κείμενο από το ypodomes.com
Τι να πει κανείς όταν μετά από τόσες παλλινωδίες έρχεται η είδηση πως η πολυπόθητη επανεκκίνηση των έργων στους 4 παγωμένους αυτοκινητόδρομους είναι γεγονός; Πολλοί ίσως γελάσουν, άλλοι ίσως ειρωνευτούν, άλλοι ίσως νευριάσουν. Αυτή η ιστορία έχει καταντήσει σαν την ιστορία με τον βοσκό που φύλαγε πρόβατα, έλεγε ψέμματα για λύκους και όταν είπε την αλήθεια κανείς δεν τον πίστεψε.
Σε αυτή την κατάσταση είμαστε με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους. Όλοι θέλουμε να πιστέψουμε σε αυτή. Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό εργαλείο για τις κατασκευαστικές της χώρας, την ίδια την Πολιτεία και τις Περιφέρειες που θα διέρχονται. Πρόκειται για έργα με μεγάλο πρόσημο ανάπτυξης και αυξανόμενη προστιθέμενη αξία.
Αυτό σημαίνει πως θα αποκτήσουμε πολλές "Εγνατίες", αυτοκινητόδρομους με αρχή και τέλος (εκτός από τον Ε65) και αυτό θα δώσει μεγάλες αναπτυξιακές ευκαιρίες σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Κατά την άποψη μου οι κερδισμένη θα είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καιη Περιφέρεια Ηπείρου καθώς η μία θα σύνδεσει το λιμάνι της Πάτρας με το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων (και του σιδηρόδρομου μελλοντικά) και η δεύτερη θα έχει Εγνατία Οδό και Ιόνια Οδό για τις μετακινήσει είτε προς Ανατολή είτε προς Νότο.
Τα 5 μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους (προσθέτοντας και τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στην Πελοπόννησο) τα επόμενα χρόνια με την κατασκευή τους θα τονώσουν την κατασκευαστική κοινότητα όλης της χώρας (με πυρήνα τις περιοχές των έργων) την απασχόληση και την ανόρθωση της Ελληνικής Οικονομίας.
Η πραγματική τους αξία όμως θα ξεκινήσει από την επόμενη ημέρα της παράδοσης τους σε λειτουργία. Εκεί θα αρχίσει ένας πανηγυρικός ανήφορος όπου με σωστές επιλογές η αγροτική παραγωγή, το εμπόριο και ο τουρισμός μπορούν να απογειωθούν. Αυτή είναι και η μοναδική ευκαιρία της Περιφερειακής Ελλάδας να ανταγωνιστεί (ή να συναγωνιστεί αν θέλετε) την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη που όσο πάει μακραίνουν την απόσταση που τις χωρίζει με την υπόλοιπη χώρα.
Φυσικά οι αυτοκινητόδρομοι από μόνοι τους δεν θα μπορέσουν να κάνουν ολοκληρωμένη "δουλειά". Η σύνδεση τους με λιμάνια, αεροδρόμια και σιδηροδρομικό δίκτυο είναι απαραίτητη και όταν θα έχουμε πλήρη δικτύωση όλων τότε η Ελλάδα θα μπορεί να είναι έτοιμη για εντυπωσιακά πράγματα στον τομέα των μεταφορών.
Αυτό είναι μία πρόβλεψη προς το παρόν όμως η κομβική θέση της χώρας στα σύνορα της Ευρώπης με Ασία και Αφρική δίνει όλα τις σωστές προϋποθέσεις για την μεγάλη ανάπτυξη που όλοι προσδοκούμε. Φυσικά όλα αυτά (ξαναγυρίζοντας στην αρχή) εφόσον δεν έχουμε ένα ακόμα πυροτέχνημα αλλά μία πραγματική λύση και βλέποντας τα εργοτάξια να γεμίζουν. Ελπίζω χωρίς φιέστες αυτή τη φορά..
Σε αυτή την κατάσταση είμαστε με τα έργα στους αυτοκινητόδρομους. Όλοι θέλουμε να πιστέψουμε σε αυτή. Τα έργα στους αυτοκινητόδρομους είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό εργαλείο για τις κατασκευαστικές της χώρας, την ίδια την Πολιτεία και τις Περιφέρειες που θα διέρχονται. Πρόκειται για έργα με μεγάλο πρόσημο ανάπτυξης και αυξανόμενη προστιθέμενη αξία.
Αυτό σημαίνει πως θα αποκτήσουμε πολλές "Εγνατίες", αυτοκινητόδρομους με αρχή και τέλος (εκτός από τον Ε65) και αυτό θα δώσει μεγάλες αναπτυξιακές ευκαιρίες σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Κατά την άποψη μου οι κερδισμένη θα είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας καιη Περιφέρεια Ηπείρου καθώς η μία θα σύνδεσει το λιμάνι της Πάτρας με το δίκτυο των αυτοκινητόδρομων (και του σιδηρόδρομου μελλοντικά) και η δεύτερη θα έχει Εγνατία Οδό και Ιόνια Οδό για τις μετακινήσει είτε προς Ανατολή είτε προς Νότο.
Τα 5 μεγάλα έργα στους αυτοκινητόδρομους (προσθέτοντας και τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα στην Πελοπόννησο) τα επόμενα χρόνια με την κατασκευή τους θα τονώσουν την κατασκευαστική κοινότητα όλης της χώρας (με πυρήνα τις περιοχές των έργων) την απασχόληση και την ανόρθωση της Ελληνικής Οικονομίας.
Η πραγματική τους αξία όμως θα ξεκινήσει από την επόμενη ημέρα της παράδοσης τους σε λειτουργία. Εκεί θα αρχίσει ένας πανηγυρικός ανήφορος όπου με σωστές επιλογές η αγροτική παραγωγή, το εμπόριο και ο τουρισμός μπορούν να απογειωθούν. Αυτή είναι και η μοναδική ευκαιρία της Περιφερειακής Ελλάδας να ανταγωνιστεί (ή να συναγωνιστεί αν θέλετε) την Αθήνα και την Θεσσαλονίκη που όσο πάει μακραίνουν την απόσταση που τις χωρίζει με την υπόλοιπη χώρα.
Φυσικά οι αυτοκινητόδρομοι από μόνοι τους δεν θα μπορέσουν να κάνουν ολοκληρωμένη "δουλειά". Η σύνδεση τους με λιμάνια, αεροδρόμια και σιδηροδρομικό δίκτυο είναι απαραίτητη και όταν θα έχουμε πλήρη δικτύωση όλων τότε η Ελλάδα θα μπορεί να είναι έτοιμη για εντυπωσιακά πράγματα στον τομέα των μεταφορών.
Αυτό είναι μία πρόβλεψη προς το παρόν όμως η κομβική θέση της χώρας στα σύνορα της Ευρώπης με Ασία και Αφρική δίνει όλα τις σωστές προϋποθέσεις για την μεγάλη ανάπτυξη που όλοι προσδοκούμε. Φυσικά όλα αυτά (ξαναγυρίζοντας στην αρχή) εφόσον δεν έχουμε ένα ακόμα πυροτέχνημα αλλά μία πραγματική λύση και βλέποντας τα εργοτάξια να γεμίζουν. Ελπίζω χωρίς φιέστες αυτή τη φορά..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου