Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Editorial: Το Φάληρο καλύτερο στα σημεία για το νέο λιμάνι κρουαζιέρας

κείμενο από το ypodomes.com
Σε πλήρη εξέλιξη είναι αυτό τον καιρό η κουβέντα γύρω από το νέο λιμάνι κρουαζιέρας. Ένας ιδιότυπος πόλεμος μεταξύ δύο διπλανών περιοχών που παλεύουν  για το «χρυσοφόρο» λιμάνι κρουαζιέρας. Πρόκειται για ένα έργο υποδομής με τεράστια σημασία για την ίδια την πόλη της Αθήνας.

Αν θα κατασκευαστεί στο λιμάνι του Πειραιά ή στην περιοχή του Φαλήρου θα το μάθουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όμως τι είναι εκείνο που απαιτείται πραγματικά για την ύπαρξη ενός μεγάλου τερματικού σταθμού (προβλήτας)  για την προσέλκυση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στην Αθήνα;

Η απάντηση είναι πολύ απλή αλλά πολύ σημαντική: χρειάζονται υποδομές.  Αν θέλουμε να κατασκευάσουμε ένα πετυχημένο λιμάνι  θα πρέπει καταρχάς να σταθμίσουμε τις υποδομές που απαιτούνται για την ύπαρξη του.

Το πρώτο και σημαντικότερο για το νέο αυτό λιμάνι είναι ο απαραίτητος χώρος. Στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχει ο χώρος όμως υπάρχει και πολύ καθημερινή κίνηση από τα πλοία της ακτοπλοΐας  που θα επιβαρύνει είτε την κρουαζιέρα είτε την ακτοπλοϊα.

Το δεύτερο είναι ο εξωτερικός χώρος για την δημιουργία χώρων υποδοχής και μεταφοράς των επιβατών που επιθυμούν να βγουν εκτός πλοίου. Στον Πειραιά υπάρχουν έτοιμες υποδομές και αρκετός χώρος για την στάθμευση λεωφορείων και ταξί. Αντίθετα στο Φάληρο σήμερα δεν υπάρχουν τέτοιες υποδομές.

Τρίτον, σύνδεση με το οδικό δίκτυο για την γρήγορη μεταφορά των επιβατών. Εδώ είναι το δυνατό σημείο του Φαλήρου. Η ίδια του η θέση μέσα στην πόλη. Με ένα λιμάνι στην περιοχή του Φαλήρου ο επιβάτης μέσω της Λ.Συγγρού θα  μπορεί σε 5 λεπτά να είναι στο κέντρο της Αθήνας ενώ μέσω της Λ.Ποσειδώνος θα μπορεί σε 5 λεπτά να είναι στο κέντρο του Πειραιά ή σε 10-15 στην περιοχή του Ελληνικού και της Γλυφάδας.

Αντίθετα στο λιμάνι του Πειραιά το λιμάνι της κρουαζιέρας βρίσκεται μέσα στον βαρύ αστικό ιστό της πόλης. Η κίνηση της περισσότερες ώρες της ημέρας γίνεται με βραδυπορείες και  η μετακίνηση προς το κέντρο της Αθήνας (Μοναστηράκι, Πλάκα, Ακρόπολη) θα μπορούσε να πάρει ακόμα και 30 λεπτά (αν όχι και παραπάνω).

Τέταρτον. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα τα μέσα σταθερής τροχιάς. Στο λιμάνι του Πειραιά ο σταθμός του Πειραιά που υπάρχει η γραμμή 1 και μελλοντικά η γραμμή 3 απαιτεί αρκετό περπάτημα ή συνδυαστική μετακίνηση με λεωφορείο. Επίσης σε κοντινλή απόσταση υπάρχει σταθμός του Προαστιακού ενώ μελλοντικά θα υπάρχει και στάση Τραμ. Αυτή ώθησε τον ΟΛΠ στην κίνηση για την δημιουργία γραμμής monorail που θα δημιουργούσε ένα δίκτυο από μέσα σταθερής τροχιάς για την χρήση του Μετρό, του Τραμ ή του Προαστιακού από τους επιβάτες.

Στο Φάληρο η κατάσταση είναι διαφορετική. Αν το λιμάνι γίνει στο χώρο δίπλα από το ΣΕΦ τότε σε πολύ κοντινή απόσταση θα υπάρχει και σταθμός Μετρό (Γραμμή 1-Φάληρο) και τουλάχιστον δύο στάσεις Τραμ.  

Η διαφορά ανάμεσα στις δύο περιοχές είναι και πάλι η προσβασιμότητα. Από το Φάληρο η χρήση Μετρό θα είναι σχεδόν άμεση και η χρονοαπόσταση θα καλύπτεται σε 15 λεπτά ενώ από τον Πειραιά με δεδομένη την χρήση τουλάχιστον δύο μέσων καθιστά την χρονοαπόσταση τουλάχιστον διπλάσια δεδομένης και της αναμονής για την άφιξη των μέσων.

Πέμπτον, το στοιχείο της πόλης. Ένα ακόμα δυνατό χαρτί του Φαλήρου.  Η εικόνα της πόλης από το Φάληρο είναι σαφώς καλύτερη από εκείνη του λιμανιού του Πειραιά.  ο επιβάτης που θα είναι στο πλοίο, από το Φάληρο θα έχει την οπτική ικανότητα να βλέπει την Ακρόπολη, τον Λυκαβηττό και τις δύο μεγάλες λεωφόρους (Ποσειδώνος και Συγγρού).

Αυτό θα καθιστά το τουριστικό προϊόν πιο ελκυστικό για τον επιβάτη έτσι ώστε να κατεβαίνει στην πόλη. Σήμερα σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία μόλις το 17% των επιβατών κατεβαίνει για ένα  tour  της πόλης.

Αν όλα τα παραπάνω ληφθούν υπόψη τότε οι μεγαλύτερες πιθανότητες για την κατασκευή λιμανιού κρουαζιέρας θα είναι για την περιοχή του Φαλήρου.  Και η αλήθεια είναι πως και η όλη περιοχή θα ευεργετηθεί καθώς η παρουσία του λιμανιού, το νέο πάρκο του Φαληρικού Όρμου με την υπόγεια Λεωφόρο Ποσειδώνος , η ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα θα δημιουργήσουν  τελικά μία από τις πιο τουριστικές περιοχές της πόλης και την Αθήνα αναγεννημένη.

Την απόφαση όμως θα την μάθουμε λίαν συντόμως. Ως τότε μάλλον θα ακούσουμε πολλά επιχειρήματα, τόσο από την μία πλευρά όσο και από την άλλη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα