Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2015

Σιδηρόδρομος: Η "Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ" μειοδότησε στο μεγάλο έργο Πολύκαστρο-Ειδομένη

κείμενο από το ypodomes.com
Ένας από τους ελάχιστους διαγωνισμούς έργου υποδομής πραγματοποιήθηκε σήμερα. Η ΕΡΓΟΣΕ, ως φορέας υλοποίησης, με απόφαση του ΔΣ έχει σε διαγωνιστική διαδικασία (έστω και με μεγάλη καθυστέρηση) την ολοκλήρωση των εργασιών υποδομής της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Ειδομένη στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη.

Στο σημερινό διαγωνισμό σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com υπήρξε πολύ μεγάλη προσέλευση και τελικά τη μεγαλύτερη έκπτωση έδωσε η εταιρεία ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΤΕ με 52% που γίνεται η μειοδότρια του έργου. Η επόμενη καλύτερη προσφορά δόθηκε από τη ΔΟΜΟΤΕΧΝΙΚΗ με 42% και τρίτη από την ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 41%. Στο έργο συμπεριλαμβάνεται και η κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων στο νέο σταθμό Πολυκάστροι και της στάσης Μεγάλου Δάσους αλλά και επεμβάσεις επί των κτιριακών εγκαταστάσεων του υφιστάμενου σταθμού στην Ειδομένη.

Το έργο είναι κόστους 23,5εκ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και ο χρόνος υλοποίησης του είναι 15 μήνες από την ανάθεση της σύμβασης. Αν το έργο υπογραφεί μέχρι το καλοκαίρι του 2016 τότε η ολοκλήρωση του θα προκύψει στα τέλη του 2017.

Με την ολοκλήρωση των έργων σε αυτό το τμήμα και σε συνδυασμό με τις άλλες εργολαβίες στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη θα δούμε για πρώτη φορά τρένα σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή που θα μπορούν να ταξιδέψουν εντός και εκτός της χώρας, φέρνοντας την Ελλάδα μέσα στην Ευρωπαϊκή Σιδηροδρομική οικογένεια.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Η παρούσα εργολαβία αφορά στις εργασίες για την ολοκλήρωση της υποδομής της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης Ειδομένης, στο τμήμα Πολύκαστρο — Ειδομένη, στην κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου και της Σιδ/κης Στάσης Μ. Δάσους καθώς και σε επεμβάσεις επί των κτιριακών εγκαταστάσεων του υφιστάμενου Σ.Σ. Ειδομένης.

Αναλυτικότερα, το φυσικό αντικείμενο του Έργου, περιλαμβάνει:
α) Υδραυλικά έργα για την πλήρη αποχέτευση των υδάτων και την προστασία της κατασκευαζόμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής καθώς και των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και έργων του Ν.Σ.Σ. Πολυκάστρου και της Σιδηροδρομικής Στάσης Μ. Δάσους,

β) Χωματουργικές εργασίες κατασκευής της υποδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής (κατασκευή — ολοκλήρωση επιχωμάτων — ορυγμάτων) περιλαμβανομένου του υποστρώματος και της στρώσης έδρασης της επιδομής.

Οι ως άνω εργασίες αφορούν τα τμήματα της νέας χάραξης από χ.θ. 54+500 έως χ.θ. 58+570,65, μήκους 4 071 m, και από χ.θ. 63+060 έως χ.θ. 67+073, μήκους 4 013 m. Στις χωματουργικές εργασίες συμπεριλαμβάνονται και οι εργασίες υποδομής των οδικών έργων αποκατάστασης του οδικού δικτύου της περιοχής των έργων έως την επιφάνεια έδρασης της υπόβασης οδοστρωσίας (οδοποιία), καθώς και η κατασκευή μόνιμης παράκαμψης της Π.Ε.Ο. (Παλαιάς Εθνικής Οδού) Θεσσαλονίκης — Πολυκάστρου στο σημείο που η χωροθέτηση του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου εμπλέκεται με υφιστάμενη οδό,

γ) Εργασίες κατασκευής της βάσης και υπόβασης, καθώς και του ασφαλτοτάπητα των οδικών έργων, αποκατάστασης του ευρύτερου οδικού δικτύου της περιοχής της Νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρου — Ειδομένης,

δ) Εργασίες κατασκευής της σήμανσης και ασφάλισης των οδικών έργων, αποκατάστασης του ευρύτερου οδικού δικτύου της περιοχής της Νέας σιδηροδρομικής γραμμής Πολύκαστρου — Ειδομένης,

ε) Τεχνικά έργα, για τα οποία απαιτούνται είτε εργασίες για την ολοκλήρωση των υφιστάμενων ημιτελών, ή εργασίες για την απ' αρχής κατασκευή νέων και αυτά είναι τα ακόλουθα: Ολοκλήρωση της Σιδηροδρομικής γέφυρας πάνω από την οδό Κιλκίς — Πολυκάστρου (κάθετη οδός 1Α) από Χ.Θ. 56+548,32 έως τη Χ.Θ. 56+632,32 μήκους 84 m (Τεχνικό 1), ολοκλήρωση της Κάτω Διάβασης κάθετης οδού (Κ.Ο. 6) στη Χ.Θ. 65+639,14 (Τεχνικό 8), κατασκευή της Άνω Διάβασης κάθετης οδού (Κ.Ο. 7) στη Χ.Θ. 66+326,92 μήκους 74 m (Τεχνικό 9) και κατασκευή του μικρού τεχνικού Ο5 Α (Κάτω Διάβαση Μικρών Οχημάτων) στην Χ.Θ. 57+280,

στ) Οδοφωτισμός και ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες, οι οποίες αφορούν στις εργασίες φωτισμού οδών, οδικών κόμβων, Άνω και Κάτω Διαβάσεων καθώς και στις εργασίες γειώσης τεχνικών έργων και εργασίες προστασίας έναντι Ηλεκτροκίνησης,

ζ) Κατασκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων μετά των ΗΜ εγκαταστάσεων τους, του περιβάλλοντος χώρου, αποβάθρων, στεγάστρων, διαβάσεων πεζών κ.λπ. του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Σ.Σ.) Πολυκάστρου και της Σιδηροδρομικής Στάσης Μ. Δάσους και εργασίες συντήρησης και λοιπών επεμβάσεων επί των κτιριακών εγκαταστάσεων και του περιβάλλοντος χώρου, αποβάθρων, ΗΜ εγκαταστάσεων κ.τ.λ. του υφιστάμενου κτιρίου του Σ.Σ. Ειδομένης.

Οι εργασίες του Νέου Σ.Σ. Πολυκάστρου, περιλαμβάνουν όλα τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα που συνδέονται άμεσα με την κατασκευή του νέου σιδηροδρομικού σταθμού Πολυκάστρου και του οδικού δικτύου πρόσβασης σε αυτόν

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα