Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Πολύ σημαντικά έργα δημοπρατούνται μέχρι τέλος Ιουνίου

κειίμενο από το ypodomes.com
Στο άμεσο επόμενο διάστημα σημαντικοί διαγωνισμοί θα έρθουν στην επιφάνεια, ενώ κάποιοι άλλοι θα ολοκληρωθούν. Τα προβλήματα με τις ελάχιστες δημοπρατήσεις παραμένουν ενώ οι ελπίδες για ανάκαμψη παρουσιάζουν πολλά πισωγυρίσματα. Ωστόσο οι επόμενες δημοπρατήσεις παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον τόσο κατασκευαστικά όσο και επενδυτικά.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες δημοπρατήσεις μέχρι τα τέλη Ιουνίου;

ΦΡΑΓΜΑ ΑΠΟΣΕΛΕΜΗ
Στις 24 Μαΐου δημοπρατούνται τα έργα για το φράγμα Αποσελέμη που θα «ξεδιψάσει» το Ηράκλειο και τον Άγιο Νικόλαο. Το κόστος είναι 68.880.000 ευρώ, ο χρόνος υλοποίησης είναι 32 μήνες και οι εργασίες περιλαμβάνουν:

* Τα έργα εκτροπής υδάτων Οροπεδίου Λασιθίου.
* Τα έργα Σήραγγας Οροπεδίου Λασιθίου, που περιλαμβάνουν τη διάνοιξη και κατασκευή Σήραγγας Οροπεδίου - Ταμιευτήρα Αποσελέμη, με μηχάνημα ΤΒΜ απλής ή διπλής ασπίδας και τοποθέτηση χαλυβδοσωλήνα.
* Τα έργα κατάντη εξόδου των νερών Σήραγγας Οροπεδίου.
* Τη διευθέτηση χειμάρρου Αποσελέμη

ΟΑΣΑ- ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ
Στις 24 Μαϊου είναι και ο διαγωνισμός για το Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου των συγκοινωνιών της Αθήνας. Είναι η πρώτη φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, πραγματοποιείται με ΣΔΙΤ και έχει διάρκεια 12 έτη. Πρόκειται για διαγωνισμό που φιλοδοξεί να λύσει το πρόβλημα της λαθρεπιβίβασης που τείνει να πάρει διαστάσεις μάστιγας.

ΚΟΜΒΟΣ Κ16
Πρόκειται για σημαντικότατο οδικό έργο στη Θεσσαλονίκη. Αφορά την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή της περιφερειακής οδού με τον ΠΑΘΕ. Η ημέρα δημοπράτησης είναι στις 31 Μαϊου και ο προϋπολογισμός είναι 115.400.000 ευρώ. Οι εργασίες περιλαμβάνουν:
Το σημερινό κόμβο που θα μετατραπεί σε ανισόπεδο και θα παρέχει όλες τις δυνατές κινήσεις. Θα κατασκευασθούν εννέα γέφυρες καταστρώματος, προσβάσεις στις γέφυρες, ενώ προβλέπεται δίκτυο παράπλευρων οδών, μήκους 10,5 χιλιομέτρων.

ΕΡΓΟΣΕ τμήμα ΚΙΑΤΟ- ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ
Είναι το σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο τα τελευταία 4 χρόνια. Θα ολοκληρώσει την αναβάθμιση των γραμμών και κατασκευή νέων σταθμών από το Κιάτο μέχρι την περιοχή του Αιγίου (Ροδοδάφνη). Η ημέρα διεξαγωγής είναι η 7η Ιουνίου. Ο προϋπολογισμός φτάνει τα 93.800.000 ευρώ και ο χρόνος υλοποίησης είναι 30 μήνες. Το έργο περιλαμβάνει:

* Κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την ΧΘ 73,135 έως την ΧΘ 79,750
* Νέους Σταθμούς και στάσεις σε Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο, Νέο Διμηνιό, Λυγιά, Πλάτανος, Διακοπτό, Ελίκη

ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΣΤΟ ΚΑΣΤΕΛΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Στις 7 Ιουνίου περιμένουμε και τον μεγαλύτερο διαγωνισμό του έτους που αφορά την κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Πρόκειται για έργο παραχώρησης και ο προϋπολογισμός του αγγίζει τα 800.000.000 ευρώ. Είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο στην Κρήτη εδώ και δεκαετίες. Αναμένουμε με πολύ ενδιαφέρον τις προσφορές και την μάχη για το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης.

ΓΑΙΑΟΣΕ- ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΡΙΑΣΙΟ
Είναι ένα έργο παραχώρησης και αυτό το οποίο μετατίθεται χρονικά συνεχώς. Αυτή την φορά ελπίζουμε και οριστικά στις 27 Ιουνίου να έχουμε τη συμμετοχή πολλών σχημάτων που θα επιδιώξουν να κερδίσουν για τα επόμενα 35 χρόνια το σημαντικότερο ακίνητο του Σιδηρόδρομου. Ο διαγωνισμός παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον λόγω της πιθανής συμμετοχή από COSCO και ΟΛΠ. Ο προϋπολογισμός αγγίζει τα 150.000.000 ευρώ.

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ

Μέσα στο επόμενο δίμηνο όμως περιμένουμε την συνέχεια του διαγωνισμού της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από το Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά. Οι προσφορές έχουν δοθεί και περιμένουμε την κρίση της επιτροπής.

Η ενεργοποίηση της δημοπράτησης της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά αναμένεται με πολύ ενδιαφέρον. Δύο σημαντικά οδικά έργα στη Βόρεια Ελλάδα: Κορομηλιά- Κρυσταλλοπηγή στον κάθετο της Εγνατίας Σιάτιστα- Κρυσταλλοπηγή και Νίκη- Φλώρινα στον κάθετο της Εγνατίας Νίκη- Κοζάνη-Λάρισα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα