Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 14 Οκτωβρίου 2015

Άποψη: Μήπως τελικά αξίζει να γίνει πολιτικό το Αεροδρόμιο της Τρίπολης;

κείμενο από το ypodomes.com
Εδώ και λίγα χρόνια κατά καιρούς βλέπουμε να επανέρχεται στην επικαιρότητα το θέμα της μετατροπής του Στρατιωτικού Αεροδρομίου της Τρίπολης από στρατιωτικό σε πολιτικό.

Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κος Τατούλης είναι άλλωστε ένας από τους μεγάλους υποστηρικτές αυτού του εγχειρήματος που όμως μέχρι σήμερα δεν φαίνεται να προχωρά.

Στην κουβέντα που έχει ανοίξει για αυτό το θέμα τα βασικά ερωτήματα είναι δύο. Το πρώτο είναι αν χωρά τρίτο αεροδρόμιο στην Πελοπόννησο δεδομένης της ύπαρξης σε Άραξο και Καλαμάτα.

Το δεύτερο είναι ακόμα και αν τελικά χωρά αν καλύπτει τις ανάγκες της περιοχής θα είναι και ένα βιώσιμο ή ζημιογόν αεροδρόμιο. Στη σημερινή εποχή δεν υπάρχει η πολυτέλεια δημιουργίας αεροδρομίων χωρίς ένα business plan που να αποδεικνύει από αυτή η επιχειρηματική κίνηση θα αποφέρει έστω και ένα ευρώ κέρδος.

Η απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα δεν είναι εύκολη και μάλλον θέλει αρκετή προσοχή. Ένα αεροδρόμιο στην Τρίπολη θα εξυπηρετούσε τις περιοχές της Αρκαδίας (Τρίπολη, ορεινά χωριά, Άστρος) , της Αργολίδας (Ναυπλιο, Άργος, Πόρτο Χέλι) και της Ανατολικής Λακωνίας (Σπάρτη, Μονεμβασιά).

Αυτό που έχει μεγάλο ενδιαφέρον είναι αν συνδυαστικά όλα αυτά τα μέρη μπορούν να διατηρήσουν το αεροδρόμιο σε μία βιώσιμη οικονομικά κατάσταση και πως μπορεί να γίνει αυτό. Εδώ ο παράγοντας τουρισμός είναι τελικά αυτός που θα παίξει το ρόλο-κλειδί. Ένα low cost αεροδρόμιο θα τραβήξει αεροπορικές εταιρείες που ζητούν  νέα μέρη.


Με μία συνεργασία Υπουργείου (Τουρισμού)-Περιφέρειας αυτό θα μπορούσε να παράξει ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό που να αποφέρει σημαντικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες λόγω της ανάπτυξης του τουρισμού σε αυτές τις περιοχές και την ανάπτυξη τους.

Η πόλη της Τρίπολης θα ήταν ιδιαίτερα ευνοημένη λόγω της ύπαρξης του αεροδρομίου. Θα μπορεί να μετατραπεί σε ένα hub της Ανατολικής Πελοποννήσου, από Κόρινθο μέχρι Μονεμβασιά και να ανοίξουν χιλιάδες παράπλευρες θέσεις εργασίας.

Επίσης θα μπορούσε να επανεξεταστεί το σενάριο της επαναλειτουργίας της γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο-Τρίπολη που ενώ έχει ανακαινιστεί παραμένει κλειστή από το 2010. Η ενεργοποίηση της γραμμής θα μπορούσε να συνδυαστεί με σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το Αεροδρόμιο στην Τρίπολη, δημιουργώντας ένα μικρό τοπικό δίκτυο που θα εξυπηρετεί όμως και τους επιβάτες του αεροδρομίου  σαν ένας τύπος τοπικού Προαστιακού. Η απόσταση Τρίπολη-Ναύπλιο είναι μισή ώρα ενώ 1 ώρα είναι η απόσταση με την Κόρινθο.

Όλα αυτά μπορούν  να εξεταστούν, να διερευνηθούν και να αποφασιστεί αν μπορεί τελικά να έχουμε στα χέρια μας ένα μικρό θησαυρό που θα οδηγούσε σε μεταμόρφωση της ευρύτερης περιοχής.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Επαναφορά στο θέμα τη λειτουργίας του Αεροδρομίου της Τρίπολης ως πολιτικού θέτει ο βουλευτής Αργολίδας Ιωάννης Ανδριανός. Σύμφωνα με τον κο Ανδριανό η μετατροπή του αεροδρομίου είναι ένα πάγιο αίτημα των εκπροσώπων των φορέων της Αργολίδας και των όμορων νομών καθώς πέρα από την αναβάθμιση των εναέριων  μεταφορών της χώρας συνολικά, θα εξυπηρετηθούν αποτελεσματικόερα οι ανάγκες της Περιφέρειας Πελοποννήσου ενισχύοντας σημαντικά  την τουριστική κίνηση στην περιοχή.

Επίσης επισημαίνει πως η εξυπηρέτηση πολιτικών πτήσεων από το Αεροδρόμιο Τρίπολης στο κέντρο το πρόβλημα της ασύμφορης χρήσης του Αεροδρομίου Εκ.Βενιζέλος για διασρομές στην περιοχή. Ήδη αρκετοί tour operators έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον του για πτήσεις charter.

O κος Ανδριανός ζητά να μάθει από το Υπουργείο Υποδομών τις προθέσεις της Κυβέρνησης για την μετατροπή του Αεροδρομίου από στρατιωτικό σε πολιτικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα