Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 24 Αυγούστου 2016

Σιδηρόδρομος: Ολοκληρώθηκε το έργο ηλεκτροκίνησης απο Αθήνα μέχρι Τιθορέα

κείμενο από το ypodomes.com
Ολοκληρώθηκε το σημαντικό έργο της ανάταξης ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Αχαρνές-Τιθορέα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com το έργο παραδόθηκε προς χρήση στις 12 Ιουλίου, ολοκληρώνοντας ένα από τα σημαντικότερα έργα για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού έργου στην Ελλάδα. Συνολικά τα έργα ηλεκτροκίνησης μέχρι τον Πειραιά θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Το έργο αφορούσε την ανάταξη του συστήματος ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Αχαρνές–Τιθορέα, το οποίο μετά από εκτεταμένες κλοπές και βανδαλισμούς κατέστη μη λειτουργικό.
Η έναρξη κατασκευής του έργου ήταν το 2013 και οι εργασίες ολοκληρώθηκαν σταδιακά. Συγκεκριμένα έχει δοθεί σε λειτουργία ήδη η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Αφίδναι – Οινόη από τον Νοέμβριο του 2014, του τμήματος Αχαρνές– Αφίδνες από τον Μάιο του 2015. Το έργο είχε κόστος 21,2εκ.ευρώ και ανάδοχος ήταν η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ. Η χρηματοδότηση του έργου πραγματοποιήθηκε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε πως η εργολαβία φτάνει μέχρι την είσοδο του Κεντρικού Σταθμού της Αθήνας και όχι μέχρι τις αποβάθρες. Αυτό σημαίνει ότι για να δούμε ηλεκτροκίνηση τρένο θα πρέπει να περιμένουμε μερικούς μήνες ακόμα μέχρι να ολοκληρωθεί και η δεύτερη εργολαβία από τον Πειραιά μέχρι την Αθήνα που ξεκίνησε τον περασμένο Οκτώβριο (2015). Οι 2 εργολαβίες με την ολοκλήρωση τους θα έχουν πετύχει το στόχο της αναβάθμισης στο σιδηροδρομικό διάδρομο από τον Πειραιά μέχρι το ΣΚΑ (Μενίδι). Από τον Πειραιά μέχρι την Αθήνα θα έχουμε διπλή γραμμή με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση ενώ από την Αθήνα μέχρι το ΣΚΑ τετραπλή γραμμή με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση.
Το σημαντικό είναι πως με το πέρας των εργασιών ολοκληρώνεται η επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για τη λειτουργία ενός πραγματικού δικτύου στον Προαστιακό Σιδηρόδρομοτης Αθήνας καθώς μέχρι σήμερα τα ημιτελή έργα δεν επιτρέπουν την ορθή εκμετάλλευση των γραμμών. Επίσης θα επιτρέψει τη δρομολόγηση ηλεκτροκίνητων υπεραστικών τρένων και στο νότιο τμήμα του σιδηροδρομικού διάδρομου Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Σήμερα το ηλεκτροκίνητο τρένο ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη, φτάνει μέχρι τον Δομοκό και εκεί αλλάζει η μηχανή σε πετρελαιοκίνητη για να συνεχίσει το ταξίδι της μέχρι την Αθήνα. 
Συνολικά το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη αναμένεται να διαθέτει σε όλο του το μήκος ηλεκτροκίνηση το 2018, όταν ολοκληρωθούν τα έργα-σκούπα στο τελευταίο υπό κατασκευή τμήμα από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό, μήκους 106χλμ. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται οι 2 μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες της χώρας με μήκος 9,2χλμ (Καλλίδρομο) και 6,4 (Όθρυος) και που θα συντομεύσουν το ταξίδι ανάμεσα στις 2 μεγάλες πόλεις της χώρας σε περίπου  3 ώρες και 30 λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα