Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 2 Μαΐου 2011

Τραμ Αθήνας: Η διαμάχη για την επέκταση στον Πειραιά συνεχίζεται

κείμενο από το ypodomes.com
Βραδυφλεγή βόμβα για την βιωσιμότητα της νέας εταιρείας ΣΤΑΣΥ (Σταθερή Συγκοινωνία) εκτιμάται ότι θα αποτελέσει η ελλειμματική λειτουργία του τραμ καθώς η εταιρεία αδυνατεί να βρει το δρόμο της με βασική αιτία την μη υλοποίηση της επέκτασης προς τον Πειραιά για την οποία μάλιστα ούτε καν είναι ορατό το αν και πότε θα καταφέρει τελικά να κατασκευαστεί.

Η ΤΡΑΜ Α.Ε. και η αρχική μειοδότρια του έργου κατασκευαστική εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ συνεχίζουν να αντιδικούν στα ελληνικά αλλά τα ευρωπαϊκά δικαστήρια την ώρα που το αρμόδιο υπουργείου αποφεύγει να λάβει οποιαδήποτε θέση και το μόνο για το οποίο δίνει διαβεβαιώσεις είναι ότι, παρά τις τεράστιες καθυστερήσεις, δεν κινδυνεύουν τα κονδύλια για την κατασκευή του έργου της επέκτασης, όταν αυτό ξεμπλοκάρει.

Ένας ακόμη διαγωνισμός - θρίλερ
Ο σχεδιασμός του διαγωνισμού που, τελευταία φορά, προκηρύχθηκε τον Μάιο του 2009 ανέφερε ότι το τραμ θα άρχιζε τα δρομολόγια του προς τον Πειραιά στις αρχές του 2011. Το χρονοδιάγραμμα ήταν εφικτό καθώς θα ακολουθούνταν η μέθοδος της ταχείας προκατασκευής η οποία εξασφάλιζε μεγάλη ταχύτητα αλλά και ποιότητα στην κατασκευή.

Όμως το έργο της επέκτασης αντί να αποτελέσει ανάσα ζωής για το ελλειμματικό τραμ, που μόλις σε μια 6ετία λειτουργίας συσώρευσε ζημιές άνω των 155 εκατομμυρίων, εξελίχθηκε σε δικαστικό θρίλερ μετά την απόφαση της ΤΡΑΜ να κατοχυρώσει το έργο στο σχήμα Τέρνα Ενεργειακή ? ΤΟΜΗ που είχε λάβει την τέταρτη θέση στην κατάταξη, ενώ προσωρινός ανάδοχος είχε αναδειχθεί η ΘΕΜΕΛΗ. Οι λόγοι για τους οποίους η ΤΡΑΜ απέρριψε τις τρεις πρώτες εταιρείες και κατέληξε στον τέταρτο μειοδότη δεν ικανοποίησαν τις υπόλοιπες εταιρείες και ιδίως την πρώτη στην κατάταξη ΘΕΜΕΛΗ.

Προσφυγή σε Ελλάδα και ΕΕ
Η τελευταία καταγγέλλοντας την διαδικασία προσέφυγε εκτός από τις ελληνικές αρχές και στην ΕΕ η οποία σε σχετική επιστολή της απορρίπτει το σκεπτικό της ΤΡΑΜ και ζητά από την εταιρεία να σεβαστεί τους κανόνες τους υγιούς ανταγωνισμού.

Ωστόσο η δικαστική διαμάχη συνεχίζεται καθώς η ΤΡΑΜ ως απάντηση στην επιστολή της ΕΕ προχώρησε στην πρόσληψη εξειδικευμένου νομικού συμβούλου που ανέλαβε την νομική εκπροσώπησή της στην υπόθεση εμμένοντας στην θέση της.

Μεγάλες απώλειες
Το μόνο βέβαιο συμπέρασμα από τον? καυγά είναι πως χαμένο βγαίνει το τραμ αφού η επέκταση του έργου στον Πειραιά είναι κρίσιμης σημασίας για την βιωσιμότητά του αφού εκτιμάται ότι θα συνεισφέρει περίπου 35.000 εως 40.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση με αποτέλεσμα το τραμ από τα λειτουργικά του έσοδα να καλύπτει περίου το 70% -75% του λειτουργικού κόστους.

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, το Τραμ διακινεί σε ημερήσια βάση περίπου 65.000 επιβάτες και τα έσοδά του από τα εισιτήρια ανέρχονται μόλις σε 3,4 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς σε αυτό το ποσό να υπολογίζονται τα έσοδα που αναλογούν στην ΤΡΑΜ από την πώληση των καρτών.

Με αυτά τα μεγέθη το τραμ βρίσκεται σε πλήρη αδυναμία εξυπηρέτησης των υποχρεώσεων του. Τα έσοδά του καλύπτουν ένα εξαιρετικά μικρό μέρος από το κόστος προσωπικού που ανέρχεται σε 21 εκατομμύρια ευρώ ετησίως την ώρα που το τραμ έχει το φθηνότερο προσωπικό με το κόστος ανά εργαζόμενο ανέρχεται μόλις σε 31,500 ευρώ την ώρα που το αντίστοιχο κόστος σε άλλους συγκοινωνιακούς φορείς είναι πολύ μεγαλύτερο.

Πηγή: euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα