Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

Κάθετος Εγνατίας Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας: στην κυκλοφορία το τμήμα Δερβένι - Λαχανάς μήκους 30χλμ

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα μεγάλο τμήμα ενός μεγάλου έργου παραδόθηκε την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2011. Πρόκειται για το τμήμα Δερβένι- Λαχανάς του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Προμαχώνας που κατασκευάζεται εδώ και χρόνια. Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφθηκε τον κάθετο άξονα 60 «Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας» της Εγνατίας Οδού στην περιοχή Α/Κ Λαχανά, όπου ολοκληρώθηκε η κατασκευή της αρτηρίας.

Το μήκος του τμήματος που δόθηκε στην κυκλοφορία είναι 30 χιλιομέτρων ενώ εξελίξεις με νέα δημοπράτηση θα έχουμε στο τμήμα Στρυμονικό- Α/Κ Χριστού με μήκος 22 χιλιόμετρα. Στην επίσκεψη του ο Υφυπουργός έκανε δηλώσεις για τον κάθετο άξονα και είπε:

«Σήμερα παραδόθηκε στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα διπλού κλάδου στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου Λαχανά, του τμήματος Δερβένι - Α/Κ Λαχανά μήκους 30 χλμ. και προϋπολογισμού 76 εκ. ευρώ με ΦΠΑ, που ανήκει στον κάθετο άξονα 60 «Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας», μήκους 96 χλμ.

Θα ήθελα να τονίσω, ότι ήδη έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την ολοκλήρωση των κλάδων του Α/Κ Λαχανά και στόχος μας είναι να ολοκληρωθούν οι κλάδοι αυτοί, μέσα στους επόμενους τρεις μήνες».

Ο κ. Μαγκριώτης στη συνέχεια αναφέρθηκε και στα υπόλοιπα τμήματα του κάθετου άξονα 60 και συγκεκριμένα υπογράμμισε:

«Για το τμήμα Στρυμονικό - Λευκώνας - Α/Κ Χριστού, μήκους 22 χλμ επειδή ο αρχικός ανάδοχος έχει κηρυχθεί οριστικά έκπτωτος, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προγραμματίζει την δημοπράτηση εργολαβίας. Η εργολαβία αυτή αφορά τις εργασίες για την ολοκλήρωση του τμήματος Στρυμονικό - Α/Κ Χριστού, καθώς και εργασίες για την μεγαλύτερη βελτίωση και λειτουργικότητα του συνόλου του κάθετου άξονα.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου είναι 120 εκ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, η απαιτούμενη πρόσθετη χρηματοδότηση είναι εξασφαλισμένη και αναμένεται η προκήρυξη της δημοπράτησης του έργου από την Εγνατία Οδό Α.Ε. μέσα στον επόμενο μήνα. Εκτιμάται, ότι θα έχουμε ανάδοχο αρχές του 2012, ενώ ο χρόνος εκτέλεσης του έργου υπολογίζεται στους 20 μήνες, μετά από την ανάθεση της νέας σύμβασης κατασκευής.

Επίσης είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση του τμήματος Σιδηρόκαστρο (Κάτω Αμπέλα) - Α/Κ Πετριτσίου μήκους 9 χλμ και προϋπολογισμού 37 εκ. ευρώ με ΦΠΑ. Υπολείπεται μόνο ολοκλήρωση των εργασιών σύνδεσης με τα όμορα τμήματα, καθώς και η ολοκλήρωση των εργασιών ασφαλτόστρωσης και σήμανσης».

Ο κ. Μαγκριώτης κλείνοντας τόνισε:

«Ο κάθετος άξονας της Εγνατίας «Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας» είναι απόλυτης προτεραιότητας, όσο για την χώρα μας και για τους νομούς απ` όπου διέρχεται, Θεσσαλονίκης και Σερρών, όσο και για την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Είναι μέρος του Πανευρωπαϊκού Άξονα 7, τον οποίο η χώρα μας έχει εντάξει στα βασικά ευρωπαϊκά δίκτυα. Είναι θετικό, ότι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας άρχισε τον τελευταίο χρόνο να δημοπρατεί τμήματα του Πανευρωπαϊκού αυτού οδικού άξονα από τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα μέχρι τη Σόφια, ένα θέμα που για πολλά χρόνια έθετε η χώρα μας προς τη Βουλγαρική πλευρά».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα