Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου 2010

Μετρό Θεσσαλονίκης: Συζήτηση για λύση των προβλημάτων

Γενική συζήτηση με θέμα τη λύση των προβλημάτων που υπάρχουν στο Μετρό Θεσσαλονίκης με υπόψη την επιστολή της ΑΕΓΕΚ για διακοπή των εργασιών στο τέλος του μήνα έγινε εχτές 1η Φλεβάρη 2010 στη Θεσσαλονίκη υπό τον Υφυπουργό Κό Μαγκριώτη.
Το πρώτο ζήτημα που υπάρχει τόσο από τους υπευθύνους όσο και από τους φορείς της πόλης είναι η μεταφορά της διοίκησης του μετρό από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και τη δημιουργία άτυπου συντονιστικού οργάνου, στο οποίο θα συμμετέχουν οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού.
Για τη μεταφορά της διοίκησης του έργου λέχθηκε πως μόλις οριστεί η νέα διοίκηση στην εταιρεία, η εποπτεία θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη. “Στόχος μας είναι να κερδίσουμε ένα μεγάλο μέρος του χαμένου χρόνου”, είπε ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις του παρελθόντος, αναγνωρίζοντας ωστόσο τις προσπάθειες που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Έγινε επίσκεψη στους χώρους του Μετρό αλλά ελέγχθηκε και η πορεία των αρχαιολογικών ανασκαφών που επηρεάζουν αρνητικά την εξέλιξη του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, “οι αρχαιολογικές ανασκαφές είναι σημαντικές, το έργο που επιτελούν πολύ μεγάλο και το χρηματοδοτούμε. Η Κα Μενδώνη που συνόδευε τον Υφυπουργό δήλωσε “το ΚΑΣ συνεδριάζει μία φορά την εβδομάδα. Τα θέματα του μετρό θα μπαίνουν στη συνεδρίαση την ίδια ημέρα που θα έρχεται ο φάκελος, για να μην καθυστερεί η επίλυσή τους. Εκτός αυτού, όταν παραστεί ανάγκη, θα μεταβαίνει στη Θεσσαλονίκη κλιμάκιο του ΚΑΣ, για να λύνει επιτόπου τα ζητήματα... Έχουμε υποχρέωση να προστατεύσουμε το πολιτιστικό απόθεμα στο μέγιστο βαθμό. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνει αφορμή ή αιτία να καθυστερήσει ένα έργο μακράς πνοής για την πόλη. Οι όποιες αρρυθμίες μπορούν να λυθούν με έναν καλό συντονισμό".
Η χαμηλή χρηματοδότηση που είναι ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα στο Μετρό θα ξεπεραστεί σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υφυπουργού αφού υπάρχει εξασφαλισμένος δανεισμός από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το έργο θα απορροφήσει και πόρους και από το ΕΣΠΑ για να επιταχυνθεί το έργο.
Αναφορικά με την επιστολή της Κ/Ξ ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι υπάρχει συνεργασία με την κοινοπραξία για την επίλυση όλων των προβλημάτων και ότι σε καμία περίπτωση δεν θα διακοπεί το έργο. Για το Παπάφειο έγιναν συναντήσεις υπηρεσιακών παραγόντων με τη διοίκηση του ιδρύματος και αναμένεται σύντομα να παραχωρηθεί ο χώρος. Για τους μετροπόντικες που σταμάτησαν την υπόγεια πορεία τους εντός του εργοταξίου του ΑΠΘ, ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν πάλι το ταξίδι τους χωρίς όμως να διευκρινίσει το πόσο σύντομα θα γίνει αυτό. Να θυμίσουμε πως πριν λίγες μέρες έφτασε στη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ και ο δεύτερος μετροπόντικας και πλέον μετά την υποχρεωτική συντήρηση τους πρέπει να συνεχίσουν ανεμπόδιστα το ταξίδι των συνολικά 7,7 χλμ.
Ο υφυπουργός ευχαρίστησε τους επαγγελματίες της πόλης, όπου υπάρχουν εργοτάξια, για την υπομονή τους, υπογραμμίζοντας ότι με τις αλλαγές που προωθούνται θα δοθούν λύσεις σε πολλά προβλήματα.
Είναι μια σημαντική εξέλιξη στο πολύπαθο έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης που περνάει συνεχώς κρίσεις και καλείται κάθε φορά να τις ξεπεράσει και να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα, δηλαδή την ολοκλήρωση των εργασιών που με το αρχικό χρονοδιάγραμμά τον Δεκέμβριο του 2012 να φαίνεται όνειρο γίνεται προσπάθεια να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος.
Μέχρι σήμερα οι παρατάσεις που έχουν δοθεί φτάνουν τους +20 μήνες δηλαδή ολοκλήρωση εντός του 2014. Το επόμενο βήμα λέγεται πως θα είναι η εξεύρεση λύσης για συντόμευση του έργου αλλά η εμπειρία του Μετρό της Αθήνας μας λέει πως πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με την διατήρηση έστω αυτού του επιβαρυμένου χρονοδιαγράμματος.

7 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Η εμπειρία του μετρό της Αθήνας λέει ότι πρέπει να προσθέσουμε ένα 50% στον αρχικά προβλεπόμενο χρόνο παράδοσης για να είμαστε μέσα.
Δε φτάνει που ως μεσογειακός λαός δουλεύουμε με το πάσο μας, έχουμε και τους αρχαιολόγους να δυσκολεύουν τα πράγματα ακόμα περισσότερο. Εντάξει, στα ίδια εδάφη έζησαν άνθρωποι πριν από αιώνες, έφτιαξαν ορισμένες κατασκευές, όμως δεν πρέπει να σταθούν εμπόδιο τη δική μας πρόοδο. Η Θεσσαλονίκη πνίγεται από το κυκλοφοριακό και το καυσαέριο και όσο καθυστερεί η παράδοση αυτής της υποτυπώδους γραμμής τόσο χειρότερα θα είναι.
Ευτυχώς που ο Μαγκριώτης έχει πάρει προσωπικά το θέμα! Αν ήταν βουλευτής Κυκλάδων η Θεσσαλονίκη δεν θα έβλεπε μετρό ούτε το 2020!

Ανώνυμος είπε...

ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ... ΑΚΟΜΗ ΚΟΙΜΑΜΑΙ. ΟΤΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΜΕ.

Ανώνυμος είπε...

Θά ἔχουμε κοιμηθεῖ τόν αἰώνιο ὕπνο

τρενομανής είπε...

Οι αρχαιολόγοι οφείλουν να προστατεύσουν την κληρονομιά που μας παρέδωσαν οι πρόγονοί μας. Άλλωστε η αξία των ευρημάτων υπερβαίνει κατά πολύ την αξία εκατοντάδων χιλιομέτρων μετρό ή οποιασδήποτε υποδομής. Επ' ευκαιρίας καλώ τον συντάκτη αυτού του πολύ αξιόλογου μπλοκ να αφιερώσει μια ανάρτηση για τους άπειρους αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα που περιμένουν ανάπλαση και αξιοποίηση, ώστε να είναι επισκέψιμοι από το κοινό. Το πρόβλημα δε λύνεται μόνο με ένα καλό μεν, πλην όμως ασύμβατης, με αυτό που προβάλει, αισθητικής, μουσείο Ακρόπολης. Τώρα για το μετρό, καλά ακούγονται όσα λέει ο Μαγκριώτης, δε μας λέει όμως τι συλλογάται για τις επεκτάσεις. Όσο καιρό οι μετροπόντικες είναι βυθισμένοι πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για επεκτάσεις προς Καλαμαριά - Μίκρα - Αεροδρόμιο και προς Σταυρούπολη - Εύοσμο. Αν οι μετροπόντικες βγούν στην επιφάνεια, θα φύγουν τρέχοντας και μαζί τους θα πάρουν και τα σχέδια επεκτάσεων...Η διαδρομή Ν.Σ.Σ. - Νέα Ελβετία σχεδιάστηκε το 1986 από τον Κούβελα. Σήμερα έχουμε 2010. Οι επεκτάσεις αυτές είναι αναγκαίες για τη βιοσιμότητα του ιδίου του έργου, αλλά και μιας σειράς άλλων παραμέτρων που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό, την ρύπανση, τον πολεοδομικό σχεδιασμό, την ανάπτυξη κ.ο.κ.

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος σε τι θα βοηθήσει η μεταφορά του συντονισμού στη Θεσσαλονίκη; Μήπως πάλι για την καρέκλα γίνεται ο σαματάς;

metro thessalonikis είπε...

Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων στη Θεσσαλονίκη, θα επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων, αλλά και εγκρίσεων μελετών, χώρια ότι το όποιο πρόβλημα θα είναι αντιμετωπίσιμο από τον ίδιο του το χώρο και όχι εξ αποστάσεως. δε νομίζω να χρειάζεται μεγάλη ανάλυση για το πόσο δυσλειτουργικό είναι να διοικείτε ένα τέτοιο έργο από την Αθήνα.

Ανώνυμος είπε...

Κάντε ένα τραμ ρε Θεσσαλονικείς να σωθείτε κι αφήστε τα...σπήλαια που δεν θα τελειώσουν ποτέ! Αυτή η υπόγεια βλακία από την ΑΘήνα στη Θεσσαλονίκη τώρα...καλά κρασιά!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα