Ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας δεσμεύτηκε σε γονείς μαθητών του Κολεγίου Αθηνών, με τους οποίους επικοινώνησε την Παρασκευή το πρωί, ότι το Υπουργείο, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, θα κατασκευάσει πεζογέφυρα στο σημείο της Κηφισίας όπου σκοτώθηκε 15χρονος μαθητής.
Η δέσμευση αυτή ήρθε μετά από την κίνηση των μαθητών να αποκλείσουν για αρκετή ώρα το πρωί της Παρασκευής την λεωφόρο Κηφισίας, στα όρια Φιλοθέης και Χαλανδρίου. Οι μαθητές διαμαρτύρονταν για το θάνατο συμμαθητή τους, που παρασύρθηκε πριν από μια εβδομάδα από διερχόμενο όχημα, ενώ προσπαθούσε να διασχίσει τη λεωφόρο για να πάει στο σχολείο. Oι μαθητές, από σχολεία της ευρύτερης περιοχής Ψυχικού και Φιλοθέης, με σύνθημα «Γέφυρα ζωής ή διάβαση θανάτου;», πραγματοποίησαν συμβολική διαμαρτυρία, ζητώντας να κατασκευαστεί μια πεζογέφυρα ή να υπάρξει η προειδοποίηση στο ύψος της Κηφισίας στα Σίδερα Χαλανδρίου, όπου έχασε τη ζωή του ο συμμαθητής τους.
Με πρωτοβουλία του Δ. Σ. του Ελληνοαμερικανικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Κολλεγίου Αθηνών - Κολλεγίου Ψυχικού) διευθετείται η κατασκευή πεζογέφυρας επί της Κηφισίας, στο ύψος του Κολλεγίου. Την κατασκευή ανέλαβε εθελοντικά ομάδα ανθρώπων του Κολλεγίου έπειτα από συνεννόηση με τον αρμόδιο υπουργό κ. Δημ. Ρέππα. Πρόκειται για σημείο - καρμανιόλα όπου στις 4/12, όχημα τραυμάτισε θανάσιμα τον 15χρονο Σόλωνα Καρυδάκη. Από το σημείο περνούν καθημερινά χιλιάδες μαθητές και τα ατυχήματα είναι συχνά. Χρηματοδότης - δωρητής του έργου θα είναι ο Γιώργος Προκοπίου, μέλος του ΕΕΙ. Την αρχιτεκτονική μελέτη θα προσφέρουν ο καθηγητής του Harvard University - Graduate Σπύρος Πολλάλης και ο απόφοιτος Αλέξανδρος Σαμαράς, πρόεδρος του Δ. Σ. του ΕΕΙ. Τη στατική μελέτη οι απόφοιτοι πολιτικοί μηχανικοί Φαίδων Καρυδάκης, πατέρας του άτυχου Σόλωνα, και ο Στρ. Ευστρατιάδης. Την παρακολούθηση του έργου θα έχει ο πολιτικός μηχανικός Δ. Αναγνωστόπουλος.
** Η φωτό της ανάρτησης δεν είναι η πεζογέφυρα που πρόκειται να κατασκευαστεί.
5 σχόλια:
Πεζογέφυρα Ρέπα.
Θα σας φτιάξουμε γεφύρια…
Μου κάνει εντύπωση πόσο γρήγορα ο υπουργός κύριος Ρέπας έσπευσε να υιοθετήσει και να υποσχεθεί την κατασκευή της πεζογέφυρας στην Κηφισίας στο σημείο που σκοτώθηκε ο μαθητής. Αν επρόκειτο για γέφυρα οδοντοστοιχίας ο κύριος Ρέπας ως οδοντίατρος να είχε άποψη. Επειδή πρόκειται για πεζογέφυρα ως μη ειδικός αντέδρασε ως πολιτικός του στιλ θα σας φτιάξουμε γεφύρια. Ελπίζω να είναι από άγνοια και όχι εκ του πονηρού. Πολλά χρόνια τώρα η πολιτεία προσπαθεί να κάνει την Κηφισίας δρόμο μεγάλης ταχύτητας και μεγάλης παροχής οχημάτων διατηρώντας την όμως ως ανοιχτό δρόμο προς τις εκατέρωθεν συνοικίες με τις κοινωνικές δραστηριότητες. Δεν μπορούν να γίνουν και τα δύο μαζί. Πρόκειται πάλι για Ελληνική πατέντα και επικίνδυνη τσαπατσουλιά. Σε καμία πόλη της Ευρώπης δεν κατασκευάζουν πεζογέφυρες σε δρόμους με ανοιχτά πεζοδρόμια και παράλληλα διαβάσεις πεζών. Τις φτιάχνουν εκεί που ο πεζός δεν έχει άλλο τρόπο να περάσει απέναντι. Εδώ το έχουν κάνει στην Συγγρού που έχει μπάρες μόνο στην νησίδα και υπόγειες διαβάσεις και τα θανατηφόρα ατυχήματα είναι πάρα πολλά.
Η πεζογέφυρα στην Κηφισίας είναι μια εύκολη και φτηνή λύση που θα αυξήσει όμως την επικινδυνότητα των πεζών μια που θα αυξήσει την ταχύτητα των οχημάτων ή τουλάχιστον την διάθεση των οδηγών για μεγαλύτερη ταχύτητα και την δικαιολογία γιατί ο πεζός δεν πάει από την πεζογέφυρα.
Υπάρχουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές για κάθε δρόμο ανάλογα με την χρήση από πού διέρχεται, τι δραστηριότητες υπάρχουν στην περιοχή, πόσοι πεζοί περνούν απέναντι, κάθε πόσα μέτρα πρέπει να υπάρχει διάβαση. Χρειάζεται δηλαδή μια ολοκληρωμένη μελέτη από συγκοινωνιολόγους.
Έχουν γίνει πολλά λάθη στον δρόμο. Μετά τις κατασκευές των ανισόπεδων της Κατεχάκη και του Φάρου έχουν καταργηθεί κατά τους Ολυμπιακούς αγώνες διαβάσεις και διασταυρώσεις οι οποίες παρέμειναν και μετά, δημιουργώντας μεγαλύτερες ταχύτητες άρα και παροχή οχημάτων αλλά κυρίως δίνει την αίσθηση στον οδηγό ότι μετά τον Φάρο βγαίνει εκτός αστικού περιβάλλοντος. Σας θυμίζω ότι υπάρχουν απαράδεκτα μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα σε διαβάσεις.
Πρέπει να επανέρθουν οι διασταυρώσεις και να φτιαχτούν διαβάσεις κάθε 200 μέτρα όπου τα φανάρια θα καθορίζουν την ταχύτητα ανάλογα την ώρα και την κυκλοφορία.
Ή θέλουμε μια αστική λεωφόρο με χαμηλή σχετικά ταχύτητα οχημάτων με πεζούς, μαγαζιά, σχολεία κτλ, ή μια κλειστή λεωφόρο με πεζογέφυρες. Και τα δύο δεν γίνονται.
Κ. Καπάκας
Κλειστή λεωφόρο με πεζογέφυρες.
Ο δρόμος είναι για τα αμάξια. Οι πεζοί να μάθουν να χρησιμοποιούν τις πεζογέφυρες και τις υπόγειες διαβάσεις.
Όλη η Κηφισίας από την Πανόρμου μέχρι το Δαχτυλίδι έπρεπε να έχει ανισόπεδους κόμβους και κανένα φανάρι να κόβει την ροή των οχημάτων.
Οι πεζοί απο τις πεζογέφυρες τους.
Η Συγγρού είναι ένας δρόμος διαμάντι για τα οδικά δεδομένα της πρωτεύουσας. Ευθεία, 4 λωρίδες, νησίδα με ψηλή μπαριέρα στη μέση, χωρίς φανάρια και ίχνος πεζού.
Επειδή ζούσα στο Παλαιό Φάληρο από το 1980 μέχρι το 2005, έζησα τη Συγγρού με φανάρια και μετά ως δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Εννοείται είναι κλάσης ανώτερη τώρα.
Μακάρι όλοι οι δρόμοι στο Λεκανοπέδιο να ήταν σαν τη Συγγρού και την Αττική Οδό.
Καλά όλα τα άλλα, μπορεί να είναι λάθος ή οτιδήποτε. Αλλά είναι λογικό να λέμε για τον αρμόδιο υπουργό "Αν επρόκειτο για γέφυρα οδοντοστοιχίας ο κύριος Ρέπας ως οδοντίατρος να είχε άποψη"; Καλώς ή κακώς είναι εκεί. Έχει συμβούλους και επιτελείο. Τι να κάνει δηλαδή να μη μιλάει; Να λέει "α, εγώ δεν ξέρω, να ρωτήσετε τον αρμόδιο σύμβουλο"; Είμαστε καθόλου σοβαροί;
Αυτό είπα και εγώ ή κλειστή λεοφώρο με πεζογάφυρες και υπόγειες διαβάσεις ή συχνές διαβάσεις και φανάρια που θα ρυθμίζουν την ταχύτητα και τα δύο μαζί δεν γίνονται.
Όσο για τον κύριο Ρέπα ΝΑΙ να ρωτήσει πριν έναν ειδικό (στην προκιμένη περίπτωση συγκοινωνιολόγο) και όχι σύμβουλο... Πότε θα απαλαγούμε απο τους πολιτικούς που τα ξέρουν όλα;
Μα οι σύμβουλοι του υπουργείου για το όποιο θέμα/έργο θεωρείς ότι ΔΕΝ περιλαμβάνουν ειδικούς επί του θέματος;
Δημοσίευση σχολίου