Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 4 Φεβρουαρίου 2010

ΟΑΣΑ: Τα λεωφορεία εκτός κέντρου! Επιτέλους


Το σχέδιο για την απομάκρυνση των λεωφορειακών γραμμών από το κέντρο της Αθήνας θα αρχίσει σύντομα να υλοποιείται. Τόσο το Υπουργείο όσο και ο ΟΑΣΑ θα ξεκινήσουν το αμέσως επόμενο διάστημα.
Στον νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας, το μεγαλύτερο βάρος των καθημερινών μετακινήσεων θα σηκώσουν το Μετρό, ο Ηλεκτρικός, ο Προαστιακός και το τραμ, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα έχουν κυρίως ρόλο τροφοδότη προς τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Βασικός στόχος των αλλαγών που άρχισαν χτες και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του χρόνου, είναι να μειωθούν σημαντικά οι λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν σήμερα τους περιφερειακούς δήμους απευθείας με το κέντρο της Αθήνας. Οι γραμμές αυτές πλέον θα μεταβληθούν σε τροφοδοτικές κυρίως του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του Προαστιακού.
Μόλις προχθές εγκαινιάστηκε από τον υφυπουργό Υποδομών Ν. Σηφουνάκη ο μεγαλύτερος σταθμός μετεπιβίβασης στον σταθμό του Μετρό «Νομισματοκοπείο», ο οποίος εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 25.000 επιβάτες. Στον συγκεκριμένο σταθμό θα καταλήγουν δέκα γραμμές λεωφορείων από τις περιοχές της Αγίας Παρασκευής και των Μεσογείων, ενώ εντός του Μαρτίου θα τεθεί σε λειτουργία και ο γειτονικός σταθμός «Χολαργός».
Τρεις νέοι σταθμοί
Ο ανασχεδιασμός του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών περιλαμβάνει τη δημιουργία και λειτουργία μέχρι το τέλος του χρόνου άλλων τριών μεγάλων σταθμών μετεπιβίβασης στο Περιστέρι (Ανθούπολη), στον Ελαιώνα και στο Ελληνικό. Η επιβατική κίνηση της επέκτασης προς το Περιστέρι και την Ανθούπολη υπολογίζεται ότι θα προσθέσει περίπου 50.000 νέους επιβάτες ημερησίως, ενώ η επέκταση προς το Ελληνικό αναμένεται να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση περισσότερους από 80.000 επιβάτες. Ο σταθμός του Ελαιώνα που σήμερα εξυπηρετεί μόλις 3.000 επιβάτες την ημέρα, με τη μεταφορά των λεωφορειακών γραμμών στον σχεδιαζόμενο σταθμό μετεπιβίβασης θα εξυπηρετεί πάνω από 10.000 επιβάτες. Όλες οι αλλαγές προχωρούν έχοντας ως βάση τη διαβούλευση που έγινε πρόσφατα με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, όλους τους συναρμόδιους φορείς, αλλά και την επιστημονική κοινότητα.
Πιλότος για το νέο μοντέλο μετακινήσεων που θα ακολουθηθεί, θα είναι το παράδειγμα του Περιστερίου, όπου εδώ και περίπου έναν χρόνο έχουν καταργηθεί οι μεγάλες λεωφορειακές γραμμές προς το κέντρο και στη θέση τους λειτουργούν τοπικές γραμμές που εξυπηρετούν τη μετεπιβίβαση στο Μετρό. Οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ υπολογίζουν ότι με τον τρόπο αυτό θα περιοριστούν οι χρόνοι των διαδρομών έως 30%. Το μέτρο της μείωσης των λεωφορειακών γραμμών σχεδιάζεται να εφαρμοστεί κατά προτεραιότητα στους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Νίκαιας, Κορυδαλλού, Χαϊδαρίου, Παπάγου, Χολαργού, Δάφνης, Αγίου Δημητρίου και Υμηττού. Θα ακολουθήσουν η Αργυρούπολη, το Ελληνικό, η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βουλιαγμένη και η Βάρη, ενώ αντίστοιχες κινήσεις θα γίνουν και στο Θριάσιο Πεδίο. «Το μεγάλο στοίχημα του νέου εγχειρήματος θα είναι να καταπολεμηθεί η διστακτικότητα του επιβατικού κοινού για τις μετεπιβιβάσεις, στις οποίες άλλωστε στηρίζεται η φιλοσοφία των αλλαγών», επισημαίνουν χαρακτηριστικά οι αρμόδιοι του ΟΑΣΑ. Διαδημοτικές γραμμές
Η όλη προσπάθεια θα ενισχυθεί και με την ίδρυση νέων διαδημοτικών γραμμών. Η πρώτη γραμμή που σχεδιάζεται θα συνδέσει τους Δήμους Μελισσίων- Βριλησσίων- Αμαρουσίου- Λυκόβρυσης- Πεύκης. Στη Δυτική Αθήνα μια δεύτερη γραμμή θα συνδέει Χαϊδάρι, Αγία Βαρβάρα και Αιγάλεω.
Πάντως, οι περιοχές που δεν καλύπτονται ακόμα από τα μέσα σταθερής τροχιάς θα συνεχίσουν να εξυπηρετούνται κυρίως από τις λεωφορειακές γραμμές- κορμούς, οι οποίες θα εξακολουθούν να καταλήγουν στον εσωτερικό δακτύλιο της Αθήνας. Παράλληλα, όμως, θα ενισχυθεί και η δημοτική συγκοινωνία.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μακάρι να κάνουν κάτι για να αποσυμφωρηθούν και οι γραμμές Β18, Γ18 που διασχίζουν Γρ. Λαμπράκη και Σαλαμίνως - Πέτρου Ράλλη και καταλλήγουν Ομόνοια από Πειραιώς, ειδικά με τις διακοπές του ΗΣΑΠ, έχει πήξει το σύμπαν...

Μετρόφιλος είπε...

Οι επιβάτες που βαριούνται τις μετεπιβιβάσεις κάνουν κακό του κεφαλιού τους. Από τότε που καθιερώθηκε το ενιαίο εισιτήριο δεν υπάρχει δικαιολογία.
Πριν για τους φτωχούς ήταν λογαριασμός να πληρώσουν 0,50+0,80=1,30 ευρώ. Τώρα όμως με 1 ευρώ μετεπιβιβάζονται τσάμπα όσες φορές προλάβουν.
Οι αφετηρίες των λεωφορείων εντείνουν το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της Αθήνας. Όσο λιγότερες υπάρχουν τόσο καλύτερα. Από την άλλη όμως δεν πρέπει να δοθεί στους συνδικαλιστές του ΗΣΑΠ και της ΑΜΕΛ η εντύπωση ότι είναι κυρίαρχοι και μπορούν να παραλύουν όλο το συγκοινωνιακό σύστημα όποτε τους καπνίσει. Γι' αυτό, μέχρι να βρεθεί ένας φωτισμένος κυβερνήτης και να απαγορεύσει το συνδικαλισμό, αναγκαστικά πρέπει να υπάρχουν λεωφορειακές γραμμές ανταγωνιστικές προς τα μέσα σταθερής τροχιάς!

Ανώνυμος είπε...

Πολύ σωστή η λογική η χρήση των λεωφορείων αποκλειστικά για τροφοδοσία του μετρό. Αυτό θα δώσει την δυνατότητα στα λεωφορεία να εκτελούν περισσότερα δρομολόγια στη διάρκεια της μέρας, πράγμα που θα μειώσει κατά πολύ την αναμονή στην στάση (αυτή η αναμονή είναι που διώχνει τους επιβάτες από τα ΜΜΜ).
Το μόνο πράγμα που θέλει διερεύνηση είναι αν το μετρό μπορεί να 'σηκώσει' τους επιπλέον επιβάτες.

Πίκος Απίκος

clandestino είπε...

α) Πράγματι, έχει περιθώρια το μετρό για περισσότερους επιβάτες; Δεν είναι λίγες οι φορές, τα πρωινά, που δεν μπορώ να μπω στον συρμό και περιμένω τον επόμενο.

β) Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι οι στάσεις των λεωφορείων έχουν τη διπλάσια πυκνότητα από τους σταθμούς του μετρό (εξαιρώντας φυσικά το κομμάτι Σύνταγμα-Πανεπιστήμιο-Ομόνοια) και του ΗΣΑΠ. Πολύς κόσμος θα υποχρεωθεί να περπατάει σημαντική επιπλέον απόσταση, πέρα από το ανέβα-κατέβα στους υπόγειους σταθμούς. Και μη μου πείτε ότι το περπάτημα κάνει καλό, γιατί το ξέρω, πείτε το στους άνω των 60-65, τους ανθρώπους με πάσης φύσεως κινητικές δυσχέρειες (π.χ. ηλικιώμενοι με σμπαραλιασμένα γόνατα), τους παχύσαρκους κλπ., που αποτελούν ένα καθόλου ασήμαντο κομμάτι του επιβατικού κοινού (εκτός και αποφασίσουμε να τους εκτελέσουμε). Με άλλα λόγια, αγαπητέ Μετρόφιλε, για κάποιους οι μετεπιβιβάσεις δεν είναι βαρετές αλλά βάσανο.

γ) Γιατί είναι τόσο σημαντικό να φύγουν τα λεωφορεία από το κέντρο; Νόμιζα ότι για το μποτιλιάρισμα ευθύνονται πρωτίστως τα αυτοκίνητα, με την απείρως μικρότερη αναλογία επιβατών/μέτρο.

(Τα περί κατάργησης του συνδικαλισμού δεν θα τα σχολιάσω. Ο καθένας εκτίθεται και κρίνεται αναλόγως.)

τρενομανής είπε...

Μετεπιβιβάσεις πρέπει να γίνουν πρωτίστως στα λεωφορεία ΚΤΕΛ: 1. Αυτά που έχουν κατεύθυνση προς Λαύριο πρέπει να μετεγκατασταθούν πλησίον του Σ.Σ. Κορωπίου και αυτά που έχουν κατεύθυνση τη Ραφήνα στο Σ.Σ. Παλλήνης. Τι δουλειά έχουν τόσα λεωφορεία στο πεδίον του Άρεως; 2. Το ίδιο πρέπει να γίνει με τους σταθμούς ΚΤΕΛ στη Λιοσίων και στον Κηφισό. Αυτοί πρέπει να μετεγκατασταθούν πλησίον του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών. Τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας μετεγκατάστασης είναι πολλά, όπως:1. Σημαντική βελτίωση στο κυκλοφοριακό εντός του κέντρου, 2.Εξοικονόμιση καυσίμων από τα ΚΤΕΛ αφού θα βρίσκονται πλησιέστερα στους προορισμούς τους, δίχως κίνηση στο στενό αστικό ιστό, 3.Ελάττωση τόνων παραγόμενων ρύπων από την μείωση της κίνησης των Λεωφορείων στον αστικό ιστό. 4.Επιλογή μέσου ταξιδιού σε περίπτωση που κάποιος χάσει λ.χ. το ένα μέσο (τρένο) και θελήσει να φύγει με άλλο, έχοντας πια κοντά και τη λύση του αεροπλάνου. Αυτά βέβαια προϋποθέτουν έναν προαστιακό σιδηρόδρομο με πυκνότερα δρομολόγια, άμεση έναρξη επεκτάσεων (Λαύριο, Ραφήνα, Λουτράκι, Χαλκίδα, Λειβαδιά, Θήβα εκ των ουκ άνευ) αλλά και προς Ελευσίνα αφού ο σιδηροδρομικός διάδρομος υπάρχει και μάλιστα διπλής γραμμής καθώς και οι Σιδηροδρομικοί Σταθμοί(αλήθεια τι έχει να απολογηθεί για αυτό ο πολύς αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στους πολυβασανισμένους Ελευσίνιους συμπολίτες του;). Τέλος η διαχείρηση και λειτουργία του προαστιακού πρέπει ΑΜΕΣΑ να φύγει από τον ΟΣΕ. Ο Οργανισμός αυτός δεν μπορεί, αδυνατώντας να κατανοήσει το ρόλο του στις προαστιακές μετακινήσεις. Μια καλή λύση φαίνεται ο Βγενόπουλος. Αλλά και ο ΗΣΑΠ να διαχειρίζονταν τον προαστιακό θα τα πήγαινε πιστεύω πολύ καλύτερα από τον ΟΣΕ ο οποίος βρίσκεται ακόμα στην εποχή του ατμού!

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που λες με τα ΚΤΕΛ.
Απλά αφού θα μειωθούν οι αποστάσεις θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν κάποια λεωφορεία έναντι των ΚΤΕΛ για Ραφήνα και Λαύριο . Πολύ πιο οικονομικά και για το κράτος και για τον κόσμο!

Ανώνυμος είπε...

1. Οι 3 γραμμές του μετρό έχουν περιθώρια για να δεχτούν νέους επιβάτες, άλλωστε η ΑΜΕΛ ανακοίνωσε ότι θα κατεβάσει κατά 30'' τον χρόνο αναμονής των συρμών τις ώρες αιχμής ενώ από του χρόνου θα υπάρχουν και 17 συρμοί επιπλέον.

2. Δόξα τω Θεώ, οι σταθμοί του μετρό στην Αθήνα είναι υπερσύγχρονοι: κυλιώμενες σκάλες παντού, ασανσέρ παντού και δε συμμαζεύεται, οπότε οι ηλικιωμένοι και οι υπέρβαροι δεν έχουν καμιά δικαιολογία. Όσοι επιμένουν να χρησιμοποιούν τις σκάλες (έχω δει ουκ ολίγες φορές ηλικιωμένους να ταλαιπωρούνται πάνω στα κλιμακοστάσια και να σιχτιρίζουν το Κράτος ενώ δίπλα ένα αστραφτερό όσο και άδειο ασανσέρ τους περίμενε) είναι οι γνωστοί φορείς της παλαιάς νοοτροπίας σύμφωνα με την οποία στην Ελλάδα δεν λειτουργεί τίποτα, δεν υπάρχει τίποτα και είναι όλα χάλια γιατί βολεύει να (πιστεύουν ότι) είναι όλα χάλια. Μια μικρή ταλαιπωρία θα την υποστούν, σύμφωνοι, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα! Σε μια κοινωνία ζούμε όχι σε ζούγκλα οπότε η λογική του "σκύλου χορτάτου και της πίτας ολόκληρης" μάλλον πρέπει να τελειώσει.

Ανώνυμος είπε...

Οι Κτελατζηδες ιδιως των κοντινων διαδρομων δεν θα το δεχτουν αυτο, καθως θα χασουν εσοδα.Πχ αν υπαρχει Προαστιακος μεχρι το Λαυριο γιατι να παρεις το ΚΤΕΛ απο το κεντρο για το Σουνιο και να μην παρεις ενα τοπικο λεωφορειο απο Λαυριο για Σουνιο???

Μην ξεχνατε οτι στην Ελλαδα μεγαλη επιρροη εχουν τα συνδικατα και οι διαφορες οργανωσεις. Πχ αν οι Κτελατζηδες κανουν σταση ή απεργια για 48-72 ωρες θα παραλυσει συγκοινωνιακα η χωρα, δεδομενουν του ανυπαρκτου σιδηροδρομου και των αισχρων εθνικων δρομων.

Ανώνυμος είπε...

Σωστός ο τελευταίος,χωρίς Κ.Τ.Ε.Λ. θα παραλύσει η παράλυτη αυτή χώρα!!!Ας μη τα τρώγαν τα λαμόγια τα λεφτά και θα σου έλεγα εγώ παράλυση και ανεργία μετά.

Ανώνυμος είπε...

Επιπλέον δεν είναι ΟΛΟΙ οι εθνικοί δρόμοι "αισχροί" όπως γράφεις, υπάρχουν πλέον και αρκετοί αυτοκινητόδρομοι. Απλώς όλοι θα έπαιρναν το ΙΧ και ούτε γάτα ούτε ζημιά από την απεργία!

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

τρενομανής είπε...

Οι Κτελατζήδες άμα χάσουν καμιά δεκάρα αρχίζουν και κλαίνε, το κράτος μπορεί να χάνει δισεκατομύρια, ποιος καίγεται άλλωστε; Τα πληρώνουμε όλοι εμείς σαν μ...κες! Για αυτούς και άλλους άπειρους λόγους έχω γράψει πολλάκις ότι οι Έλληνες πολιτικοί ασελγούν και εγκληματούν εις βάρος του ελληνικού λαού διαχρονικά...Το κράτος θα ξοδεύει χρήματα για υπερύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές (μάλιστα δε χάριν αυτών ο Τρικούπης χρεωκόπησε τη χώρα!) και θα έχω και τους Κτελατζήδες να υποδεικνύουν ποια θα είναι η αφετηρία τους. Τα χρήματα που δαπανήθηκαν και δαπανώνται για σύγχρονους σιδηροδρόμους, ηλεκτροκίνητους κ.λ.π. δίνονται ώστε να ανακουφίσω κυκλοφοριακά το κέντρο, να ρυπαίνω λιγότερο και να εξοικονομώ ενέργεια. Εάν έκανα υποδομές ξοδεύοντας δις για να είμαι στην ίδια κατάσταση με τη δεκαετία του 70 και του 80 τότε ποιος ο λόγος ύπαρξης των υποδομών; Στο παρελθόν πολλές γραμμές κτελ εντός των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης παραδόθηκαν στους τοπικούς οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών. Είναι σημαντικό να μπει κάποια στιγμή τάξη στις επιβατηγές και εμπορικές μεταφορές στην ελλάδα, ώστε να ξεκαθαρίσει το τοπίο. Το κράτος πρέπει οπωσδήποτε να απαλλαγεί από τη νοοτροπία του πτωχοκομείου "Άγιος Παντελεήμονας" και πρέπει και οφείλει να διαφυλάττει την περιουσία του και τα συμφέροντά του. Ειδάλλως συνεχώς θα μας απειλούν με δήθεν οικονομικές κρίσεις, ζητώντας μας να σκύψουμε ακόμα περσσότερο...

Νώντας Κ είπε...

Τα ΚΤΕΛ Αττικής, πρέπει άμεσα να φύγουν από το κέντρο, ως εξής: ΚΟΡΩΠΙ-γραμμές για Μαρκόπουλο/Κερατέα/Πόρτο Ράφτη/Σούνιο/Λαύριο κλπ
ΠΑΛΛΗΝΗ-γραμμές για Ραφήνα/Νέα Μάκρη/Μαραθώνα/Σούλι κλπ
ΣΦΕΝΔΑΛΗ ή ΚΗΦΙΣΙΑ-γραμμές για Ωρωπό/Γραμματικό κλπ Β.Α. Αττική
ΜΑΓΟΥΛΑ-γραμμές για Μέγαρα-Αγίους Θεοδώρους-Αλεποχώρι κλπ.

Λιγότερο χρόνο και πυκνότερα δρομολόγια, κάνει το λεωφορείο από Μαγούλα πρός Μέγαρα και αντίστροφα από ότι πρός Θησείο (τρώει όλη την κίνηση του κέντρου).

Πίκος Απίκος είπε...

Πάντως, όσο κι αν σιχαινόμαστε τα λεωφορεία οι περισσότεροι, πρέπει να βελτιωθούν κάποια πράγματα σχετικά με αυτά:
1) Ας μάθουμε να τηρούμε τις λεωφορειολωρίδες. Στην Πατησίων οι λωρίδες αυτές είναι πάντα γεμάτες με παρκαρισμένα...
2) Τα λεωφορεία θα πρέπει να είναι γρήγορα. Πιστεύω λοιπόν ότι οι διαδρομές πρέπει να είναι κατά το δυνατόν πιο ευθείες, από τους λιγότερο πηγμένους δρόμους και όχι από στενά για να μην περπατούν κάποιοι 100 μέτρα
3) Θα πρέπει να μην υπάρχει μεγάλη αναμονή. Αυτό λύνεται με τη λογική της τροφοδοσίας μόνο του μετρό με τα λεωφορεία. Επίσης οι πίνακες που υπάρχουν ήδη στα τρόλευ και λένε σε πόση ώρα έρχεται το επόμενο, είναι πολύ καλή ιδέα.
4)Να μην γίνεται κατακερματισμός των γραμμών. Καλύτερα λιγότερες και πυκνότερα δρομολόγια, παρά περισσότερες γραμμές και με πιο αραια δρομολόγια.

5) Μια ιδέα που έχει υλοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη είναι η εξής: γραμμές κορμού και από ένα σημείο και μετά μετεπιβίβαση σε τοπικά λεωφορεία. Τα λεωφορεία κορμού θα πρέπει να έχουν χαρακτηριστικά μετρό: δρομολόγια ανα τρίλεπτο, κίνηση σε λεωφορειολωρίδες (κατά προτίμηση αντίστροφης ροής για να μην μπαίνουν ΙΧ). Αυτό θα μπορούσε να γίνει για παράδειγμα επί της Κηφισίας που ακόμα δεν έχει μετρό.

Ελπίζω να μην σας κούρασα

Menelaos είπε...

Η κατάσταση στις λεωφορειολωρίδες είναι δραματική. Δεν είναι πολλά τα παρκαρισμένα, δηλαδή ο μέσος οδηγός ΕΧΕΙ συνείδηση και πληροφόρηση, πλέον λοιπόν κατά τη γνώμη μου μένει μόνη η συνεπής και μόνιμη τιμωρία των παραβατών. Ας τους πάρουν τις πινακίδες για ένα 6μηνάκι, ας τους πάρουν το δίπλωμα και ας τους ρίξουν και ένα χιλιαρικάκι πρόστιμο να τελειώνουμε. Έλεος δηλαδή πια. Κι εγώ χρησιμοποιώ καθημερινά το αυτοκίνητό μου γιατί δε με βολεύει για τη διαδρομή μου κάποια λεωφορειακή γραμμή με φυσιολογική μετεπιβήβαση και δεν κινούμαι εντελώς περιφερειακά, αλλά σε λεωφορειολωρίδα δεν ΜΠΑΙΝΩ ποτέ (πόσο μάλλον να παρκάρω κιόλας κλείνοντας μέρος της).

Εδώ θα ήθελα να αναφέρω και την ΤΡΑΓΙΚΗ έλλειψη λογικής (και ενημέρωσης, επί του συγκεκριμένου) από μερίδα οδηγών που όταν θέλουν να στρίψουν σε κάποιο στενό δεξιά (πχ απο τη Μεσογείων σε κάποιο δρομάκι) κόβουν κάθετα από την δεύτερη λωρίδα για να μην κάνουν 40-50 μέτρα ΠΑΝΩ στη λεωφορειολωρίδα όπως κανονικά θα έπρεπε να κάνουν. Υπάρχουν άλλωστε πινακίδες που πληροφορούν καμιά 50ριά μέτρα πριν το κάθε στενό ότι η λεωφορειολωρίδα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από όσους θα στρίψουν. Γι αυτό το τελευταίο όμως πιστεύω πως χρειάζεται μια καλή καμπάνια σε τηλεόραση και εφημερίδες και όχι πρόστιμα, καθώς μάλλον έχει να κάνει με τη λανθασμένη αντίληψη κάποιων ότι αυτή είναι η σωστή συμπεριφορά.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα