Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Περιφέρεια και ΕΡΓΟΣΕ μαζί για την ηλεκτροκίνηση στον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο

κείμενο από το ypodomes.com
Το σύνολο των ζητημάτων που αφορούν στον Θεσσαλικό Σιδηρόδρομο και την ηλεκτροκίνησή του, ήταν το αντικείμενο συνάντησης μεταξύ του περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κώστα Αγοραστού και του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της  ΕΡΓΟΣΕ κ. Κώστα Σπηλιόπουλου στην Αθήνα.

Ο κ. Κ. Αγοραστός ζήτησε την έγκαιρη ολοκλήρωση των μελετών που αφορούν στην ηλεκτροκίνηση για να προχωρήσει το έργο και να υλοποιηθεί. Όπως είναι γνωστό για τη σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας- Βόλου απαιτούνται 2 ενέργειες. Η πρώτη ενέργεια είναι η αναβάθμιση της γραμμής (ο διαγωνισμός προϋπολογισμού 8,8 εκατ. ευρώ έχει ολοκληρωθεί και βρίσκεται στη διαδικασία αξιολόγησης) και η δεύτερη είναι η ηλεκτροκίνηση της. Ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε ότι η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει και ολοκληρώνει τη μελέτη για την ηλεκτροκίνηση, ενώ αναμένεται και η έγκριση των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και για τα δύο έργα.

Το δεύτερο τμήμα που είναι το Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα είναι ένα βήμα μπροστά, καθώς έχει αναβαθμιστεί πρόσφατα η γραμμή, συνεπώς χρειάζεται μόνο η ηλεκτροκίνηση της γραμμής. Στο θέμα αυτό, η ΕΡΓΟΣΕ ολοκληρώνει την μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης και σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να προχωρήσει και αυτή η διαδικασία. Για το τμήμα αυτό δεν υπάρχει εγγεγραμμένη χρηματοδότηση, όμως ο κ. Κ. Αγοραστός ζήτησε την επίσπευση της διαδικασίας ώστε να βρεθεί πηγή χρηματοδότησης είτε από το ΕΣΠΑ, είτε από εθνικούς πόρους, αλλά με κυρίαρχο θέμα την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.

«Μετά από πολλά χρόνια, μετά από αγώνες πολλών φορέων, πολλών ανθρώπων, βρισκόμαστε πλέον στην ευχάριστη θέση να ξεκινάει επιτέλους η διαδικασία της αναβάθμισης της γραμμής και να ακολουθείται με χρονοδιάγραμμα ο χάρτης των ενεργειών για την ηλεκτροκίνηση του Θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Επαναλαμβάνω, εμείς ενδιαφερόμαστε για το σύνολο του Θεσσαλικού σιδηρόδρομου», τόνισε ο κ. Κ. Αγοραστός.
    
Στα πλαίσια της συνάντησης ιδιαίτερη αναφορά έγινε και για τα έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας, που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, με πρώτο την κατασκευή των κάτω διαβάσεων στις θέσεις «Σαράγια» και «Γκαζέλο» στα Τρίκαλα. Πρόκειται για δύο έργα ύψους 3,5 εκ. ευρώ, που έχουν ήδη δημοπρατηθεί, έχει προκύψει ο ανάδοχος και ζητήθηκε απ’ τον περιφερειάρχη να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες έτσι ώστε να εγκατασταθεί ο εργολάβος (όπως έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Ιουλίου) και να αρχίσουν οι εργασίες.

Ακόμα συζητήθηκε και το θέμα του περιφερειακού δακτυλίου στα Τρίκαλα στο Κηπάκι, όπου ο Περιφερειακός των Τρικάλων είναι έτοιμος και σταματάει σε σημείο που υπάρχει διάβαση του ΟΣΕ. Επειδή οι πόροι δεν υπάρχουν και ο ΟΣΕ αδυνατεί να προχωρήσει το έργο ο κ. Κ. Αγοραστός ζήτησε να εκχωρηθεί η αρμοδιότητα στη αιρετή Περιφέρεια για να μπορέσει εκείνη με τη σειρά της να προχωρήσει το έργο βρίσκοντας πηγή χρηματοδότησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα