Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Μετρό Αθήνας: τα έργα για την επέκταση από το Χαϊδάρι στον Πειραιά ξεκινούν αρχές του 2012

κείμενο από το ypodomes.com
Τελειώνει το πεντάχρονο σήριαλ με την δημοπράτηση για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας στο κέντρο του Πειραιά. Με χτεσινή ανακοίνωση της εταιρείας έγινε γνωστό ότι η Κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM είναι προσωρινός μειοδότης καθώς οι προσφυγές από άλλες εταιρείες στην Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έγιναν δεκτές.

Μέχρι το τέλος του έτους όπως είχε προβλέψει η ιστοσελίδα μας θα υπογραφεί και η σύμβαση κατασκευής ενώ στις αρχές του 2012 ξεκινούν οι κατασκευές δίνοντας happy end σε ένα σήριαλ που κράτησε 5 ολόκληρα χρόνια.

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ

Είναι το πρώτο έργο Μετρό σε Αθήνα- Θεσσαλονίκη που θα ξεκινήσει την δεκαετία που διανύουμε
Είναι το μοναδικό έργο Μετρό που έχει δημοπρατηθεί εδώ και 5 χρόνια στην Αθήνα
Είναι η επέκταση που θα φέρει για πρώτη φορά το Μετρό στις πυκνοκατοικημένες περιοχές του Πειραιά που μετριοπαθείς προβλέψεις κάνουν λόγο για επιπλέον 135.000 επιβάτες καθημερινά.
Είναι η πρώτη φορά που σταθμός του Μετρό (αυτός του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ) θα έχει τέτοιο βάθος στήριξης (περίπου 60 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης)

ΓΡΑΜΜΗ 3 Η «ΑΤΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ»
Με την επέκταση αυτή η Γραμμή 3 του Μετρό της Αθήνας γίνεται μια υπέρ- γραμμή με 27 σταθμούς και μήκος που αγγίζει τα 50 χιλιόμετρα. Θα ξεκινά από το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος στα Σπάτα και περνώντας από τα Μεσόγεια, τα Βόρεια Προάστια, το Κέντρο της Αθήνας, τα Δυτικά Προάστια, θα καταλήγει στο λιμάνι και το κέντρο του Πειραιά, όντας μια πραγματική «Αττική Γραμμή».

ΚΟΛΑΣΗ ΓΙΑ 5 ΧΡΟΝΙΑ
Οι μελέτες που έγιναν όπως και η δημοπράτηση μιλούν για 5 χρόνια κατασκευών (60 μήνες). Οι γνωρίζοντες όμως των περιοχών του Πειραιά μιλούν για πολύ δύσκολη επέκταση με σαθρά εδάφη και μεγάλη προσοχή για τους δύο σταθμούς στο κέντρο του Πειραιά.

Ήδη ο ΟΛΠ για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του εργοταξίου που θα δημιουργηθεί στο λιμάνι ακριβώς στο ύψος της γέφυρας στο σταθμό Μετρό της γραμμής 1 έκανε εργασίες διαπλάτυνσης του ντόκου για να μπορούν ταυτόχρονα να λειτουργούν και οι ακτοπλοϊκές ανάγκες του λιμανιού.

Τα εργοτάξια που αναγκαστικά θα μειώσουν τους απαραίτητους χώρους θα επιφέρουν κυκλοφοριακή ασφυξία ιδιαίτερα στο κέντρο του Πειραιά στο σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ που θα καταληφθούν μεγάλες εκτάσεις για τις ανάγκες του νέου τερματικού σταθμού.

Πίσω δεν πάνε και τα εργοτάξια που θα δημιουργηθούν σε όλη τη χάραξη του σφιχτού πολεοδομικά Πειραιά που θα μετατρέπουν την μετακίνηση σε κατόρθωμα. Φυσικά όλα αυτά είναι απαραίτητα για την έλευση του καλύτερου συγκοινωνιακού μέσου που διαθέτει η Αθήνα.

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΡΕΚΟΡ
Όταν με το καλό ολοκληρωθούν οι κατασκευές για την επέκταση του Μετρό από το Χαϊδάρι στο κέντρο του Πειραιά τότε οι μετακινήσεις θα γίνονται σε χρόνο ρεκόρ. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως η απόσταση μεταξύ των σταθμών του Κορυδαλλού και του Δημοτικού Θεάτρου θα γίνονται σε λιγότερο από 10 λεπτά, όταν σήμερα η ίδια απόσταση με λεωφορεία απαιτεί σε ώρες αιχμής ως και 45- 50 λεπτά. Ο σταθμός Αγία Μαρίνα (στο Χαϊδάρι) από τον σταθμό Πειραιά θα διανύεται σε περίπου 12 λεπτά όταν σήμερα σε ώρες αιχμής χρειάζονται ακόμα και 60 λεπτά με το λεωφορείο.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Για ποιο λόγο η μπλέ γραμμή πάει στον πειραιά απο τη στιγμή που για αεροδρόμιο περνά και ο προαστιακός απο εκεί? Απο δυτικά Κερατσίνι πέραμα θα περάσει τίποτε και ποτέ?

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα