Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 13 Ιουλίου 2011

ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ: Τα σημαντικότερα γεγονότα της εβδομάδας (4-10 Ιουλίου)

κείμενο από το ypodomes.com
Βαδίζοντας προς την καρδιά του καλοκαιριού και με την οικονομική κρίση να ξεπερνά τα όρια του ..καύσωνα οι ειδήσεις για τις υποδομές ήταν περιορισμένες. Είναι γεγονός πως τα εκτελούμενα έργα είναι πλέον πολύ λίγα.

Όσον αφορά τις σκέψεις για επενδύσεις είναι από πολλές μέχρι ..τρελές. Ακούσαμε φήμες ακόμα και για πώληση Ελληνικών νησιών για αξιοποίηση σε Τούρκο κροίσο. Το ράδιο- αρβύλα έχει την τιμητική του και πάλι.

Ας δούμε τα σημαντικότερα γεγονότα της προηγούμενης εβδομάδας:

Η εβδομάδα ξεκίνησε με την είδηση του ενδιαφέροντος των Κινέζων για το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος που ως γνωστόν εντάσσεται στην κατηγορία των αποκρατικοποιήσεων για την εξεύρεση χρημάτων. Η κατάληξη του ενδιαφέροντος άγνωστη και πιθανότερο είναι να έχουμε νέα από τον Σεπτέμβριο.

Τουλάχιστον δύο επιχειρηματικά σχήματα ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη Μαρίνας στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού στη Θεσσαλονίκη που βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο της πόλης. Εκεί αναμένονται πολύ πιο γρήγορα οι εξελίξεις και το έργο θα αλλάξει όλη την εικόνα στην περιοχή.

Ανακοινώθηκε η λειτουργία wi-fi ιντερνετ στο δίκτυο του Μετρό της Αθήνας. Η είδηση είναι καλή αλλά θα ήταν προτιμότερο να ανακοίνωναν την λειτουργία των στοιχειωμένων επεκτάσεων που θα εξυπηρετούν τουλάχιστον 100.000 επιβάτες την ημέρα..

Η Πράσινη Ενέργεια δείχνει το δρόμο της ανάπτυξης στη χώρα καθώς μόνο τον φετινό Μάιο προστέθηκαν 44MW στο ενεργειακό δυναμικό της Ελλάδας. Η μεγάλη ελπίδα είναι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και η χώρα έχει σοβαρά πλεονεκτήματα που μπορούν να αποφέρουν πολλαπλά κέρδη.

Φιλότιμες προσπάθειες κάνει ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης κος Μπουτάρης που παρέλαβε μια πόλη με βιτρίνα αλλά χωρίς περιεχόμενο και προσπαθεί να της προσδώσει την υπεραξία που της ανήκει. Πεζοδρομήσεις και απαγόρευση κυκλοφορίας ιχ στο κέντρο της πόλης είναι μερικά από τα πρώτα μέτρα.

Με σύσταση διακομματικής επιτροπής θα επιχειρηθεί η απεμπλοκή της κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητόδρομων της χώρας που σήμερα σέρνονται. Η λύση δεν φαίνεται η ενδεδειγμένη ωστόσο η εποχή ενδείκνυται για πειράματα. Το αποτέλεσμα άγνωστο..

Δημοσιεύθηκαν οι μακέτες από την εντυπωσιακή ανάπλαση στο Δέλτα Φαλήρου από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και είναι ίσως το μόνο σίγουρο έργο που πρόκειται να ξεκινήσει στα τέλη του έτους. Ο λόγος; Η χρηματοδότηση είναι αποκλειστικά από το Ίδρυμα οπότε το χρονοδιάγραμμα που προβλέπει να αρχίσουν οι εργασίες στο τέλος του `11 και να λειτουργήσει το 2015 μάλλον είναι και οι πραγματικές.

Νέα αναβολή λόγω αλλαγής στην ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών για το Ρυθμιστικό της Αττικής που έχει γίνει ..λάστιχο. εδώ και δύο χρόνια ανακοινώνεται και με κάθε αλλαγή κόμματος ή θέσης στο Υπουργείο γίνεται στόχος αναβολής. Πολύ Ελληνικό φαινόμενο..


Οσονούπω είναι και η χρηματοδότηση του οδικού τμήματος Παραδείσια- Τσακώνα που κατασκευάζεται εδώ και 4 χρόνια. Στόχος η ολοκλήρωση του χρόνου το καλοκαίρι. Η επίσημη παράταση που έχει δοθεί μιλά όμως για τον Οκτώβριο του 2012..

Έτοιμο να ξεκινήσει τη λειτουργία του φαίνεται το νέο λιμάνι στην Πάτρα με τους φορείς να είναι επίσης σε θέσης ..μάχης για τις γνωστές φιέστες. Οι εποχές δεν είναι και ιδιαίτερα κατάλληλες και ελπίζουμε η λειτουργία να συνδυαστεί με την αναβαθμισμένη λειτουργία του νέου λιμένα και την απόδοση του παλαιού στην πόλη της Πάτρας. Ξεκίνησε η λειτουργία του υπερσύγχρονου car-terminal στον ΟΛΠ.

ΜΙΚΡΑ
Έγκριση της ΡΑΕ για 6 νέα φωτοβολταϊκά πάρκα στη Φλώρινα. Φωτοβολταϊκά βάζει στο γήπεδο της και η Γερμανική ομάδα του Dortmund. Σοβαρά σημάδια εγκατάλειψης του Ισθμού της Κορίνθου προβληματίζουν καθώς η κρίση δεν αφήνει και πολλά περιθώρια αντίδρασης. Στα Ιωάννινα διευθετήθηκαν οι εκκρεμότητες για την ανάπλαση στο Πέραμα. 191 Δήμοι από όλη τη χώρα υπέβαλαν πρόταση για το πρόγραμμα εξοικονόμησης ενέργειας. Έγκριση είχαμε για την μελέτη αναβάθμισης του λιμένα του Γυθείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα