικά έργα, να καθυστερεί η εξέλιξη ενός πολιτισμού για μία αρχαία κολώνα ή ένα σκελετό.

Ούτε μπορεί να καθυστερεί την εξέλιξη ενός έργου μία αρκούδα. Αν θέλει ο Αρκτούρος να κόβει βόλτες να πάει από τις υπόγειες διαβάσεις που έχει ανά τμήματα η Εγνατία. Αλλά όχι αυτός να περάσει από πάνω και να σκοτωθεί. Και μετά φταίει ο οδηγός. Δεν το ήξερα σε ένα αυτοκινητόδρομο με 3 λωρίδες και στηθαίο όπου μπορώ να πάω με 120 για πλάκα και με ασφάλεια να πηγαίνω με 60 μήπως κ@υλωσει του Αρκτούρου και περάσει.

Θυμηθήτε πόσα χρόνια χρειάστηκε για να γίνει ο Παρθενώνας το 500 πχ. Χωρίς τα σύγχρονα τεχνικά μέσα. Αν διαβάσετε ιστορικά βιβλία θα δείτε ότι πριν από την εποχή εκείνη η περιοχή της Ακρόπολης είχε γκρεμιστεί και ξαναχτιστεί πάνω από 10 φορές (απο την εποχή των Μυκηνών ακόμα υπηρχαν πρώιμα κτίρια). Πιστεύετε οτι οι κατασκευαστές του Παρθενώνα του 5ου αιώνα καθυστέρησαν το έργο 2,3-5 χρόνια για να σκάψουν τα προηγούμενα αρχαία ή να αναζητήσουν σκελετούς και τιμαλφή???? Ότι έγινε έγινε. Και χτίζαν από πάνω. Για αυτό και όταν έγιναν ανασκαφές στην Ακρόπολη βρήκαν δεν ξέρω και εγώ πόσα στρώματα αρχαιοτήτων και προηγούμενων Ακροπόλεων από κάτω πριν τον 5ο αιώνα ακόμα.

Ανώνυμος είπε...

Αλλά αυτό δεν μας επηρεάζει στο να θεωρούμε την Ακρόπολη ένα από τα Θαύματα του αρχαίου κόσμου. Και να την θεωρούμε στολίδι της αρχαιοελληνικής κληρονομιάς και να ζητάμε τα μάρμαρα πίσω.

Δεν είδα κανένα να διαμαρτύρεται για το πάρκινγκ στην Κλαυθμώνος που έγινε επί Χούντας σε dt χωρίς να ασχοληθούν με αρχαία (μόλις 500 μέτρα από το Σύνταγμα που σίγουρα θα ήταν κάργα στο αρχαίο και θα καθυστερούσε το έργο για μία 2ετία και βάλε). Δεν είδα κανένα αρχαιολόγο ή αρχαιολάγνο να ασχολείται με τα κακόμοιρα αρχαία που διαλύθηκαν τότε.

Κατά τα λοιπά στην Κοτζιά τα ξεσκεπάσαμε, καθυστερήσαμε την κατασκευή του πάρκινγκ και τώρα τα αφήνουμε να χορτιαριάζουν.

Αυτό είμαστε φαρισαίοι και υποκριτές.

Είμαι ο Ανώνυμος και μόλις τελείωσα.

lectoras είπε...

Κι εγώ πιστεύω ότι είναι αναγκαίο να αλλάξει το πλαίσιο για τα μεγάλα έργα και τα έργα γενικότερα.
Ας μην ξεχνάμε ότι τα μεγάλα έργα είναι επενδύσεις που διαρκούν δεκαετίες έως και αιώνες και αλλάζουν μια για πάντα τη μορφή και τις δυνατότητες της χώρας, συνήθως προς το καλύτερο.

Γι αυτό όταν οι αποφάσεις παίρνονται πίσω απο κλειστές πόρτες στο γραφείο του υπουργού, ή έστω σε ένα μελετητικό γραφείο μεταξύ μηχανικών δεν είναι σίγουρο ότι εκείνα τα άτομα μπορούν να συνηδητοποιήσουν τον αντίκτυπο που θα μπορούσαν να έχουν τα έργα.

Και θέτω μερικές απλές ερωτήσεις. Εχει κανείς σκεφτεί τι αποτέλεσμα μπορεί να έχει στην αστικοποίηση η κατασκευή ενός σιδηροδρόμου? Ενισχύει τις μικρές πόλεις και συμβάλει στην αποκέντρωση ή κάνεις τις μικρότερες πόλεις δορυφορικές μια μεγαλούπολης.

Στην περίπτωση του αυτοκινητοδρόμου, ποιο είναι το αποτέλεσμα στις αγροτικές περιοχές?

Κατα την κατασκευή του μετρό, ποιο το αποτέλεσμα στο μέγεθος και στην τιμή των διαμερισμάτων, γύρω από τους σταθμούς, αλλά και πιο μακριά, σε περιοχές που δεν ωφελούνται?

Αντι να χρηματοδοτηθεί ένα έργο, μήπως θα ήταν χρησιμότερο για την κοινωνία, τα χρήματα αυτά να πάνε για την παιδεία ή την υγεία?

Γενικώς η δύναμη των έργων υποδομής είναι μεγάλη στον παραγωγικό και κοινωνικό ιστό μιας χώρας, και οι αποφάσεις επηρεάζουν όλους μας. Γι αυτό και εγώ δε νιώθω άνετα να παίρνονται αποφάσεις μακριά από τους πολίτες. Πιστεύω λοιπόν ότι η διαβούλευση είναι απαραίτητη για τη σωστή κατασκευή των έργων, εφόσον έτσι οι πολίτες θα μπορούσαν να εκφραστούν μέσα από ένα παραγωγικό πλαίσιο και όχι μέσω της προσφυγής στο ΣΤΕ. Από την άλλη αυτή η διαβούλευση θα πρέπει να τελεί υπό μια ανεξάρτητη αρχή "διαβούλευσης" ώστε να εγγυάται η αντικειμενικότητά της.

Ανώνυμος είπε...

Επειδή διάβασα σχόλια κάποιων που λένε ότι τα δημόσια έργα που έγιναν επί χούντας έγιναν γρήγορα και χωρίς καθυστερήσεις και διαμαρτυρίες,είναι φυσικό γιατί τότε όποιος εξέφραζε αντίρρηση πήγαινε εξορία στην Μακρόνησο και στη Γυάρο για συμόρφωση.
Αυτή είναι και η ειδιποιός διαφορά με το σήμερα όπου καθένας μπορεί να εκφράζεται ελέυθερα,έστω και εάν μερικές φορές υπάρχουν παρεκτροπές.
Τώρα όσο αφορά τα δημόσια έργα δέχομαι ότι πολλές φορές κάποιοι αντιδρούν είτε από άγνοια,είτε από κάποιους άλλους που τους υποκινούν που έχουν συμφέροντα να ακυρωθεί ένα έργο μεγάλο,για αυτό και πολλές φορές η προσφυγή στο Σ.Τ.Ε γίνεται καταχρηστικά.
Πρέπει όμως να τονίσουμε επίσης ότι πολλές φορές η προσφυγή στο Σ.Τ.Ε γίνεται βάσιμα εξαιτίας λαθών και παραλείψεων στις μελέτες ενός έργου και μάλιστα χαρακτησιστικό παράδειγμα είναι η εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης όπου σχεδιάστηκε να περάσει μέσα από περιοχές που πρόκειται να οικοδομηθούν,για αυτό και το υπουργείο υποδομών αποφάσισε να υπάρξει δημόσια διαβούλευση με τους κατοίκους για την εξεύρευση κοινά αποδεκτής λύσης.
Τέλος όσον αφορά το Σ.Τ.Ε έχει μια μεγάλη ευαισθησία με το περιβάλλον και για αυτό θα πρότεινα οι περιβαλλοντικές μελέτες κάθε έργου μετά την εγκρισή τους από τα αρμόδεια υπουργεία να πηγαίνουν για έλεγχο και έγκριση στο Σ.Τ.Ε,ώστε να είναι ισχυρές και να μην μπορούν να αμφισβητηθούν από κανέναν.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε, τη φάση προφανώς δεν την ξέρεις. Γράφεις ότι:

"θα πρότεινα οι περιβαλλοντικές μελέτες κάθε έργου μετά την έγκρισή τους από τα αρμόδεια υπουργεία να πηγαίνουν για έλεγχο και έγκριση στο Σ.Τ.Ε. ώστε να είναι ισχυρές και να μην μπορούν να αμφισβητηθούν από κανέναν."

ΚΑΙ ΟΜΩΣ η Βουλή στέλνει προληπτικά τους νόμους στο ΣτΕ. ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ, αν κάποιος κάνει μετά προσφυγή, ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΝ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥΣ.

Θα αναφέρω 2 ιστορικά παραδείγματα που μπορείτε να επαληθεύσετε:

* Το πρώτο είναι ο Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός του 1985. Αυτός ψηφίστηκε ΑΠΟ ΟΛΑ τα κόμματα, ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΕΙΧΕ ΕΛΕΧΘΕΙ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ από το ΣτΕ. Κάποιοι τότε προσέφυγαν στο ΣτΕ και τελικώς, ο τρόπος τοποθέτησης του κτιρίου στο οικόπεδο άλλαξε 5-6 φορές, με αποτέλεσμα να είναι ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ουσιαστικά γενικός, αλλά να εξαρτάται από την κατάσταση των ομόρων οικοπέδων, ποιό έτος κτίστηκαν αυτά και διάφορες άλλες περίεργες διατάξεις.

* Το δεύτερο είναι η Μεταφορά του Συντελεστή Δόμησης. Αυτή νομοθετήθηκε ως εργαλείο της πολιτείας, γιά την ρυμοτομία και την απαλλοτρίωση ακινήτων καθώς και την διάσωση διατηρητέων κτιρίων. Πάλι κάποιοι τότε προσέφυγαν στο ΣτΕ και αυτοί στερούμενοι κάθε έννοιας πρακτικότητας αποφάσισαν την γνωστή συνταγή: "πονάει κεφάλι, κόβει κεφάλι" και απλά κατήργησαν τον νόμο!!!!

Σε αυτές τις περιπτώσεις όπως και σε πολλές άλλες με αρκετά δημόσια εργα, ΕΝΩ ΕΙΧΕ ΕΛΕΧΘΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣτΕ, κάποιοι πολίτες προσέφυγαν ΕΚ ΤΩΝ ΥΣΤΕΡΩΝ ΣΤΟ ΣτΕ και αυτό αποφάσισε να τα καταργήσει όλα.

Δεν έχει σημασία αν πέρασε πρώτα από το ΣτΕ το έργο για να θωρακιστεί!!!! Και ο λόγος είναι αυτο που έγραφα χτες ότι έχουν την νοοτροπία ότι:

"όποιος και να κάνει προσφυγή, είτε δίκαια είτε κουταμάρα να είναι, εμείς θα το ακυρώνουμε πάντα γιατί έτσι γουστάρουμε, για να βλέπετε όλοι ποιός ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κυβερνάει"

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Ο μετρόφιλος και τραμόφιλος είπε ακριβώς την αλήθεια .
Μιά παρέα γερόντων δημοσίων υπαλλήλων θέλει να δείχνει ότι κυβερνάει .

Είναι καιρός να αρχίσουμε τα δημοψηφίσματα όπως οι Ελβετοί που απάντησαν κατάλληλα σε κάτι τέτοιους δικαστές που ενοχλήθηκαν από τον σταυρό στα σχολεία .

Είναι καιρός οι πολίτες να μαζέψουν τους ξιπασμένους γέροντες .

Unknown είπε...

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι ένα Σ.τ.Ε δεν έχει λόγο ύπαρξης. Σημαίνει ότι χρειάζεται σωστή στελέχωση και σωστό νομικό πλαίσιο.

Ανώνυμος είπε...

Και όταν κρίνει δημόσια έργα , η νόμους που έχουν ψηφιστεί πάνω από 180 βουλευτές , οι αποφάσεις του να είναι ομόφωνες .
Δεν μπορεί το κράτος να ελγχεται από τυχ<ίες πλειοψηφίες γερόντων δημοσίων υπαλλήλων , αλλιώς να αφήσουμε και τους στρατηγούς να κρίνουν το ΚΥΣΕΑ .

Ανώνυμος είπε...

Υπάρχει μόνο μία οριστική λύση για να θωρακιστούν τα μεγάλα έργα: να γίνει Συνταγματική Αναθεώρηση και να θεσπιστεί κάποιο όριο στην παρέα των "κράτος εν κράτει" που έχει γίνει ο Νο.1 παράγοντας αναστολής της ανάπτυξης της χώρας.

Ακούγεται καλό σαν ιδέα η πρόταση του Ανώνυμου, όταν κρίνει δημόσια έργα ή νόμους που έχουν ψηφιστεί πάνω από 180 βουλευτές, οι αποφάσεις του να είναι ομόφωνες.

Επειδή όμως τίθεται ζήτημα μεγάλων έργων = μακροπρόθεσμης ανάπτυξης της χώρας, ίσως το καλύτερο θα ήταν το εξής: αν ποτέ γίνει Συνταγματική Αναθεώρηση να θεσπιστεί κάποιο όριο προϋπολογισμού έργου και να οριστεί ότι αν ο προϋπολογισμός ενός έργου είναι από τόσο και άνω (Μεγάλο Αναπτυξιακό Εργο = Μεγάλης σπουδαιότητας για την χώρα) ΤΟΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΡΟΣΒΛΗΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ να κάνει προσφυγή.

Πώς να συμφωνήσουν όμως οι δύο μεγάλοι ώστε να συμπληρώσει ένα άρθρο 180 ψήφους για να μπορέσει να αναθεωρηθεί;;;; Ειλικρινά φοβάμαι ότι μετά από αυτό που έγινε στην προηγούμενη (δείτε το σχόλιό μου: 22 Δεκεμβρίου 2009 9:48 μ.μ.) δεν υπάρχει πια ελπίδα να ξανακάτσουν οι 2 τους στο ίδιο τραπέζι στο μέλλον. Φυσικά ΜΑΚΑΡΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΑ ΜΕ ΒΓΑΛΕΙ ΛΑΘΟΣ!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

ΟΚ, δέχομαι ότι έχουν υπάρξει και κρούσματα με σωρεία λαθών και παραλείψεων στις μελέτες ενός έργου και τέτοιο παράδειγμα είναι η εξωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης, αλλά αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, μπορεί να φτάσουμε σε εκφυλισμό της δημοκρατίας. Θα αναφέρω ένα παράδειγμα που έχω σκεφτεί για να καταλάβετε:

Έρχονται εκλογές, τα δύο μεγάλα κόμματα (τα αναφέρω ως Α και Β) κατεβαίνουν σε αυτές με πρόγραμμα νέες Γραμμές Μετρό ΚΑΙ Τραμ, ΣΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ με υπόγεια πάρκινγκ στους σταθμούς τους για μετεπιβίβαση, ώστε να επιτευχθεί η απεξάρτηση από τα ΙΧ (εκτός μόνο από τις τοπικές διαδρομές ΜΕΧΡΙ τον κάθε σταθμό).

Ένα μικρότερο κόμμα (το αναφέρω ως Γ) κατεβαίνει σε αυτές με πρόγραμμα: όχι, μην γίνει ΚΑΝΕΝΑ έργο, απλώς ΤΣΑΚΙΣΤΕ τα ΙΧ βάζοντας 100% φόρο επί της αξίας τους, ακόμα και στα 1000άρια (όπως ΙΣΧΥΕ ΤΗΝ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '80 και ΗΤΑΝ πανάκριβα στην Ελλάδα, ΘΥΜΑΣΤΕ????) να γίνουν ΟΛΑ πανάκριβα = να μην ξαναγοράσει κανείς αυτοκίνητο!

Τελικώς κερδίζει ή το Α ή το Β με την ψήφο του κυρίαρχου λαού. Πολλοί ψηφοφόροι του Γ "τραβάνε" τότε μία προσφυγή στο ΣτΕ και αυτό με την λογική "κράτος εν κράτει" που προανέφερα, ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΕΡΓΑ ΩΣ ΔΗΘΕΝ ΕΠΙΖΗΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ = ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ.

(και ΕΧΕΙ συμβεί να ακυρώσει το ΣτΕ υπόγεια πάρκινγκ ΩΣ ΔΗΘΕΝ ΕΠΙΖΗΜΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ)

Πείτε μου είναι δημοκρατία αυτό? Οι ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ να επιβάλλονται στους ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ? Ε τότε να καταργήσουμε τις εκλογές και να βάλουμε κυβέρνηση το ΣτΕ να τελειώνουμε!!!!

Ένα ακόμα πρόβλημα στην Ελλάδα είναι το εξής: Tα χρήματα που κοστίζουν οι προσφυγές στο Συμβούλιο Επικρατείας είναι αστείες. Άρα ο καθένας μας μπορεί να κάνει μία, αφού ακόμη κι αν είναι προφανώς αβάσιμη θα πληρώσει 1000 ευρώ καθυστερώντας ένα έργο για χρόνια ολόκληρα. Αντίθετα στην Δυτική Ευρώπη, αν η προσφυγή σου κριθεί ως αβάσιμη, πληρώνεις τα μαλλιά της κεφαλής σου γιατί απασχόλησες το Δημόσιο αδικαιολόγητα.

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Xαίρομαι που αρκετός πλέον κόσμος βλέπει την συνταγματική εκτροπή που αποτελέι πλέον η λειτουργία του στε στην Ελλάδα .

Ελπίζω να αρχίσουμε να πείθουμε περισσότερους ώστε να γίνει κάτι πλέον .

Ανώνυμος είπε...

Το ΣτΕ ειναι το ανωτατο ακυρωτικο δικαστηριο και ειναι θεσμος της δημοκρατιας μας.

Μπορει,οντως,σε τεχνικα εργα να ζημιωνει η υπαρξη του, γενικα ομως,ειναι κατι απαραιτητο για τη λειτουργια της Δημοκρατιας...

Υπαρχουν νομοι που περασαν απο τους 300 ξεφτιλες και ακυρωθηκαν απο το ΣτΕ επειδη δεν ηταν υπερ της χωρας και των κατοικων της αλλα περι ιδιου οφελους...

Ανώνυμος είπε...

Ε νομίζω πως φάνηκε ότι ΔΕΝ θέλεις να γίνουν έργα και να πάει η χώρα σου μπροστά.
Άσε, δεν θα μπω στον κόπο να ξαναγράφω τα όσα έγραφα τις τελευταίες μέρες, ούτε να ξεφτιλιστώ να σου απαντήσω. Ξεφτιλίστηκες μόνος σου! Και χωρίς κόπο!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Aνώνυμε φασίστα , τους 300 ξεφτίλες τους ψήφισα ΕΓΩ Ο ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΛΑΟΣ και ότι μαλακία κάνουν θα δώσουν λόγο σε μένα .

Αυτά τα γερόντια στο στε παραβιάζουν ασύστολα το Σύνταγμα , αλλά κάτι φασίστες ψευτοποροδευτικοί κορμοράνοι σαν και σένα τους προστατεύουν .

ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ - ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ .

ΖΗΤΩ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΑΡΧΟ ΕΛΒΕΤΙΚΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑ ΣΤΟΥΣ ΞΕΦΤΙΛΕΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΕΔΑΔ .

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα