Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 17 Οκτωβρίου 2011

7 μεγάλα έργα προχωρούν μέχρι το τέλος του 2011!

κείμενο από το ypodomes.com
Τα έργα που έρχονται μέχρι το τέλος του έτους κλείνοντας μία χρονιά η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί άνετα ως η δυσκολότερη μετά από 37 χρόνια μεταπολίτευσης είναι σημαντικά.

Μέσα στον ορυμαγδό των δηλώσεων περί χρεοκοπίας ή όχι υπάρχει η ελπίδα πως η ανάκαμψη δεν είναι μακριά και τα αναπτυξιακά έργα θα τονώσουν την οικονομία και την απασχόληση που έχουν δεχθεί καίριο πλήγμα.

Από την άλλη δεν είναι σίγουρο ότι τα έργα που θα δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα δεν θα καρποφορήσουν και πως θα έχουμε μετατροπές στην ημερομηνία τους. Το σημαντικότερο από όλα τα έργα μέχρι το τέλος του 2011 είναι το Αεροδρόμιο στο Ηράκλειο.

ΝΕΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Μετά από 5 συνεχόμενες αναβολές στην ημερομηνία του διαγωνισμού και με τους ενδιαφερόμενους να πιέζουν για μικρότερο κατασκευαστικό τμήμα, το έργο για το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου θα δημοπρατηθεί στις 18 Οκτωβρίου. Μεγάλα σχήματα από την Ευρώπη αναμένεται να κατέβουν κυρίως σε συμμαχία με τις γνωστές μεγάλες τεχνικές εταιρείες. Προϋπολογισμός περίπου 800.000.000 ευρώ.

ΕΡΓΑ Γ` ΦΑΣΗΣ ΝΕΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΠΑΤΡΑ
Ένα έργο που δημοπρατείται με 2 χρόνια καθυστέρηση. Είναι η ολοκλήρωση του σχεδιασμού για ένα πλήρως λειτουργικό και σύγχρονο λιμάνι που αναβαθμίζει όλη την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια η Πάτρα βλέπει την Ηγουμενίτσα να κάνει σημαντικά βήματα και τα δικά της να τρεκλίζουν. Ημέρα δημοπράτησης 18 Οκτωβρίου 2011.

ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΡΗ ΚΑΙ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΛΙΜΑΝΙ ΠΑΤΡΑΣ
Ένα έργο που έχει μείνει ημιτελές καθώς η προηγούμενη εργολαβία μας άφησε ..καιρούς. Θα ολοκληρωθούν τα έργα και η σύνδεση με το νέο λιμάνι της Πάτρας. Σημαντικό τοπικό έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις. Πρόκειται να δημοπρατηθεί στις 25 Οκτωβρίου

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΑΡΙΝΑΣ ΣΤΗΝ Α` ΠΡΟΒΛΗΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ένα έργο -βιτρίνα που μαζί με πολλά άλλα θα βοηθήσουν τη πόλη του Θερμαϊκού να πάρει την θέση που της αξίζει. Θα είναι η πρώτη μαρίνα στο Δήμο και μάλιστα σε απόσταση αναπνοής από την Πλατεία Αριστοτέλους, τα Λαδάδικα και το downtown της πόλης. Θα δημοπρατηθεί στα τέλη Οκτωβρίου.

Α` ΦΑΣΗ ΡΕΜΑΤΟΣ ΕΣΧΑΤΙΑΣ
Το σημαντικότερο περιβαλλοντικό έργο της Δυτικής Αττικής επιτέλους ξεκινά. Θα περιλαμβάνει ένα μήκος περίπου 12χλμ και θα αναβαθμίσει τις γύρω περιοχές. Ο προϋπολογισμός του είναι 80.000.000 και θα δημοπρατηθεί στις 22 Νοεμβρίου 2011.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
Ένα τεράστιας σημασίας συγκοινωνιακό - περιβαλλοντικό και πολιτιστικό έργο για τη Θεσσαλονίκη με προϋπολογισμό 515.000.000 ευρώ. Η ημερομηνία για την κατάθεση προσφορών είναι ασαφής αλλά θα γίνει κάπου στα τέλη του έτους. 5 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής και 5 σταθμοί θα αλλάξουν την εικόνα της Νότιο- Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Καλαμαριάς που μέχρι το τέλος της δεκαετίας θα έχει ολοκληρωθεί.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΦΡΑΓΜΑΤΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑΣ
Αν νομίζετε ότι είναι ασήμαντο έργο γελιέστε καθώς ο προϋπολογισμός του είναι 29.000.000 και θα δημοπρατηθεί μέσα στον Νοέμβριο. Στόχος είναι η ολοκλήρωση της προηγούμενης ημιτελής εργολαβίας και η ύδρευση σχεδόν του συνόλου του Νομού Φλώρινας.

Μέχρι το τέλος του έτους είναι βέβαιο ότι θα προστεθούν και άλλα σημαντικά έργα ενώ πολλά από αυτά μπορεί να έχουν αποκτήσει ανάδοχο και να ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες του 2012. Μερικά από τα έργα που περιμένουμε είναι έργα - σκούπες σε οδικά έργα όπως κάθετους της Εγνατίας Οδού και πιθανότατα στο σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα