Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Ξεκίνησαν τη λειτουργία τους οι νέες εταιρείες αστικών συγκοινωνιών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ!

κείμενο από το ypodomes.com
Επίσημη πρώτη την Παρασκευή για τις διοικήσεις των νέων εταιρειών αστικών συγκοινωνιών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ που συνεδριάζουν για πρώτη φορά ανοίγοντας την ατζέντα σειράς καυτών θεμάτων που πρέπει να ρυθμίσουν άμεσα.

Οι διοικήσεις των δύο εταιρειών, στις οποίες έχουν συγχωνευθεί οι μέχρι πρότινος πέντε εταιρείες που παρέχουν συγκοινωνιακό έργο στην πρωτεύουσα, έχουν μπροστά στους ένα έργο εξαιρετικά δύσκολο, αφού θα πρέπει:



- Να προχωρήσουν σε διάστημα ενός μήνα στην κατάρτιση νέων οργανογραμμάτων για τις δύο εταιρείες. Μάλιστα, θεωρείται κάτι περισσότερο από πιθανό το ενδεχόμενο τα νέα οργανογράμματα να έχουν τελικά λιγότερες θέσεις σε σχέση με το προσωπικό που καλούνται να απορροφήσουν η ΣΤΑ.ΣΥ. από ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ και ΗΣΑΠ και η Ο.ΣΥ. από ΕΘΕΛ και ΗΛΠΑΠ.

- Να καταρτίσουν νέους κανονισμούς προσωπικού. Ιδέα για την κατεύθυνση στην οποία θα κινούνται οι αναμορφωμένοι κανονισμοί προσωπικού αποτελούν οι νέοι κανονισμοί προσωπικού του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προβλέπουν απολύσεις για τεχνικοοικονομικούς λόγους, αξιολόγηση του προσωπικού σε ετήσια βάση και δόκιμη περίοδο για τους νεοπροσλαμβανόμενους.

- Να διεξάγουν την επίπονη διαπραγμάτευση με το προσωπικό για τις νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Ενδεικτικό των δυσκολιών που υπάρχουν προκειμένου να συναφθούν νέες συμβάσεις είναι ότι στον ΟΣΕ, που θεωρείται «πιλότος» για τις αλλαγές αυτές, η διαπραγμάτευση χρειάστηκε κάτι περισσότερο από τρεις μήνες πριν μπουν οι υπογραφές στην νέα συλλογική σύμβαση με την οποία οι αποδοχές των εργαζομένων μειώνονται σαφώς. Πάντως, ακόμη και στην περίπτωση που διοικήσεις και εργαζόμενοι δεν συμφωνήσουν, προβλέπεται η λύση της νομοθετικής ρύθμισης με την οποία η πρόταση των διοικήσεων θα νομοθετηθεί από την κυβέρνηση. Με την εφαρμογή νέων συλλογικών συμβάσεων οι απώλειες θα είναι μεγαλύτερες για κάποιους εργαζομένους που έως τώρα απολαμβάνουν υψηλότερα μισθολόγια (πχ ΗΣΑΠ) και μικρότερες ή μηδενικές για υπαλλήλους που έως τώρα δεν είχαν υψηλά μισθολόγια (πχ ΤΡΑΜ).

- Να προχωρήσουν σε δραστική περικοπή κόστους, εφαρμόζοντας κατά γράμμα τα όσα προβλέπει το αυστηρό και ανελαστικό σχέδιο εξυγίανσης. Προκειμένου να μην αποκλίνουν από τους στόχους που έχουν τεθεί κάθε τρεις μήνες, οι νέες εταιρείες θα ελέγχονται οικονομικά από ορκωτούς ελεγκτές, ενώ εσωτερικά ο έλεγχος θα είναι ακόμη πιο συχνός.

- Να προχωρήσουν στο σχεδιασμό νέου προγράμματος δρομολογίων, το οποίο θα κινείται στην φιλοσοφία ότι κορμός του νέου συστήματος μεταφορών είναι τα μέσα σταθερής τροχιάς και τα οδικά μέσα αναπτύσσονται σε τροφοδοτικό και ενισχυτικό ρόλο.

Στόχος η εξοικονόμηση 150 εκατομμυρίων το χρόνο

Ο στόχος των αλλαγών που θα προωθηθούν είναι να εξοικονομηθούν περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση. Η εξοικονόμηση θα προκύψει τόσο από τις μισθολογικές περικοπές αλλά την ευρύτερη ανασυγκρότηση του Ομίλου ΟΑΣΑ.

Μετατάξεις και στο βάθος(;) απολύσεις

Οι μετατάξεις 1440 υπαλλήλων αποτελούν μέρος του σχεδίου για τη μείωση του κόστους, ωστόσο έως σήμερα μόλις 200 έχουν γίνει, ενώ οι υπόλοιπες έπεσαν «θύματα» του πρόσφατου ανασχηματισμού και θα χρειαστεί να γίνει εκ νέου η διαδικασία. Περίπου 750 άτομα βρίσκονται σε αναμονή για την αλλαγή φορέα εργασίας, ενώ ένας σημαντικός αριθμός περίπου 490 ατόμων που είχαν κριθεί ως πλεονάζον προσωπικό αποχώρησαν τελικά με σύνταξη και δεν χρειαστεί να μετακινηθούν σε άλλο φορέα του Δημοσίου.

Πρέπει, πάντως, να σημειωθεί ότι δεν αποκλείεται η κατάρτιση των νέων οργανογραμμάτων να «αποκαλύψει» επιπλέον πλεονάζον προσωπικό έναντι αυτού που προέβλεπε το σχέδιο εξυγίανσης και να χρειαστεί να γίνουν συμπληρωματικές μετατάξεις ή ακόμη και απολύσεις σε περίπτωση που τελικώς κριθεί ότι η ανακύκλωση εργαζομένων από τον έναν φορέα στον άλλο δεν δημιουργεί τη προσδοκώμενη μείωση κόστους για τους κρατικούς φορείς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα