Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2013

Πόσο "Δημόσια" είναι τα Δημόσια έργα μας;

κείμενο από το ypodomes.com
Πολύ κουβέντα γίνεται για τα νέα έργα που θέλουμε να κατασκευάσουμε τα επόμενα χρόνια ως χώρα μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020. Αυτό είναι και το σωστό καθώς από τον σχεδιασμό και τον οραματισμό των έργων αυτών θα δούμε τελικά τι χωράει στο σακούλι και τι δεν χωράει.

Αυτό που με κάνει να αναρωτιέμαι πολλές φορές είναι τι γίνεται με τα έργα που είναι σε κατασκευή. Αυτά τα έργα είναι σήμερα που δίνουν οξυγόνο στην κατασκευή, είναι τα έργα που δίνουν ελπίδα σε πολλές επιχειρήσεις και σε πολλούς, πάρα πολλούς εργαζόμενους.

Αυτά τα έργα δεν τα αναδεικνύουμε όσο πρέπει. Πόσοι μέσοι πολίτες γνωρίζουν σήμερα το έργο της Εγνατίας Οδού; Της εταιρείας που έχει σε κατασκευή 4 κάθετους άξονες, που έχει σειρά από έργα στην νησιωτική Ελλάδα, που ακόμα και στο εξωτερικό έχει συμμετοχές.

Ποιος ξέρει σήμερα το πόσα έργα έχει σε κατασκευή η ΕΡΓΟΣΕ, έργα κρίσιμα για την εθνική στρατηγική ανάπτυξης τις επόμενες δεκαετίες; Το ίδιο ισχύει για την Αττικό Μετρό. Το ίδιο ισχύει για τις 13 Περιφέρειες της χώρας.

Τα έργα δεν τα κατασκευάζουμε για να χαιρόμαστε εμείς που γνωρίζουμε από τα έργα λόγω ενασχόλησης. Είναι ανάγκη να γίνουν γνωστά στον καθημερινό πολίτη. Να γνωρίζει που και γιατί πληρώνει (καθότι δημόσια), τι θα αλλάξει στην καθημερινότητα του με τη λειτουργία τους, πόσο θα δώσει τόνωση στην απασχόληση και την ανάπτυξη της περιοχής του.

Νομίζω ότι αν γίνει μία έρευνα, τα αποτελέσματα θα είναι απογοητευτικά. Έκανα ένα «πείραμα», ρωτώντας ανθρώπους που μένουν στον Πειραιά και πέριξ για το πόσο γνωρίζουν τα εργοτάξια που έχουν στηθεί για την επέκταση του Μετρό.

Τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά. Κάποιοι λίγοι γνώριζαν μερικές περιφερειακές πληροφορίες, κάποιοι γνώριζαν πως ένας σταθμός Μετρό χτίζεται εκεί κοντά του. Κανείς δεν ήξερε το έργο σαν project. Κανείς δεν γνώριζε περισσότερες λεπτομέρειες (σε ποια γραμμή ανήκει, πότε θα ολοκληρωθεί, πόσο κοστίζει κλπ).

Αυτός ο αγώνας πληροφόρησης είναι καθημερινός εδώ στο ypodomes.com αλλά ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη. Θα πρέπει να υπάρχει συντονισμένη τακτική πληροφόρηση των πολιτών για τα δημόσια έργα γύρω τους.

Τελικά δεν είναι μόνο θέμα δημόσιας εικόνας ή δημοσίων σχέσεων ενός έργου. Είναι ανάγκη επικοινωνίας του φορέα υλοποίησης με το έργο και τον πολίτη. Να διοργανώνονται επισκέψεις στα εργοτάξια από σχολεία, ΚΑΠΗ, λέσχες, ομάδες ανθρώπων.  Να γίνει ποιο κατανοητό πως γίνεται ένα έργο, τις δυσκολίες του, τις προκλήσεις του, την ανάγκη να γίνει.

Σήμερα οι περισσότεροι τα έργα τα  βλέπουμε ως εμπόδια στην καθημερινότητα μας. Είναι λογικό, αν έχουμε άγνοια για αυτά. Για να καταλήξω θα πω το εξής: όταν θέλουμε να αλλάξουμε την κοινωνία μας, να την κάνουμε πιο διαδραστική στη σχέση της με το κράτος, πιο άμεση, αυτό δεν μπορεί να αφορά μόνο φόρους και πρόστιμα.

Να δείξει το κράτος τι κάνει στον πολίτη, για ποιο λόγο του ζητά όλο και περισσότερα και να κατανοήσει την ανάγκη να γίνει κοινωνός του έργου στους ανθρώπους που πρόκειται να το χρησιμοποιήσουν τελικά.  Ζητάω πολλά; Ίσως, αλλά πρέπει να γίνει η αρχή από κάπου…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα