Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου 2015

Θεσσαλονίκη: Φιλόδοξη πρόταση μεταμόρφωσης της πόλης του Δήμου μέχρι το 2030

Τις προτάσεις του δήμου Θεσσαλονίκης για το Αστικό περιβάλλον και βιώσιμη κινητικότητα παρουσίασε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Θανάσης Παππάς, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου υπό τον τίτλο «Θεσσαλονίκη 2030: Σχεδιάζοντας ένα άλλο αστικό μέλλον».

Επιδίωξη της δημοτικής αρχής, όπως ανέφερε ο κ. Παππάς, είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις, ώστε να υπάρξει ένας ενιαίος βηματισμός με όλους τους φορείς. «Εμείς θέλουμε μια ανθεκτική, πράσινη, συνεκτική και δυναμική πόλη τη Θεσσαλονίκη. Να έχουμε ένα στρατηγικό πλάνο, βασικό έργαλείο για την ανάπτυξη της μητροπολιτικής επιτροπής της Θεσσαλονίκης» υπογράμμισε, σημειώνοντας πως για «ένα καπρίτσιο δεν έχει ψηφιστεί το ρυθμιστικό σχέδιο Θεσσαλονίκης». Στόχοι του Ολοκληρωμένου Σχεδίου Αστικής Ανάπτυξης είναι η αναζωογόνηση του ιστορικού-εμπορικού κέντρου της πόλης και η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Θεσσαλονίκης.

ΜΕΙΖΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ:

ΔΕΘ: συνεδριακό – εκθεσιακό κέντρο σε έκταση της τάξης του 50% της σημερινής. Απόδοση υπόλοιπης έκτασης για κοινόχρηστες και κοινωφελείς χρήσεις

ΛΙΜΑΝΙ:
•    άνοιγμα προς την πόλη
•    διάκριση σε 2 τμήματα: 1ος προβλήτας: αστικές χρήσεις, 2ος – 6ος προβλήτας: λιμενικές χρήσεις
•    χωροθέτηση Επιχειρηματικού Κέντρου μεταξύ 2ου και 3ου προβλήτα (έκταση 121,5 στρ. με χρήσεις: γραφείων, εμπορικών καταστημάτων, διοίκησης και παραγωγικών δραστηριοτήτων)
•    σταθμός μετεπιβίβασης ΜΜΜ

ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΜΕΤΩΠΟ: στροφή της πόλης προς τη θάλασσα, ενιαίος σχεδιασμός, μαρίνες, ναυταθλητισμός, θαλάσσια συγκοινωνία, ολοκληρωμένη ανάπτυξη περιοχών

«ΠΥΛΕΣ»: Υλοποίηση Προγραμμάτων Πολεοδομικής Ανάπτυξης Υπερτοπικών – Μητροπολιτικών Πόλων Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων με καθορισμό ειδικών όρων δόμησης (Λαχανόκηποι, ΝΑ Πύλη, Επταπύργιο, περιοχή Μεγάρου Μουσικής – Ποσειδώνιου – Μύλων Αλλατίνη)

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΥΠΕΡΤΟΠΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ: βέλτιστη αξιοποίηση Στρατοπέδων, ανενεργών εκτάσεων ΟΣΕ, Υποδομών Υγείας, Υποδομών Αθλητισμού, απομάκρυνση ενεργών Κοιμητηρίων από αστικές περιοχές

Το Επιχειρησιακό σχέδιο  2014 – 2019 «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη»:

ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ
-Ενοποίηση τωνν υφιστάμενων πράσινων χώρων μεταξύ τους και με το περιαστικό δάσος του Σειχ-Σου, ένταξη στον αστικό ιστό των ρεμάτων.
-Προώθηση της μετατροπής του χώρου της ΔΕΘ και Γ Σώματος Στρατού σε χώρο πρασίνου, αναψυχής και πολιτισμού με εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο
-Ανάπλαση πλατειών στις κοινότητες και ανασχεδιασμός μικρών ελεύθερων χώρων πρασίνου.
-Μετατροπή του Ζωολογικού Πάρκου σε πάρκο οικόσιτων ζώων
-Πλήρης αξιοποίησης της Νέας Παραλίας ως χώρου αναψυχής, ξεκούρασης και προσέγγισης με τη θάλασσα
-Αναζήτηση λύσεων για τη μόνιμη πεζοδρόμηση της παλιάς παραλίας
-Συστηματική δενδροφύτευση και πεζοδρόμηση σε γειτονιές βάσει του προγράμματος αστικών αναπλάσεων
-Ανάπλαση και ανάδειξη του κοινόχρηστου χώρου του όρμου Κελαρίου και δημιουργία Μαρίνας -καταφυγίου ιστιοπλοϊκών σκαφών στο χώρο του Μεγάρου Μουσικής

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
-Επικαιροποίηση και εφαρμογή προτάσεων του ΣΑΣΘ για την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος
-Αξιοποίηση δημοτικών οικοπέρων για την κατασκευή μηχανικών parking σε όλες τις κοινότητες
-Εντατικοποίηση ελέγχων στις λεωφορειολωρίδες και στις πιάτσες ταξί. Αυστηρή τήρηση των ωραρίων φορτοεκρφορτώσεων
-Δημοπράτηση διευρυμένου συστήματος ενοικίασης ποδηλάτων, ανασχεδιασμοίς και επέκταση ποδηλατοδρόμων και των λεοφορειολωρίδων
-Εφαρμοφή νέου συτήματος για parking στους δρόμους και δρομολόγηση mini-bus γα συστηματική σύνδεση με τους χώρους parking
-Προώθηση και ολοκλήρωση της παράκτιας συγκοινωνίας
-Προώθηση του Τραμ και ένταξη του στην προγραμματική περίοδο 2014-2020
-Έναρξη λειτουργίας του Προαστιακού και δρομολόγια Σίνδος-Λιμάνι

ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
-Ενοποίηση και προβολή αρχαιολογικών και ιστορικών χώρων
-Ανάπλαση του άξονα της Πλατείας Ιπποδρομίου, της πλατείας Διοικητηρίου, της Δημητρίοθ Γούναρη από το Λευκό Πύργο μέχρι τη Ροτόντα
-Ανάπλαση του άξονα της Αριστοτέλους από τη Λεωφόρο Νίκης μέχρι τον Άγιο Δημήτριο
-Ανάπλαση του άξονα Πανεπιστημίου-Κάστρων που θα περιλαμβάνει την περιοχή Ευαγγελιστρίας, Κήπων του Πασά και Βυζαντινών Τειχών
-Υπογειοποίηση της Λεωφόρου Β.ΓεωργίουΑ στο ύψος του Νέου Δημαρχείου και κόμβου ΧΑΝΘ για τη δημιουργία νέας μεγάλης κεντρικής πλατείας στην πόλη, τηνς πλατείας Δημαρχείου
-Ολοκλήρωση της Νέας Παραλίας από το Μέγαρο Μουσιικής έως το όριο του Δήμου Θεσσαλονίκης στην οδό Αργοναυτών και ανάπλαση περιοχή όρμου Κελαρίου
-Δημιουργία μεγάλου ιστορικού περιπάτου της πόλης Αχειροποίητος-Ρωμαική Αγορά-Καπάνι
-Προώθηση της ανάπλασης του χώρου της ΔΕΘ με δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου, εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου
Σχέδιο Δράσης του Δήμου για την Βιώσιμη Έξυπνη κινητικότητα
 
Το Σχέδιο Δράσης του Δήμου για την Βιώσιμη Έξυπνη κινητικότητα βρίσκεται σε τελική φάση ολοκλήρωσης του και αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Διεύθυνσης Βιώσιμης Κινητικότητας  και του Ινστιτούτου Μεταφορών.

Πρόκειται για έργα, παρεμβάσεις και μελέτες που εξυπηρετούν  τους στόχους της Βιώσιμης αστικής ανάπτυξης του. Το σχέδιο περιλαμβάνει προτάσεις έργων και εφαρμογής νέων τεχνολογιών για θέματα κυκλοφορίας και μεταφορών ακόμη και αν αυτά δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δήμου.

Ο περιορισμός της χρήσης του ΙΧ, η διαμόρφωση νέων δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, οι υπογειοποιήσεις οδών και η διαμόρφωση πάρκινγκ είναι μέσα στις προτεραιότητες του δήμου για το ιστορικό κέντρο. Όπως ανέφερε ο κ. Παππάς στόχος είναι «να βγεί το αυτοκίνητο από το ιστορικό κέντρο, στο οποίο πρότεινε να μπουν μπάρες».

Μέσα στις προτάσεις του δήμου είναι η πεζοδρόμηση τμήματος της Ερμού, η υπογειοποίηση της λεωφόρου Βασιλέως Γεωργίου στο ύψος του δημαρχείου και του κόμβου της ΧΑΝΘ, με στόχο μια νέα κεντρική πλατεία.

Τι περιλαμβάνει το σχέδιο:
Μέσα στις προτάσεις του δήμου για το νέο ΕΣΠΑ είναι:

-Επέκταση ποδηλατόδρομου Δήμου Θεσσαλονίκης και η εγκατάσταση και λειτουργία τελεφερίκ στην πόλη,
-Δημιουργία πολιτιστικών δικτύων διαδρομών που θα διευκολύνουν την πρόσβαση των επισκεπτών στα μνημεία παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και ανάδειξη του άξονα Αχειροποίητου - Αγίας Σοφίας, Αριστοτέλους (Ανάπλαση πλατείας Αριστοτέλους), του άξονα Δημητρίου Γούναρη: Πεζόδρομος Δημ. Γούναρη από Π. Μελά έως Λεωφ. Νίκης (πλατεία Φαναριωτών), του άξονα Βενιζέλου (Ανάπλαση Πλατείας Ελευθερίας) και του άξονα Βαρδαρίου (Ανάπλαση Πλατείας Διοικητηρίου).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα