Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 8 Φεβρουαρίου 2010

Φεβρουάριος 2010: Παραδόσεις έργων μέχρι το 2016

Η καθιερωμένη 6μηνιαία ανάρτηση με τη λίστα των έργων για τα επόμενα 6 χρόνια είναι εδώ. Πλέον σε αυτή την ανάρτηση προστίθεται και το έτος 2016. Αυτή η ανάρτηση είναι η πέμπτη στη σειρά για τις αναμενόμενες παραδόσεις έργων στη χώρα μας. Η ρευστότητα στα έργα υποδομής στη χώρα μας είναι πάντα παρούσα και τα έργα μοιάζουν με ..λάστιχο.
Σημειώνω πως τα έργα που περιμέναμε το 2009 και έχουν μπει στο φετινό έτος είναι σχεδόν όλα προς άμεση παράδοση. Το επόμενο διάστημα μέχρι το τέλος του έτους μας επιφυλάσσουν παραδόσεις έργων σημαντικών.
Από την άλλη βλέπουμε ότι τα έργα ΟΣΕ και Μετρό να μετατίθενται συνεχώς χρονικά. Επίσης νέα έργα έρχονται στη λίστα και προσδιορίζονται για ολοκλήρωση το 2014 και το 2015 και το 2016.
Η λίστα δημοσιεύεται βάσει επίσημων ανακοινώσεων από τους αρμόδιους φορείς και από -όσο γίνεται- πιο έγκυρα δημοσιεύματα. Επίσης "σύμβουλος" σε αυτή τη λίστα είναι και τα αντίστοιχα site από Υπουργεία και των εταιρειών λειτουργίας των έργων.
Στη λίστα περιλαμβάνονται και έργα που δεν έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται προκειμένου μελλοντικά να μπορούμε να δούμε κατά πόσο μπορούν να είναι συγκεκριμένοι στις εκτιμήσεις τους και κατά πόσο τελικά μπορεί να καθυστερήσει ένα δημόσιο έργο.
Τέλος σε όσα δεν μπόρεσα να βρω οτιδήποτε που να παραπέμπει σε σοβαρή πληροφορία είναι τα λεγόμενα "ορφανά" έργα με αδιευκρίνιστες ημερομηνίες δημοπράτησης και παράδοσης.
Στην λίστα δεν μπαίνουν τα έργα του Τραμ σε α) Κερατσίνι και Πέραμα καθώς αναφέρονται σε χρόνους μετά το 2015, σε β)Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλο που είναι σε πολύ αρχικό στάδιο και σε γ)Καβάλα και Καλαμάτα που δεν γνωρίζουμε αν θα προχωρήσουν σε δημοπρατήσεις. Ελπίζω όμως σε επόμενες λίστες να προστεθούν αν όχι όλες αλλά οι περισσότερες από αυτές τις πόλεις..

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2010
2010. Τον Μάρτιο θα λειτουργήσει ο σταθμός Χολαργός και τον Μάιο ο σταθμός Χαϊδάρι της Γραμμής 3. Τον Ιούνιο η επέκταση για Ανθούπολη και μέχρι το τέλος τους έτους η Γραμμή 2 της Αττικό Μετρό θα εγκαινιάσει μια μεγάλη επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο έως το Ελληνικό με 4 Νέους Σταθμούς κ 5,5χλμ γραμμής. Μέσα στο έτος θα παραδοθεί το τμήμα της Ιόνιας Οδού Παράκαμψη Άρτας.
Τα τελευταία τμήματα του Μαλλιακού θα ολοκληρωθούν (Στυλίδα-Ράχες και Παράκαμψη Λαμίας). Τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Κομοτηνή- Σύνορα. Το χειμώνα αναμένεται να λειτουργήσει ο Σταθμός Μετρό της Γραμμής 3 Αγία Παρασκευή. Η Πάτρα εντος του έτους θα γιορτάσει τα εγκαίνια 3 μεγάλων έργων της (Διακονιάρης, Παραγλαύκιες αρτηρίες, Φράγμα Πείρου –Παραπείρου). Θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνας. Τέλος αναμένεται να λειτουργήσει και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο. Περιμένουμε την παράδοση του αριστερού ημιαδιαδρόμου στο τμήμα Αθήνα- 3 γέφυρες. Εντός του α εξαμήνου θα δοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα Τρίπολη - Αθήναιο και Αθήναιο- Λεύκτρο της Ανατολικής Οδού.
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗ- ΣΥΝΟΡΑ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ- ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΡΤΑΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΣΤΥΛΙΔΑ – ΡΑΧΕΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΣΕΡΡΕΣ- ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 5,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, 2.ΑΛΙΜΟ, 3.ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, 4.ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΑΤΡΑΣ (ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗΣ, ΠΑΡΑΓΛΑΥΚΙΕΣ ΑΡΤΗΡΙΕΣ, ΦΡΑΓΜΑ ΠΕΙΡΟΥ- ΠΑΡΑΠΕΙΡΟΥ)(ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΟΥ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 2 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ,2. ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ – ΓΡΑΜΜΗ 3 ΕΠΕΚΤΑΣΗ 1,5 ΧΛΜ ΑΠΟ ΑΙΓΑΛΕΩ ΣΤΟ ΣΤΑΘΜΟ 1.ΧΑΙΔΑΡΙ
-ΜΑΛΛΙΑΚΟΣ – ΤΜΗΜΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΜΙΑΣ -ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ-
-ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ - ΓΡΑΜΜΗ 3 ΠΡΟΣΘΕΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ 1.ΧΟΛΑΡΓΟΣ, 2. ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΡΙΠΟΛΗ- ΑΘΗΝΑΙΟ-ΛΕΥΚΤΡΟ

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2011
Τη χρονιά του 2011 συνεχίζονται τα έργα κυρίως εκτός Αθηνών. Το καλοκαίρι θα είναι έτοιμη η επέκταση του αεροδιαδρόμου στο Μακεδονία. Τον Οκτώβριο ολοκληρώνεται η Ανατολική Οδός Πελοποννήσου με τα τμήματα Λεύκτρο –Παραδείσια και Λευκτρο-Σπάρτη. Εντός του καλοκαιριού θα παραδοθεί η επέκταση του Προαστιακού Κιάτο –Ξυλόκαστρο και τον Αύγουστο παραδίδεται το τμήμα της Ανατολικής Οδού Πελοποννήσου Παραδείσια-Καλαμάτα . Το Φθινόπωρο θα εγκαινιαστεί το τμήμα της Ιόνιας Οδού Αντίρριο (μετά τη σήραγγα Παλιοβούνας) – Παράκαμψη Αγρινίου. Θα παραδοθεί και ο δεξιός ημιδιάδρομος της διαδρομής ΟΣΕ 3 Γέφυρες-ΣΚΑ. Προστίθενται οι σταθμοί του ΗΣΑΠ ΙΛΙΣΟΣ και ΨΑΛΙΔΙ. Εγκαινιάζεται επιτέλους το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού.

-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΤΣΑΚΩΝΑ- ΚΑΛΑΜΑΤΑ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΙΑΤΟ- ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΔΕΞΙΟΣ ΗΜΙΔΙΑΔΡΟΜΟΣ ΟΣΕ 3 ΓΕΦΥΡΕΣ-ΣΚΑ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΣΤΑΘΜΟΙ ΗΣΑΠ ΙΛΙΣΟΣ ΚΑΙ ΨΑΛΙΔΙ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΓΡΙΝΙΟΥ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΚΟΥ (ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΕΝΑΡΞΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2012
Το 2012 είναι μία πολύ σημαντική χρονιά καθώς θα ολοκληρώνονται μεγάλα τμήματα αυτοκινητοδρόμων. Τον Ιούνιο θα παραδοθεί το τμήμα της Ολύμπιας Οδού Κιάτο –Πάτρα –Πύργος. Εντός του 2012 αναμένεται το Τμήμα της Κεντρικής Οδού Εγνατία-Τρίκαλα. Το φθινόπωρο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ θα ολοκληρωθούν τα έργα στα Τέμπη με διπλές σήραγγες και γέφυρες και θα περιλαμβάνει τη μεγαλύτερη σήραγγα στην Ελλάδα με μήκος 6,5χλμ. Τον Δεκέμβριο θα είναι έτοιμο το νέο υπόγειο τμήμα Ν. Φάληρο –Πειραιά του Ηλεκτρικού με το Σταθμό Καμίνια ενώ η πρώτη μεγάλη επέκταση της Αττικό Τραμ θα είναι γεγονός με τη διαδρομή Νέο Φάληρο – Πειραιάς. Η Υπογειοποίηση και ο σταθμός ΟΣΕ Αθήνας θα είναι έτοιμη στα τέλη του έτους. Φέτος ολοκληρώνεται και η Ανατολική Οδός με το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη
-ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ Ν. ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΣΗ)
-ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ -ΤΜΗΜΑ ΚΙΑΤΟ-ΠΑΤΡΑ- ΠΥΡΓΟΣ- (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΤΕΜΠΩΝ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΕΓΝΑΤΙΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΓΡΑΜΜΩΝ ΚΑΙ ΣΤΑΘΜΟΣ ΑΘΗΝΑΣ (;)
-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΟΔΟΣ ΤΜΗΜΑ ΛΕΥΚΤΡΟ-ΣΠΑΡΤΗ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2013
Μια χρονιά που ανήκει κυρίως στην περιφέρεια. Τον Οκτώβριο μήνα παραδίδεται, ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Οδού (Λαμία – Εγνατία). Τον Οκτώβριο θα είναι έτοιμος και ο άξονας Άκτιο- Αμβρακία. Επίσης ολοκληρώνεται και η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο –Ροδοδάφνη και θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Σιάτιστα- Κρυσταλλοπηγή.
-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ (ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΣΗ)
-ΟΣΕ Ν.Δ.Σ.Γ ΚΙΑΤΟ- ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ (ΛΑΜΙΑ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ) (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΣΙΑΤΙΣΤΑ- ΚΡΥΣΤΑΛΟΠΗΓΗ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2014
Συνεχίζονται οι παραδόσεις τμημάτων των Αυτοκινητοδρόμων. Μέσα στο Καλοκαίρι αναμένεται και η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού. Εντός του έτους αναμένεται η πλήρης κυκλοφορία της Ολύμπιας Οδού. Το Τραμ επεκτείνεται ακόμα περισσότερο σε Χατζηκυριάκειο και Φρεατύδα και θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Αρδάνιο- Ορμένιο- Σύνορα. Φέτος θα παραδοθεί το μεγαλύτερο έργο που έγινε ποτέ στη Θεσσαλονίκη : το Μετρό με 13 Σταθμούς. Επίσης ο Προαστιακός θα εγκαινιάσει την επέκταση από το Σταθμό Κορωπί έως το Λαύριο.
-ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ : ΓΡΑΜΜΗ 1 ΜΕ 13 ΣΤΑΘΜΟΥΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ- ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΠΊΣΗΜΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΔΕΚ. 2012)
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΑΝΤΙΡΡΙΟ-ΑΓΡΙΝΙΟ-ΑΡΤΑ-ΓΙΑΝΝΕΝΑ).
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ.(ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ)
-ΤΡΑΜ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΕ ΧΑΤΖΗΚΥΡΙΑΚΕΙΟ ΚΑΙ ΦΡΕΑΤΥΔΑ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΑΡΔΑΝΙΟ-ΟΡΜΕΝΙΟ-ΣΥΝΟΡΑ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ – ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΘΜΟ ΚΟΡΩΠΙ ΕΩΣ ΛΑΥΡΙΟ ΜΕ 4 ΣΤΑΘΜΟΥΣ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2015
Μεγάλα έργα αρχίζουν να παραδίδονται και αυτή τη χρονιά. Στα μέσα του έτους θα είναι έτοιμο το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Ηρακλείου στο Καστέλι το πλέον σύγχρονο στην Ελλάδα. Η Ανάπλαση Δέλτα (Λυρική, Εθν. Πινακοθήκη, Αγορά, Πάρκο) είναι έτοιμη, ενώ ολοκληρώνεται και η Ηλεκτροκίνηση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες και θα παραδοθεί στο σύνολο του ο Κάθετος Άξονας της Εγνατίας Ξάνθη-Σύνορα Τον Δεκέμβριο θα ξεκινήσει η λειτουργία του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.
-ΝΕΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΚΑΣΤΕΛΛΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ (ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ)
-ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΙΘΟΡΕΑ- ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ – ΔΟΜΟΚΟΣ (ΥΠΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ)
-ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΔΕΛΤΑ ΦΑΛΗΡΟΥ (ΛΥΡΙΚΗ, ΕΘΝ. ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ, ΠΑΡΚΟ) (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΚΑΘΕΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΞΑΝΘΗ- ΣΥΝΟΡΑ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΑΓΩΓΟΣ ΜΠΟΥΡΓΚΑΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)

ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΕΡΓΩΝ ΤΟ 2016
Αυτή τη χρονιά έχουν την τιμητική τους τα έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς. Στα τέλη του έτους αναμένεται να δοθεί στο κοινό η πρώτη μεγάλη επέκταση εδώ και 60 χρόνια του Ηλεκτρικού από το ΚΑΤ στην Εθνική Οδό με 5 υπόγειους Σταθμούς. Επίσης ο Πειραιάς και οι συνοικίες του αποκτούν επιτέλους σταθμούς Μετρό –6 το σύνολο-. Η πρώτη επέκταση στην ιστορία του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι γεγονός! Από Πατρικίου- Μίκρα με 5 σταθμούς. Οι Νέοι Αυτοκινητόδρομοι Αττικής παίρνουν μπρος αφού είναι έτοιμοι. Έτοιμη η Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή και Ροδοδάφνη-Πάτρα με πλήθος από σήραγγες και γέφυρες
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΗΣΑΠ ΑΠΟ ΚΑΤ-Ε.Ο ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΓΕΙΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ 1.ΚΗΦΙΣΙΑ, 2.ΑΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ, 3.ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ, 4.ΕΚΑΛΗ, 5.ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ. (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΗ 3 ΑΠΟ ΤΟ ΣΤΑΘΜΟ ΧΑΙΔΑΡΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ. 1.ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, 2.ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, 3. ΝΙΚΑΙΑ, 4.ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, 5.ΠΕΙΡΑΙΑΣ, 6.ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ. (ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΣΗ)
-ΝΕΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΤΤΙΚΗΣ (ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ)
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΠΟ ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ: ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ (ΥΠΟ ΑΝΑΘΕΣΗ)
-ΟΣΕ – ΝΕΑ ΔΙΠΛΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ - ΠΑΤΡΑ (ΥΠΟ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ)

Με την επιφύλαξη των χρονοδιαγραμμάτων...

ΕΡΓΑ ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ, ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ, ΟΡΦΑΝΑ
Εδώ έχουμε έργα που αναμένονται αλλά κανένας δεν γνωρίζει πότε θα δημοπρατηθούν και κυρίως πότε θα υλοποιηθούν..
-ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ-
-ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΘ -ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ-
-ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ - ΕΛΛΗΝΙΚΟ-ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ- ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ-
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ- ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ-
-ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΥΠΟ ΑΚΥΡΩΣΗ-
-ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ- ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ-
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΒΟΑΚ -ΑΓΝΩΣΤΟ-
-ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΤΑΘΜΩΝ ΟΣΕ ΑΘΗΝΑΣ, ΠΕΙΡΑΙΑ-ΑΓΝΩΣΤΟ-
-ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΛΑΡΙΣΑ-ΒΟΛΟΣ -ΑΓΝΩΣΤΟ-

22 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Νίκο Καραγιάννη δεν αναφέρεστε πουθενά στη σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό,μήπως γνωρίζετε τι θα γίνει;

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα!!!
Πολύ ενδιαφέρουσα η λίστα!!!

Εγώ θέλω να ρωτήσω αν υπάρχει συγκεκριμένη ημ/νια λειτουργίας του ταλαίπωρου σταθμού Μεταμόρφωση του προαστιακού.
Όπου κι αν ψάξω δεν βρίσκω τίποτα.
Λες και πρόκειται για σταθμό φάντασμα!!!!

Ανώνυμος είπε...

ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 2 ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ... ΣΥΝΟΛΙΚΑ 20 ΧΡΟΝΙΑ...
ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΕΡΓΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ "ΟΡΦΑΝΑ"
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ- ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ-
-ΜΕΤΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΘ -ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ-
-ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ- ΥΠΟ ΜΕΛΕΤΗ-
-ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ - ΥΠΟ ΑΚΥΡΩΣΗ-
-ΝΕΟΣ ΑΕΡΟΣΤΑΘΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΙΔΕΑΤΟΣ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟ ΑΘΗΝΑΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ!

Menelaos είπε...

Ναι, όχι όπως στην Αθήνα που πάνε όλα ρολόι. Έλεος με αυτές τις αηδίες πλέον.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Δεν γνωρίζω κατι για τη σύνδεση Αγρνίου πέραν της παράκαμψης. Περιμένουμε εδώ και 1,5χρόνο την λειτουργία του σταθμού Μεταμόρφωση.
Ας αποφύγουμε αστοχα σχόλια περί αδικίας του "Αθηναικού" κράτους. Την περιφερειακη πχ μπλοκάρουν οι ιδιοι οι φορείς περιοχών που την διασχίζουν. Το ίδιο κ την Υποθαλάσσια αρτηρία...

Γεώργιος είπε...

Αμφιβάλλω αν θα γίνει υπόγειος ο σταθμός του ΟΣΕ στην Αθηνα. Αυτό άλλωστε είχε προταθει να γίνει απο την αρχη της υπογειοποίησης των γραμμών αλλα επειδή κάτω απο το σταθμό περνάει κεντρικός αποχετευτικός αγωγός η ολη κατασκευή θα δημιουργουσε προβλημα στη λειτουργία της πόλης.

Ανώνυμος είπε...

εσείς έργα ονειρεύεστε.εδώ βουλιάζει το κράτος...αν και όποτε παραδόθούν αυτά που ευτυχώς ήδη ξεκινήσαν...
peter

Ανώνυμος είπε...

O αριστερός ημιδιάδρομος δεν ήταν να παραδοθεί το 2009;και σχετικά με τη γραμμή για Πάτρα..αφού όπως λέγεται δεν έχουν ακόμα αποφασίσει αν θα γίνει υπόγεια στην πόλη,πώς θα τελειώσει όλη η γραμμή μέχρι το 2016;και με τους γνωστούς ελληνικούς ρυθμούς..

Ανώνυμος είπε...

Κανενα απο τα εργα τα παραπανω δεν θα παραδοθει στην ωρα του, με 5 χρονια καθυστερηση τουλαχιστον...
Πολλα απο αυτα δεν θα γινουν καθολου,οπως η επεκταση του ηλεκτρικου Ν.Ερυθραια/Κερατσινι,του τραμ Πειραια και του μετρο προς Πειραια/Γλυφαδα/Ιλιον...

Ανώνυμος είπε...

Kύριε Καραγιάννη θα διαφωνήσω με αυτό που γράφετε:

[Εγκαινιάζεται επιτέλους το νέο γήπεδο του Παναθηναικού το 2011]

Τις προάλλες άκουσα αθλητικό σχολιαστή να λέει ότι μάλλον δεν θα γίνει ποτέ το γήπεδο! Μετά το έψαξα προσωπικά και διεπίστωσα τα εξής:

Το Συμβούλιο της Επικρατείας πριν λίγους μήνες ακύρωσε το εμπορικό κέντρο ως ΔΗΘΕΝ αντισυνταγματικό και αντίθετο με το άρθρο 24 για το περιβάλλον, επειδή (λέει) θα δημιουργούσε επέμβαση στο οικοσύστημα και στο πράσινο της περιοχής!

(τον σκουπιδότοπο μωρέ???? θα είχε αναβαθμιστεί όλη η περιοχή! ενώ τώρα????)

Μετά από αυτό ο Βωβός άρχισε να ζητάει ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ αποζημιώσεις για το ακυρωθέν πρότζεκτ του, διότι πλέον το θεωρούσε μη βιώσιμο οικονομικά και η αρμόδια (η Μπιρμπίλω) αρνήθηκε να πληρώσει έστω και ΠΕΝΤΑΡΑ ΤΣΑΚΙΣΤΗ, διότι όπως δήλωσε επίσημα με έλλειμμα 12,8% δεν υπάρχει μία!

Για τον λόγο αυτό, οι παράγοντες του Παναθηναϊκού άρχισαν να προσανατολίζονται στο να αναβαθμίσουν το ΟΑΚΑ.

Αυτό το ΜΠΙΙΙΙΙΙΙΙΠ το Συμβούλιο της Επικρατείας ΠΑΛΙ το έκανε το θαύμα του και μπλοκάρισε ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, για το οποίο οι μόνοι που είχαν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ συμφέρον να ακυρωθεί ήταν οι αρουραίοι και οι σκορπιοί!!!!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Έχω ξαναγράψει πρόσφατα ότι όσο έχουμε το ΣτΕ και τους ΔΗΘΕΝ οικολόγους να ακυρώνουν έργα επειδή θα ψοφήσουν 10 σκορπιοί και 5 αρκούδες δεν θα πάει ποτέ μπροστά η χώρα!

Και πως ΟΤΙ προσφυγή και να γίνει, το ακυρώνει το έργο κατά 120%. Έτσι και γίνει προσφυγή, ξεχάστε το το έργο πριν την εκδίκαση!

Έχω ρωτήσει κάποιους που τα ξέρουν και μου έχουν πει οτι ο ένας και μοναδικός λόγος είναι ότι από τη δεκαετία του 1990, να το πω μπακαλίστικα, έχει "καβαλήσει το καλάμι" και το παίζει "κράτος εν κράτει". Έχουν την νοοτροπία ότι "δεν κυβερνάει η κυβέρνηση αλλά εμείς και μόνο εμείς κάνουμε κουμάντο και ορίζουμε τι θα γίνει σε αυτή τη χώρα" και "όποιος και να κάνει προσφυγή, είτε δίκαια είτε κουταμάρα να είναι, εμείς θα το ακυρώνουμε πάντα γιατί έτσι γουστάρουμε, για να βλέπετε όλοι ποιός ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κυβερνάει"

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Kwnstantinos είπε...

Αγαπητέ Τραμόφιλε και Μετρόφιλε

"Έχω ρωτήσει κάποιους που τα ξέρουν.."
Φοβερό επιχείρημα!!

Είναι γεγονός πως το συμβούλιο της Επικρατείας (μέσω σκοπευμένων ενστάσεων), χρησιμοποιείται πολλές φορές με σκοπό την εξυπηρέτηση των συμφερόντων κάποιων. Κάτι το οποίο γίνεται και με τις κλασσικές αγωγές, μηνύσεις και με ότι μέσο έχει κάθε πολίτης να αντιδράσει σε κάτι, είτε έχει άδικο ή όχι, ακόμα και να το κάνει και εσκεμμένα. Μέχρι εδώ όλα ωραία.

Απο κεί και πέρα, το ΣτΕ δεν κάνει ότι γουστάρει, αλλά αποφασίζει αν ένας νόμος είναι σύμφωνος με το σύνταγμα, που δεν το γράφει το ΣτΕ αλλά είναι κατοχυρωμένο από την πολιτεία κείμενο. Τα περί σκορπιών κλπ είναι προϊόν ελλειπούς ενημέρωσής σας. Ο λόγος ακύρωσης του εμπορικού κέντρου από το ΣτΕ, ήταν το γεγονός ότι υπάρχει προεδρικό διάταγμα του 95 για την περιοχή που ορίζει δομήσιμες-κοινωφελείς εκτάσεις με συγκεκριμένους όρους δόμησης κλπ, το οποίο παραβιάζεται κατάφωρα. Κυρίως όμως, κρίθηκε ότι το εμπορικό κέντρο θα προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση και όχληση στις περιμετρικές κατοικημένες περιοχές σε καθημερινή βάση (και όχι για 20-30 γεγονότα τον μήνα, όπως το γήπεδο του ΠΑΟ). Οι λόγοι ακύρωσής του κατ'εμέ έχουν μία λογική (είμαι τοπογράφος κ έχω μια σχετική σχέση με το θέμα).

Δεκτή οποιαδήποτε γόνιμη συζήτηση, δεν είμαι παντογνώστης. Κάθε μέρα προσπαθώ να μαθαίνω, με ψυχραιμία, και να γίνομαι καλύτερος. Δεν αφορίζω, δεν μιλάω με ανακρίβειες χωρίς να γνωρίζω ακόμα και τα στοιχειώδη για μια υπόθεση.

Εσείς μήπως κάνετε το αντίθετο?

Kwnstantinos είπε...

Διόρθωση στο παραπάνω post:

20-30 γεγονότα τον χρόνο και όχι τον μήνα, όπως λανθασμένα έγραψα για το γήπεδο του ΠΑΟ.

Ανώνυμος είπε...

Υπαρχει κανενα νεο σχετικα με την επεκταση του μετρο απο το Χαιδαρι προς τον Πειραια?
Νομιζω οτι αυτο το εργο θα ελυνε πολλα απο τα προβληματα του Πειραια, ισως πιο πολυ απο το τραμ.

Ανώνυμος είπε...

[Κυρίως όμως, κρίθηκε ότι το εμπορικό κέντρο θα προκαλέσει μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση και όχληση στις περιμετρικές κατοικημένες περιοχές σε καθημερινή βάση]

Συγνώμη Kwnstantinos αλλά ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΓΩ δεν μιλάω με ανακρίβειες χωρίς να γνωρίζω ακόμα και τα στοιχειώδη για μία υπόθεση. Διότι:

1. Αν το πάρουμε έτσι, τότε ΔΕΝ υπάρχει επενδυτικό έργο που δεν προκαλεί κάποια επιπλέον επιβάρυνση. Δηλαδή όταν ένας πάει να επενδύσει κάτι σε κάποιο μέρος τι θα γίνει? Όλο και κάποια προσέλευση ανθρώπων δεν θα παρατηρηθεί? Τότε δεν θα έπρεπε να είχε γίνει κανένα εμπορικό κέντρο πουθενά και να είχαμε μείνει στον μπακάλη της γειτονιάς! Δηλαδή σε κράτη με ταχείς ανάπτυξης (π.χ. Ισπανία) που έχω δει ότι έφτιαχναν και ΑΚΟΜΑ συνεχίζουν να επενδύουν και φτιάχνουν εμπορικά κέντρα μεγαθήρια στις πόλεις τους, τι είναι, ΖΩΑ???? και μόνο εμείς οι έξυπνοι????

2. Με αυτό πάλι με την "όχληση" μου θυμίζεις το αποκλειστικά made in Greece συμβάν που αντέδρασε ο Μητροπολίτης Πειραιά στην κατασκευή του σταθμού Ευαγγελίστρια και τελικώς ανάγκασε τον Σουφλιά να ακυρώσει τον σταθμό, επειδή (όπως ισχυριζόταν) θα δημιουργούσε πρόβλημα όχλησης στους γέρους του παρακείμενου Γηροκομείου της Μητρόπολης!!!! Από τα 25 μέτρα βάθος, άκουσον! Λες και είπαμε να φτιάξουμε επιφανειακό ηλεκτρικό έξω από τα παράθυρα, ο "πονοψυχάκιας"! Και στέρησε 1 ολόκληρο σταθμό από 100.000 ανθρώπους καθημερινά!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

3. Αν διαβάσεις τι έλεγε το κείμενο της απόφασης, δεν αναφερόταν τόσο σε ζητήματα "κυκλοφοριακής συμφόρησης" και "όχλησης" στις περιμετρικές κατοικημένες περιοχές!

Βασικά το ακύρωσε για λόγους ΚΑΘΑΡΑ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥΣ, επειδή (λέει) θα δημιουργούσε επέμβαση στο οικοσύστημα και στο πράσινο της περιοχής!

Ως αποτέλεσμα, το έκρινε ΔΗΘΕΝ αντισυνταγματικό και αντίθετο με το άρθρο 24 για το περιβάλλον!

4. Επίσης, τόνιζε ότι ΚΑΙ το Γήπεδο κανονικά θα συνιστούσε επέμβαση στο οικοσύστημα και στο πράσινο της περιοχής!

Πλην όμως, όπως έγραφε το κείμενο της απόφασης, δεν το έκρινε αντισυνταγματικό και αντίθετο με το άρθρο 24 για το περιβάλλον, με το σκεπτικό ότι εφόσον θα συνδυαζόταν με την απαλλοτρίωση του Γηπέδου στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας και την δημιουργία χώρου πρασίνου στον χώρο του παλαιού Γηπέδου που θα γκρεμιζόταν (εξ' ου και ο όρος Διπλή Ανάπλαση!!!!) θα υπήρχε ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗ με αντίστοιχης έκτασης χώρο πρασίνου σε άλλη περιοχή!!!!

ΑΥΤΟΣ ήταν ο λόγος που δεν ακύρωσε ΚΑΙ το Γήπεδο ΚΑΙ ΟΧΙ όπως γράφεις:

[το εμπορικό κέντρο θα επέφερε μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση και όχληση στις περιμετρικές κατοικημένες περιοχές σε ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ βάση (και όχι για 20-30 γεγονότα τον χρόνο, όπως το γήπεδο του ΠΑΟ).]

Άρα όπως φαίνεται, δεν μιλάω με ανακρίβειες χωρίς να γνωρίζω ακόμα και τα στοιχειώδη για μία υπόθεση. Απεναντίας, γράφω ΜΟΝΟ αν την έχω μελετήσει! Όσες φορές δεν είμαι σίγουρος ή δεν έχω καταλάβει κάτι, ΡΩΤΑΩ εδώ μέσα αν γνωρίζει κανείς την απάντηση!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Και κάτι τελευταίο, οι δύο αυτοί παράγοντες που (με το ΠΡΟΣΧΗΜΑ της Οικολογίας) έχουν μπλοκάρει την ανάπτυξη της χώρας και την έχουν καταντήσει ουραγό της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Υποδομές (ΣΥΡΙΖΑ, Συμβούλιο της Επικρατείας κλπ.) το έχουν βρει ΠΡΟΣΧΗΜΑ για να τα ακυρώνουν ΟΛΑ τα έργα!

Διότι ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ Οικολόγος θέλει ΚΑΙ Ανάπτυξη! ΘΕΛΕΙ να πάει η Χώρα του μπροστά, να γίνουν Μεγάλα Έργα Υποδομής, απλώς με κάποιο σεβασμό στο περιβάλλον!

ΟΧΙ ΟΜΩΣ αυτήν την απίστευτη φρικτή μιζέρια "όχι μην γίνει τίποτα, μην φτιαχτεί τίποτα, να μείνουν όλα έτσι όπως είναι". Στα άλλα κράτη που πάνε μπροστά, ΠΟΥΘΕΝΑ δεν την έχω δει. ΜΟΝΟ στην Ελλάδα!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Ανώνυμος είπε...

Το κλπ. εκ παραδρομής γράφτηκε! Σε ΔΥΟ παράγοντες αναφέρθηκα!

Να μου συγχωρεθεί το ελαφρώς πολιτικό σχόλιο, αλλά βλέποντας (όταν πάω εξωτερικό, όπως και μέσω Ίντερνετ) πόσο ΡΑΓΔΑΙΑ αναπτύσσονται τα άλλα κράτη και πως μας τα έχουν μπλοκάρει όλα κάποιοι εδώ, ε δεν άντεξα, τα πήρα στο κρανίο και εγώ!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

τρενομανής είπε...

Ένα σχόλιο για τον αγαπητό ανώνυμο:11 Φεβρουαρίου 2010 8:11 π.μ.
Όπως πολύ καλά καταλάβατε ο Πειραιάς και η γενικότερη περιοχή του είναι έξω από την τροχιά ανάπτυξης και των μεγάλων έργων διότι:
1. Απέχει πολύ από την πλατεία Κολωνακίου, με την ευρύτερη σημασία της πλατείας, που κρίνεται γενικά η τύχη αυτής της δύσμοιρης χώρας,
2. Ο Πειραιάς και η ευρύτερη περιοχή του ψήφιζαν και στήριζαν κόμματα μή αστικής τάξης,
3. Γενικά ο Πειραιάς θα ήταν ένα μέρος που δε θα το επισκέπτονταν η μπουζουαρζία εκτός αν έπρεπε να φύγει για κάποιο "κοσμικό νησί" οπότε θα έκανε τη θυσία να εισέλθει στην περιοχή του ή η γαστέρα της ορέγονταν φρέσκο ψαράκι, οπότε για να μην της πέσει το παιδί, θα ξαναθυσιάζονταν να ξαναεισέλθει στο έδαφος του Πειραιά...
Και τώρα λίγο πιο σοβαρά: Αίσχος. Ο Πειραιάς με τόση οικονομική συνεισφορά σε ναυτιλία, εισαγωγές - εξαγωγές, ναυπηγεία κ.λ.π. να είναι διαρκώς στην απέξω από πλευράς έργων. Που είναι η ζεύξη Πειραιά - Περάματος; Που είναι η επέκταση του Μετρό; Που είναι ο σταθμός ΟΣΕ του Πειραιά; Που είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Θριασίου - Εμπορικού Λιμένα Νέου Ικονίου; Δυστυχώς ο Πειραιάς αποτελεί τον φτωχό συγγενή του λεκανοπεδίου και δεν βλέπω καμιά ελπίδα για να αλλάξει αυτό...

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Τραμόφιλε

Κατ'αρχάς θα συμφωνήσω με όσα αναφέρεις για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά.΄Οπως προείπα, κάθε δικαστικό μέσο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων κάποιων.

Αυτό όμως είναι διαφορετική περίπτωση από αυτή του Mall στον Βοτανικό. Εκεί μιλάμε για παραβίαση ενός προυπάρχοντος πολεοδομικού σχεδίου (ΠΔ 1995), ασχέτως αν για τους x y λόγους δεν έχουν γίνει ακόμα οι απαλλοτριώσεις κλπ για να υλοποιηθεί. Είχες αναφερθεί σε απόφαση του ΣτΕ για "προστασία σκορπιών, οικοσυστημάτων" κλπ κάτι που είναι ανακριβές. Επαναλαμβάνω, ότι η απόφαση αφορούσε την προστασία του περιβάλλοντος με την ευρύτερη πολεοδομική και κυκλοφοριακή έννοια. Παραθέτω και το παρακάτω απόσπασμα (δεν μπόρεσα να βρω το κείμενο από την ιστοσελίδα του ΣτΕ, αν το καταφέρει κάποιος θα βοηθήσει πολύ)

"....Είχε προηγηθεί η έκδοση προσωρινής διαταγής για την οποία είχε εκφράσει τη δυσαρέσκειά του ο δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης, σύμφωνα με την οποία είχε γίνει δεκτή η εισήγηση του συμβούλου Σπύρου Μαρκάκη που πρότεινε και τελικά το δικαστήριο έκανε δεκτό την προσωρινή αναστολή των οικοδομικών εργασιών του νέου Μall στην περιοχή, λόγω του γοργού ρυθμού που εκτελούνται και της ανεπανόρθωτης βλάβης που θα προκαλέσει στο περιβάλλον.

Υπενθυμίζεται ότι οι κάτοικοι και η Επιτροπή Πολιτών για τη Διάσωση του Ελαιώνα είχαν προσφύγει στο ΣτΕ κατά της κατασκευής εμπορικού κέντρου συνολικής επιφάνειας 70.000 τ.μ. (που ανήκει στην εταιρεία του Μπ. Βωβού) στην καρδιά του Ελαιώνα, υποστηρίζοντας ότι «η λειτουργία του, με 34.000 επισκέπτες κατά μέσο όρο την ημέρα (12,4 εκατ. τον χρόνο), θα οδηγήσει σε κυκλοφοριακή ασφυξία την ευρύτερη περιοχή».

Με κύριο επιχείρημα ότι το νέο εμπορικό κέντρο, σε συνδυασμό με τους φιλάθλους του γηπέδου, θα φέρουν αύξηση κατά 40% της ρύπανσης στην περιοχή, οι κάτοικοι ζητούν νέο σχεδιασμό της ανάπλασης, όπου καθοριστικό ρόλο θα παίξει το κοινόχρηστο πράσινο, που στη σημερινή του εκδοχή είναι κατά πολύ λιγότερο από όσο ορίζει το Προεδρικό Διάταγμα του 1995. "

Κάθε επέμβαση στο περιβάλλον έχει επιπτώσεις. Το θέμα είναι η εξέταση της κοινωνικοοικονομικής σκοπιμότητας του έργου από το κράτος, ή έστω και της οικονομικοτεχνικής από έναν ιδιώτη που το αναλαμβάνει. Ακόμα και στην δεύτερη περίπτωση, δεν μας λείπουν τα εμπορικά από την πόλη. Ήδη το Athens Heart, που βρίσκεται σε πολύ μικρή από τον ελαιώνα απόσταση, θεωρείται ως επενδυτική αποτυχία. Μην κάνεις την σύγκριση με την Ισπανία, που έχει τεράστια εισροή "τουριστών πόλεων" (οι οποίοι παρεπιμπτώντως δεν πάνε Ισπανία για τα μεγαλεπήβολα Mall, αλλά για τα καλοδιατηρημένα μεσαιωνικά κέντρα των πόλεων. Απλά τα mall προστίθενται στις παροχές των τουριστών)

Έχω προσωπικά διαφορετική άποψη για την έννοια της ανάπτυξης. Ακόμα και η Ισπανία, που έθεσες ως πάράδειγμα, αναθεωρεί την αναγκαιότητα επέκτασης της όλης ιστορίας με τα mall. Κάθε τι τόσο τεχνικό, έχει συγκεκριμένο τουριστικό χρόνο ζωής. Την δεκαετία του 60 και 70 οι ισπανοι πολεοδόμησαν με μεγαθήρια τις ακτές τους, κάτι που σήμερα θεωρείται ότι τους κατέστρεψε. Τότε οι "φωνές της ανάπτυξης" πρόσταζαν εκείνη την πορεία. Για την ακρίβεια οι φωνές της "εφήμερης ανάπτυξης".

Επαναλαμβάνω, τα πάντα είναι πολύ πολύπλοκα στις μέρες μας για να εκφράζουμε απόλυτες απόψεις. Οι καιροί είναι δύσκολοι και όλα μπορεί να αλλάξουν μέσα σε λίγους μήνες! Το Dubai, πρότυπο ανάπτυξης, (αλήθεια, ήσουν υπέρ εκείνης της μορφής ανάπτυξης?) καταρρέει σαν χάρτινος κιτσ πύργος. Τα πολλά mall σε μία πόλη σαν την Αθήνα δεν είναι και η καλύτερη επένδυση. Πόσο μάλλον όταν θα αποτρέψουν την εκμετάλλευση της τελευταίας σπιθαμής γης ως χώρο πρασίνου. Έχεις δει πως ξεφυτρώνουν άλλα mall δίπλα σε mall?(δες περιοχή νερατζιώτισας) Πραγματικά αλλάζει η φυσιογνωμία της περιοχής.

Τέλος, (κατεβατό έγραψα) επαναλαμβάνω πως το ΣτΕ, καλώς ή κακώς ελέγχει την συνταγματικότητα ενός νόμου. Δεν λειτουργούν τόσο αυθαίρετα όσο πιστεύουν πολλοί. Δεν έχει ορκιστεί να γίνει ο ρομπέν των δασών. Έχει συγκεκριμένα, νομικά, πλαίσια λειτουργίας.

Ανώνυμος είπε...

βασικα θα ηθελα να ξερω (επειδη ειμαι κατοικος τησ δυτικης ελλαδας) ποια τμηματα τησ ιονιας οδου κατασκευαζονται αυτη τη στιγμη

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ SITE ΤΗΣ ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ Α/Κ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟ ΜΕΧΡΙ ΠΑΤΡΑ ΘΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΣΕ 32 ΚΑΙ 34 ΜΗΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΗΕΠ.
Η ΗΕΠ ΕΙΝΑΙ 4 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2008. ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ 'ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ' ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΠΡΙΛΙΟ 2011 ΚΑΙ ΙΟΥΝΙΟ 2011, ΟΧΙ ΤΟ 2012. ΜΗΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ;

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα