Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

Μετρό Θεσσαλονίκης: η πρώτη ξενάγηση στον υπόγειο κόσμο του Μετρό είναι γεγονός!

κείμενο από το ypodomes.com
Η πρώτη βόλτα στα υπόγεια του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι γεγονός και μάλιστα με διάρκεια 45 λεπτά πηγαίνε- έλα. Όχι, δεν είναι πρωταπριλιάτικο αστείο και όχι, δεν άνοιξαν οι πύλες του για το κοινό (που τέτοια τύχη).

Κάποιοι λίγοι και τυχεροί (μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, φορείς, δημοσιογράφοι κ.α) είχαν την ευκαιρία να είναι από τους πρώτους ..μη εργαζόμενους- στο Μετρό Θεσσαλονίκης να ταξιδέψουν στην διαδρομή Ευκλείδης- Βιβλιοθήκη ΑΠΘ και να δουν το τεράστιο έργο που επιτελείται στον υπόγειο κόσμο του Μετρό.

Τα έργα Μετρό είναι από τα πολυπλοκότερα στον κόσμο. Γίνονται σε αστικό περιβάλλον, συχνά κορεσμένο. Πρέπει να ξεπεράσουν δυσκολίες που πολλοί δεν φαντάζονται. Πόσο μάλλον σε μία πόλη με ιστορία που μετρά σε χιλιάδες χρόνια.

Το μικρό θαύμα που συντελείται είναι σε εξέλιξη και αν όλα πάνε καλά σε 4 χρόνια από σήμερα οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πόλης θα μπορούν να χρησιμοποιούν την πρώτη γραμμή του Θεσσαλονικιώτικου Μετρό μετακινούμενοι από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον σταθμό Πατρικίου.

Οι «πρώτοι» ταξιδιώτες πάντως μετακινήθηκαν από το σταθμό Ευκλείδη και μέσω των σταθμών Φλέμινγκ και Αγία Σοφία (που ακόμα είναι χωρίς πλάκα οροφής) κατέληξαν στον σταθμό του Αριστολείου Πανεπιστήμιου.

Το βάθος στο οποίο γίνονται οι εργασίες είναι τα 20 μέτρα και οι δυσκολίες πάμπολλες. Τα τεχνικά μυαλά έχει χρειαστεί πολλές φορές να σπαζοκεφαλιάσουν για να βρουν λύσεις σε προβλήματα που οι μελέτες αγνόησαν, όπως τα περίφημα μπαλκόνια του σταθμού ΑΝΑΛΗΨΗ που λίγο έλλειψε να γίνουν θύματα των κατασκευών καθώς αγνοήθηκαν..

«Ιστορική στιγμή» χαρακτήρισε το «ταξίδι» στο εργοτάξιο του μετρό ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος. Η διοίκηση του «Μετρό Θεσσαλονίκης» ενημέρωσε τους δημοτικούς συμβούλους και τους φορείς της πόλης που παρευρέθηκαν εκεί, για το έργο, την εξέλιξή του και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά.

Τα επίπεδα των σταθμών στη Θεσσαλονίκη είναι τέσσερα: στο πρώτο επίπεδο (αυτό που είναι και το πιο κοντινό στην επιφάνεια) θα βρίσκονται τα εκδοτήρια. Στο επίπεδο -2 και -3 θα βρίσκονται οι εγκαταστάσεις της εταιρείας ενώ στο -4 επίπεδο θα βρίσκονται οι αποβάθρες.

Σε αντίθεση με το Μετρό της Αθήνας το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι πιο ασφαλές διαθέτοντας σταθμούς με κεντρική αποβάθρα και γραμμές εκατέρωθεν της. Σε όλους του σταθμούς θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση του συρμού και εφόσον αυτό έχει σταματήσει.

Κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες για την εξυπηρέτηση όλων των πολιτών ακόμα και αυτών που ανήκουν σε πιο ευαίσθητες κατηγορίες για να μπορούν άνετα να κινούνται προς και μέσα στους σταθμούς (ΑμΕΑ, ηλικιωμένοι κλπ).

Οι μετροπόντικες είναι τα «καμάρια» του Μετρό και μάλιστα πήραν και ποντιακά ονόματα, αυτά του Γιωρίκα και του Κωστίκα. Έχουν διανύσει τη μισή απόσταση και τώρα ξεκινούν και πάλι για τη συνέχεια του ταξιδιού τους που δεν θα τελειώσει πριν το 2012.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Τα ονόματα Κωστίκας και Γιωρίκας ήταν υποτίθεται του Καραμανλή και του Σουφλιά. Από τις πρώτες αλλαγές που είδα όταν άλλαξε η κυβέρνηση ήταν η αλλαγή των ονομάτων σε ΤΒΜ1 και ΤΒΜ2 στο site ametro.gr :-) και τα ονόματα δεν χρησιμοποιούνται πλέον.

Όσον αφορά τη "βόλτα", δεν διέφερε πολύ όσον αφορά την πρόοδο του έργου από το να περπατήσει κανείς μέσα στη σήραγγα. Η επιδομή ΔΕΝ είναι η τελική, αλλά αυτή που χρησιμοποιείται προσωρινά για εργοταξιακές ανάγκες, και εννοείται δεν έγινε χρήση κάποιου επιβατικού συρμού. Απλά για να μην νομίσει κανένας ότι πανε τόσο ειδυλλιακά τα πράγματα...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα