Γενική συζήτηση με θέμα τη λύση των προβλημάτων που υπάρχουν στο Μετρό Θεσσαλονίκης με υπόψη την επιστολή της ΑΕΓΕΚ για διακοπή των εργασιών στο τέλος του μήνα έγινε εχτές 1η Φλεβάρη 2010 στη Θεσσαλονίκη υπό τον Υφυπουργό Κό Μαγκριώτη.
Το πρώτο ζήτημα που υπάρχει τόσο από τους υπευθύνους όσο και από τους φορείς της πόλης είναι η μεταφορά της διοίκησης του μετρό από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και τη δημιουργία άτυπου συντονιστικού οργάνου, στο οποίο θα συμμετέχουν οι γενικοί γραμματείς των υπουργείων Υποδομών και Πολιτισμού.
Για τη μεταφορά της διοίκησης του έργου λέχθηκε πως μόλις οριστεί η νέα διοίκηση στην εταιρεία, η εποπτεία θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη. “Στόχος μας είναι να κερδίσουμε ένα μεγάλο μέρος του χαμένου χρόνου”, είπε ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος αναφέρθηκε στις καθυστερήσεις του παρελθόντος, αναγνωρίζοντας ωστόσο τις προσπάθειες που έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Έγινε επίσκεψη στους χώρους του Μετρό αλλά ελέγχθηκε και η πορεία των αρχαιολογικών ανασκαφών που επηρεάζουν αρνητικά την εξέλιξη του έργου. Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, “οι αρχαιολογικές ανασκαφές είναι σημαντικές, το έργο που επιτελούν πολύ μεγάλο και το χρηματοδοτούμε. Η Κα Μενδώνη που συνόδευε τον Υφυπουργό δήλωσε “το ΚΑΣ συνεδριάζει μία φορά την εβδομάδα. Τα θέματα του μετρό θα μπαίνουν στη συνεδρίαση την ίδια ημέρα που θα έρχεται ο φάκελος, για να μην καθυστερεί η επίλυσή τους. Εκτός αυτού, όταν παραστεί ανάγκη, θα μεταβαίνει στη Θεσσαλονίκη κλιμάκιο του ΚΑΣ, για να λύνει επιτόπου τα ζητήματα... Έχουμε υποχρέωση να προστατεύσουμε το πολιτιστικό απόθεμα στο μέγιστο βαθμό. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνει αφορμή ή αιτία να καθυστερήσει ένα έργο μακράς πνοής για την πόλη. Οι όποιες αρρυθμίες μπορούν να λυθούν με έναν καλό συντονισμό".
Η χαμηλή χρηματοδότηση που είναι ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα στο Μετρό θα ξεπεραστεί σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υφυπουργού αφού υπάρχει εξασφαλισμένος δανεισμός από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το έργο θα απορροφήσει και πόρους και από το ΕΣΠΑ για να επιταχυνθεί το έργο.
Αναφορικά με την επιστολή της Κ/Ξ ο υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι υπάρχει συνεργασία με την κοινοπραξία για την επίλυση όλων των προβλημάτων και ότι σε καμία περίπτωση δεν θα διακοπεί το έργο. Για το Παπάφειο έγιναν συναντήσεις υπηρεσιακών παραγόντων με τη διοίκηση του ιδρύματος και αναμένεται σύντομα να παραχωρηθεί ο χώρος. Για τους μετροπόντικες που σταμάτησαν την υπόγεια πορεία τους εντός του εργοταξίου του ΑΠΘ, ο κ. Μαγκριώτης είπε ότι σύντομα θα ξεκινήσουν πάλι το ταξίδι τους χωρίς όμως να διευκρινίσει το πόσο σύντομα θα γίνει αυτό. Να θυμίσουμε πως πριν λίγες μέρες έφτασε στη Βιβλιοθήκη του ΑΠΘ και ο δεύτερος μετροπόντικας και πλέον μετά την υποχρεωτική συντήρηση τους πρέπει να συνεχίσουν ανεμπόδιστα το ταξίδι των συνολικά 7,7 χλμ.
Ο υφυπουργός ευχαρίστησε τους επαγγελματίες της πόλης, όπου υπάρχουν εργοτάξια, για την υπομονή τους, υπογραμμίζοντας ότι με τις αλλαγές που προωθούνται θα δοθούν λύσεις σε πολλά προβλήματα.
Είναι μια σημαντική εξέλιξη στο πολύπαθο έργο του Μετρό της Θεσσαλονίκης που περνάει συνεχώς κρίσεις και καλείται κάθε φορά να τις ξεπεράσει και να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα, δηλαδή την ολοκλήρωση των εργασιών που με το αρχικό χρονοδιάγραμμά τον Δεκέμβριο του 2012 να φαίνεται όνειρο γίνεται προσπάθεια να μη χαθεί άλλος πολύτιμος χρόνος.
Μέχρι σήμερα οι παρατάσεις που έχουν δοθεί φτάνουν τους +20 μήνες δηλαδή ολοκλήρωση εντός του 2014. Το επόμενο βήμα λέγεται πως θα είναι η εξεύρεση λύσης για συντόμευση του έργου αλλά η εμπειρία του Μετρό της Αθήνας μας λέει πως πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με την διατήρηση έστω αυτού του επιβαρυμένου χρονοδιαγράμματος.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
7 σχόλια:
Η εμπειρία του μετρό της Αθήνας λέει ότι πρέπει να προσθέσουμε ένα 50% στον αρχικά προβλεπόμενο χρόνο παράδοσης για να είμαστε μέσα.
Δε φτάνει που ως μεσογειακός λαός δουλεύουμε με το πάσο μας, έχουμε και τους αρχαιολόγους να δυσκολεύουν τα πράγματα ακόμα περισσότερο. Εντάξει, στα ίδια εδάφη έζησαν άνθρωποι πριν από αιώνες, έφτιαξαν ορισμένες κατασκευές, όμως δεν πρέπει να σταθούν εμπόδιο τη δική μας πρόοδο. Η Θεσσαλονίκη πνίγεται από το κυκλοφοριακό και το καυσαέριο και όσο καθυστερεί η παράδοση αυτής της υποτυπώδους γραμμής τόσο χειρότερα θα είναι.
Ευτυχώς που ο Μαγκριώτης έχει πάρει προσωπικά το θέμα! Αν ήταν βουλευτής Κυκλάδων η Θεσσαλονίκη δεν θα έβλεπε μετρό ούτε το 2020!
ΚΑΛΑ ΚΡΑΣΙΑ... ΑΚΟΜΗ ΚΟΙΜΑΜΑΙ. ΟΤΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΜΕ.
Θά ἔχουμε κοιμηθεῖ τόν αἰώνιο ὕπνο
Οι αρχαιολόγοι οφείλουν να προστατεύσουν την κληρονομιά που μας παρέδωσαν οι πρόγονοί μας. Άλλωστε η αξία των ευρημάτων υπερβαίνει κατά πολύ την αξία εκατοντάδων χιλιομέτρων μετρό ή οποιασδήποτε υποδομής. Επ' ευκαιρίας καλώ τον συντάκτη αυτού του πολύ αξιόλογου μπλοκ να αφιερώσει μια ανάρτηση για τους άπειρους αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα που περιμένουν ανάπλαση και αξιοποίηση, ώστε να είναι επισκέψιμοι από το κοινό. Το πρόβλημα δε λύνεται μόνο με ένα καλό μεν, πλην όμως ασύμβατης, με αυτό που προβάλει, αισθητικής, μουσείο Ακρόπολης. Τώρα για το μετρό, καλά ακούγονται όσα λέει ο Μαγκριώτης, δε μας λέει όμως τι συλλογάται για τις επεκτάσεις. Όσο καιρό οι μετροπόντικες είναι βυθισμένοι πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί για επεκτάσεις προς Καλαμαριά - Μίκρα - Αεροδρόμιο και προς Σταυρούπολη - Εύοσμο. Αν οι μετροπόντικες βγούν στην επιφάνεια, θα φύγουν τρέχοντας και μαζί τους θα πάρουν και τα σχέδια επεκτάσεων...Η διαδρομή Ν.Σ.Σ. - Νέα Ελβετία σχεδιάστηκε το 1986 από τον Κούβελα. Σήμερα έχουμε 2010. Οι επεκτάσεις αυτές είναι αναγκαίες για τη βιοσιμότητα του ιδίου του έργου, αλλά και μιας σειράς άλλων παραμέτρων που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό, την ρύπανση, τον πολεοδομικό σχεδιασμό, την ανάπτυξη κ.ο.κ.
Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος σε τι θα βοηθήσει η μεταφορά του συντονισμού στη Θεσσαλονίκη; Μήπως πάλι για την καρέκλα γίνεται ο σαματάς;
Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων στη Θεσσαλονίκη, θα επιταχύνει τη λήψη αποφάσεων, αλλά και εγκρίσεων μελετών, χώρια ότι το όποιο πρόβλημα θα είναι αντιμετωπίσιμο από τον ίδιο του το χώρο και όχι εξ αποστάσεως. δε νομίζω να χρειάζεται μεγάλη ανάλυση για το πόσο δυσλειτουργικό είναι να διοικείτε ένα τέτοιο έργο από την Αθήνα.
Κάντε ένα τραμ ρε Θεσσαλονικείς να σωθείτε κι αφήστε τα...σπήλαια που δεν θα τελειώσουν ποτέ! Αυτή η υπόγεια βλακία από την ΑΘήνα στη Θεσσαλονίκη τώρα...καλά κρασιά!
Δημοσίευση σχολίου