Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Θεσσαλονίκη: Ιδού τα έργα που θα δώσουν πνοή στη Δυτική πλευρά της πόλης

κείμενο από το ypodomes.com
Το σχέδιο αναβάθμισης των υποδομών της Δυτικής Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος, μιλώντας σε σχετική εκδήλωση. «Οι υποδομές αποτελούν τις βάσεις πάνω στις οποίες πρέπει να οικοδομήσουμε το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας. Το μοντέλο αυτό προϋποθέτει την ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ των περιοχών σε συνδυασμό με την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων της κάθε περιοχής. Κατασκευάζοντας, λοιπόν, υποδομές στη Δυτική Θεσσαλονίκη, δίνουμε ουσιαστικά σε μια αναπτυσσόμενη περιοχή εκείνα τα εργαλεία, τα οποία θα της επιτρέψουν να μειώσει σε σημαντικό βαθμό το αναπτυξιακό της χάσμα, από το υπόλοιπο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης», είπε ο κ.Σιμόπουλος και πρόσθεσε:

«Οι καλές προθέσεις υπήρχαν και στο παρελθόν, μόνο που η επικοινωνιακή διαχείριση των θεμάτων υπερίσχυσε της ανάγκης για παραγωγή έργου. Οι διεκδικήσεις των πολιτών της δυτικής Θεσσαλονίκης για το οδικό δίκτυο, τη διπλοβάρδια, τις σιδηροδρομικές διαβάσεις επανέρχονταν με την πρώτη ευκαιρία, αλλά δεν γίνονταν εύκολα πράξη».

Στη συνέχεια ο κ. Σιμόπουλος παρουσίασε τα υπό εξέλιξη έργα και όσα σχεδιάζονται, σημειώνοντας πως έμφαση δίνεται στην αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υποδομών, της επέκτασης του μετρό προς τα δυτικά, ενώ αναφέρθηκε και στις σχολικές υποδομές.

Αναλυτικά:

- Αναβάθμιση της δυτικής εσωτερικής Περιφερειακής, ένα έργο πνοής, όπως το χαρακτήρισε ο κ. Σιμόπουλος, για τη δυτική Θεσσαλονίκη με κατασκευή 6 ανισόπεδων κόμβων, το οποίο σήμερα υλοποιείται με 2 εργολαβίες.

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, στον κόμβο του Ευόσμου έχει εγκατασταθεί ήδη ο εργολάβος και εντός των ημερών εγκαθίσταται ο ανάδοχος στα διοικητικά όρια του δήμου Σταυρούπολης.

Ακόμη, με σημαντικούς ρυθμούς κατασκευάζεται και ο κόμβος της Λαχαναγοράς από την Περιφέρεια. «Πρόκειται για έργο που “ξεμπλοκάραμε”, μέσω μιας νομοθετικής ρύθμισης», δήλωσε.

Σύνδεση της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον έκτο προβλήτα του λιμανιού, έργο που, σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, προσφέρει νέες προοπτικές για την εμπορική εκμετάλλευση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. «Λέω συχνά ότι δεν αρκεί να κατασκευάζουμε υποδομές, αλλά να σχεδιάζουμε την κατασκευή τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να συνδέονται τα δίκτυα οδικά, σιδηροδρομικά και λιμενικά μεταξύ τους, δημιουργώντας πρόσθετη υπεραξία στις περιοχές, από τις οποίες διέρχονται», σημείωσε.

- Σύμφωνα με τον ΓΓ Δημοσίων Έργων, δίνεται προτεραιότητα σε σιδηροδρομικές υποδομές. Στην κατεύθυνση αυτή, η υπογειοποίηση των σιδηροδρομικών γραμμών στη Μενεμένη εντάσσεται στο νέο ΕΣΠΑ, διευκολύνοντας την καθημερινότητα των πολιτών όχι μόνο της Μενεμένης, αλλά και συνολικά της δυτικής Θεσσαλονίκης.

Γίνεται, επίσης, πραγματικότητα η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Ειδομένη,  δημιουργώντας νέα δεδομένα για την εμπορική δραστηριότητα στην πόλη, αφού προσφέρεται η ευκαιρία στη Θεσσαλονίκη να αναδειχθεί σε δυναμικό κέντρο logistics. Για πρώτη φορά οι σιδηροδρομικές γραμμές καταλήγουν στον 6ο προβλήτα του λιμανιού με έργα ανισοπεδοποίησης σε 2 πύλες/θέσεις (ανατολική – 26ης Οκτωβρίου και δυτική), δίνοντας στο σιδηρόδρομο άμεση εμπορική πρόσβαση στο λιμάνι.

Διαχωρίζεται, παράλληλα, η οδική από τη σιδηροδρομική κυκλοφορία και με έργα διασταύρωσης που περιέχουν ανισόπεδους κόμβους/ ανισοπεδοποιήσεις σε 9 θέσεις συνολικά στη δυτική Θεσσαλονίκη (λιμάνι, θέση Μυτιληνάκια, Λεωφόρος Καραμανλή, Διαβατά, Νέα Μαγνησία, Ίωνος Δραγούμη-Γαλλικός, Λαχανόκηποι-Ωραιόκαστρο) και καταργούνται έτσι οι ισόπεδες διαβάσεις του τρένου με το κατά τόπους οδικό δίκτυο. Ήδη, πραγματοποιούνται από την ΕΡΓΟΣΕ οι μελέτες πρώτης φάσης για το έργο αυτό, καθώς έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ως τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

- Το έργο επέκτασης του μετρό προς Σταυρούπολη, μήκους περίπου 5 χλμ. με 5 σταθμούς (Νεάπολη, Π.Μελά, Σταυρούπολη, Πολίχνη και Ευκαρπία) βρίσκεται στο στάδιο εκπόνησης της Προμελέτης.

Έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι τοπογραφικές και οι γεωτεχνικές έρευνες, καθώς και η προκαταρκτική μελέτη, με την οποία καθορίστηκε η χάραξη του έργου και η χωροθέτηση των σταθμών και των λοιπών εγκαταστάσεων. Προϋπολογισμός έργου 500 εκατομμύρια ευρώ.  

Πρόσφατα μάλιστα ξεκίνησε η εκπόνηση της Προμελέτης του έργου από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και θα ακολουθήσει στη συνέχεια η Οριστική Μελέτη.

Εκτιμάται ότι η μελετητική ωρίμανση του έργου θα απαιτήσει χρονικό διάστημα περίπου 2-2,5 ετών για την ολοκλήρωση και της Οριστικής Μελέτης και για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, αλλά η δημοπράτησή του μπορεί να ξεκινήσει περίπου 8 μήνες νωρίτερα, εφόσον φυσικά διασφαλιστεί η χρηματοδότησή του, δηλαδή περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ.

Η επέκταση του μετρό προς Εύοσμο, μήκους περίπου 4,4 χλμ. με 4 σταθμούς (Επτάλοφος, Μενεμένη, Εύοσμος-Πλατεία, Κορδελιό), με προϋπολογισμό 400 εκατομμύρια ευρώ, βρίσκεται στο στάδιο εκπνόνησης των προκαταρκτικών μελετών. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός για τις τοπογραφικές εργασίες και ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για τις γεωλογικές μελέτες.

- Σχολικές υποδομές, ένα πεδίο στο οποίο η δυτική Θεσσαλονίκη κατέγραφε σημαντική υστέρηση. «Γνωρίζουμε το πρόβλημα και εποπτεύοντας τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων εργαζόμαστε ώστε να εξαφανιστεί η διπλοβάρδια», τόνισε ο κ. Σιμόπουλος.

Ήδη, δρομολογήθηκαν 14 νέα σχολικά συγκροτήματα για την Περιφερειακή Ενότητα της Θεσσαλονίκης. «Εξασφαλίζοντας εθνικούς και κοινοτικούς πόρους δημοπρατούμε, συμβασιοποιούμε και μελετάμε τα διδακτήρια αυτά, με στόχο να εξασφαλίσουμε σύγχρονες σχολικές υποδομές για τα παιδιά του νομού Θεσσαλονίκης, μειώνοντας ταυτόχρονα τη διπλοβάρδια».

Επιπλέον, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς είχε ολοκληρωθεί η αποστολή 6.500 ειδών εξοπλισμού σε 60 σχολικές μονάδες, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Αναλυτικά, αυτή τη στιγμή στο δήμο Ευόσμου – Κορδελιού έχουν δημοπρατηθεί το 7ο Γυμνάσιο & 4ο Λύκειο Ευόσμου, το 33ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου και το 28ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου. Μελετάται η κατασκευή του 24ου 12/θέσιου Δημοτικού Σχολείου και έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την απόκτηση γης για το  3ο Νηπιαγωγείο και  Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου.

Στο δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης, κατασκευάζεται το  11ο Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Αμπελοκήπων, έχουν δημοπρατηθεί το 8ο 2/θέσιο ολοήμερο και το 2ο 2/θέσιο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων - Μενεμένης Θεσσαλονίκης, το 9ο 2/θέσιο Νηπιαγωγείο Αμπελοκήπων Μενεμένης και μελετάται η κατασκευή του 6ου Δημοτικού Σχολείου Μενεμένης Θεσσαλονίκης .

Επιπλέον, έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες για την απόκτηση γης με σκοπό την επέκταση χώρου του 1ου-2ου-6ου Δημοτικού Σχολείου & 1ου-6ου Νηπιαγωγείου Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης

Στο δήμο Παύλου Μελά, κατασκευάζονται το10ο ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο και το 13ο ολοήμερο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης, όπως και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και αθλητικών εκδηλώσεων και πτέρυγα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Πολίχνης Δ. Παύλου Μελά.

Έχει ήδη δημοπρατηθεί το 24ο 2/θέσιο ολοήμερο Νηπιαγωγείο Σταυρούπολης και μελετάται η ανέγερση του 12ου 12/θέσιου ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και του 11ου 2/θέσιου ολοήμερου Νηπιαγωγείου Πολίχνης.

«Οι υποδομές στη δυτική Θεσσαλονίκη αποτελούν ένα εισιτήριό της για την μελλοντική της ανάπτυξη. Το στοίχημα για τις τοπικές κοινωνίες είναι να αξιοποιήσουν αυτές τις νέες υποδομές. Από την πλευρά μου, στόχος είναι να θεραπεύσουμε τις αδικίες του παρελθόντος και να συνεισφέρουμε και εμείς στη συνολική ανάπτυξη της περιοχής», κατέληξε ο κ. Σιμόπουλος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα