Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 1 Νοεμβρίου 2013

Μέσα Σταθερής Τροχιάς Αθήνας: Το νέο Ρυθμιστικό υπόσχεται παντού Μετρό, Τραμ και Προαστιακό

κείμενο από το ypodomes.com
Στο προσκήνιο είναι και πάλι το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας με στόχο το 2021 να υπάρχει μία εντελώς διαφορετική πόλη. Η Αθήνα έχοντας το ρόλο της Μητρόπολης όχι μόνο της Ελλάδας αλλά ολόκληρης της Νότιο-Ανατολικής Ευρώπης, αντίβαρο της ολοένα και αναπτυσσόμενης Κωνσταντινούπολης κάνει την δική της επανάσταση στα μέσα σταθερής τροχιάς με ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο.

Το σχέδιο είναι τόσο φιλόδοξο που από πολλούς χαρακτηρίζεται ανέφικτο. Περιλαμβάνει εκτεταμένες επεκτάσεις του Μετρό του Τραμ και του Προαστιακού Σιδηρόδρομου σε τέτοιο βαθμό που το κόστος του ξεπερνά τα 4,5 δις ευρώ.

Μόνο η πλήρης ανάπτυξης της Γραμμής 4 θα κοστίσει περισσότερα από 3 δις ευρώ. Το Νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας δίνει μία εικόνα που θα θέλαμε για την πόλη παρά την ρεαλιστική απεικόνιση των ικανοτήτων σε τόσο μεγάλα έργα υποδομής σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Το Ν.Ρ. έχει ως στόχο το 2021, δηλαδή κάτι περισσότερα από 7 χρόνια από τώρα. Τι περιλαμβάνει όμως και γιατί χαρακτηρίζεται ως «υπερβολικά φιλόδοξο»;

ΜΕΤΡΟ, ΠΟΛΥ ΜΕΤΡΟ
Στο Ν.Ρ έχουμε την πλήρη ανάπτυξη της Γραμμής 4 από τον Περισσό μέχρι τον Ευαγγελισμό και από εκεί διαμέσου της  Λ.Κηφισίας θα φτάνει  στην Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης. Σύνολο 26 σταθμοί.

Θα έχουμε την ανάπτυξη του πρώτου μικρού τμήματος της γραμμής 5 από τον Ευαγγελισμό μέχρι την Άνω Ηλιούπολη. Σύνολο 4 σταθμοί.

Την ολοκλήρωση της γραμμής 2 με επεκτάσεις προς Ίλιον αρχικά και κατόπιν προς Καματερό. Νότια θα τερματίζει στην Γλυφάδα. Σύνολο 7 σταθμοί.

Επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά στην Νέα Ερυθραία. Σύνολο 2 σταθμοί.

Συνολικά προβλέπεται η κατασκευή νέων γραμμών και επεκτάσεων με 39 νέους σταθμούς. Να υπενθυμίσουμε πως οι γραμμές 2 και 3 διαθέτουν σήμερα 40 σταθμούς και για να κατασκευαστούν χρειάστηκαν 20 χρόνια.

ΤΡΑΜ, ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΤΡΑΜ
Αναφορικά με την ανάπτυξη μεγάλου δικτύου Τραμ τα πράγματα είναι εξίσου φιλόδοξα. Καταρχάς έχουμε επεκτάσεις που καλύπτουν όλο τον Πειραιά. Προς Καλλίπολη, προς Φρεατίδα, προς Καμίνια. Μεγάλη επέκταση προς Κερατσίνι αρχικά και κατόπιν προς Πέραμα και Σαλαμίνα ( μέχρι το Δημαρχείο του νησιού, χρησιμοποιώντας την σχεδιαζόμενη υποθαλάσσια σήραγγα).

Επέκταση από τον Άγιο Κοσμά στην Αργυρούπολη. Επέκταση από το Σύνταγμα στην Πατησίων (στο ύψος της Λ. Αλεξάνδρας) αρχικά και κατόπιν μέχρι τον σταθμό του Μετρό Άνω Πατήσια.

Νέα γραμμή Σταθμός Λαρίσης-Γουδί μέσω της Λεωφόρου Αλεξάνδρας. Συνολικά θα προβλέπεται η κατασκευή 25χλμ νέου τροχιοδρόμου.


ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΚΑΙ BRT
Το τρίτο σταθερό μέσο της πόλης, ο Προαστιακός προβλέπεται να επεκταθεί προς Λαύριο, προς Ραφήνα, προς Ελευσίνα και Μέγαρα χρησιμοποιώντας την σημερινά κατηργημένη γραμμή του ΟΣΕ.

Η έκπληξη όμως έρχεται στα Νότια Προάστια. Εκεί προβλέπεται μία νέα γραμμή Ελληνικό-Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος (μέσω νότιας Αθήνας) η δημιουργία είτε Προαστιακής  Σιδηροδρομικής γραμμής είτε BRT.

Τι είναι το BRT; Είναι τα αρχικά των λέξεων Bus Rapid Transit.  Είναι η χρήση αποκλειστικής λωρίδας κυκλοφορίας (εντελώς ξεκομμένης από τον υπόλοιπο οδικό άξονα), μίας νέας τάσης στις μεγαλουπόλεις.  Για αυτό το τελευταίο δεν υπάρχει οριστική απόφαση.

Αυτό είναι το σχέδιο ανάπτυξης των μέσων σταθερής τροχιάς για την Αθήνα. Ευχή όλων φυσικά να μπορέσουμε να βρούμε την απαραίτητη χρηματοδότηση για την κατασκευή όλων αυτών των μεγάλων έργων.

1 σχόλιο:

Andreas είπε...

Τελικά μήπως μία λύση τύπου Bus Rapid Transit θα ήταν η καλύτερη λύση (οικονομικά κλπ) για την πόλη της Θεσσαλονίκης;

Και όχι απαραίτητα σε όλο το μήκος των διαδρομών αλλά τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του κέντρου της πόλης όπου οι λεωφορειολωρίδες είναι τέτοιες μόνο κατ' όνομα. Και ναι ας κόψουμε χώρο από τους υπόλοιπους χρήστες των οδών...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα