Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2016

Στο Πακέτο Γιουνκέρ και ο αυτοκινητόδρομος Καλό Νερό-Τσακώνα

κείμενο από το ypodomes.com
Όλοι οι καλοί χωράνε. Κάπως έτσι θα μπορούσε να είναι ο εναλλακτικός τίτλος για το οδικό έργοΚαλό Νερό-Τσακώνα, πάλαι ποτέ τμήμα της Ολυμπίας Οδού.
Το σημαντικό για την Πελοπόννησο έργο είναι και αυτό ενταγμένο στις προτάσεις για χρηματοδότηση από το Πακέτο Γιουνκέρ. Συγκεκριμένα όπως σήμερα σας αποκαλύπτει το ypodomes.com το συγκεκριμένο οδικό τμήμα εντάχθηκε ως υποέργο στη συνολική πρόταση του Υπουργείου Υποδομών που περιλαμβάνει ανάπτυξη συνδυασμένων μεταφορών για: α) τον εκσυγχρονισμό με ηλεκτροκίνηση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής και των σταθμών από την Πάτρα μέχρι την Καλαμάτα μήκους 285χλμ, β) την αναβάθμιση των λιμένων Καλαμάτας, Κυλλήνης, Κατάκολου, Ζακύνθου και γ) το οδικό έργο Καλό Νερό-Τσακώνα.
Προ μηνών είχε ήδη γίνει γνωστό από την ΕΡΓΟΣΕ ότι το σιδηροδρομικό τμήμα Πάτρα-Καλαμάτα θα ενταχθεί στο Πακέτο Γιουνκέρ. Στη συνέχεια, προκειμένου η πρόταση να είναι πιο πλήρης και στο πλαίσιο της ανάπτυξης συνδυασμένων μεταφορών προστέθηκαν τα λιμάνια αλλά και το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα και συνολικά πλέον το πλάνο έχει κόστος 850εκ.ευρώ με την ονομασία "Western Peloponnese Railway, Ports & Roads".
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίδονται για το έργο το μήκος του οδικού τμήματος είναι 29χλμ και το κόστος του 110εκ.ευρώ. Αναφορικά με τη διάρκεια όλων των έργων έχει γίνει εκτίμηση ότι θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν σε περίπου 36 μήνες με ενδεικτική ημερομηνία εκκίνησης τον Οκτώβριο του 2017.
δώ βέβαια θα πρέπει να σημειώσουμε πως ακόμα και με την ένταξη του σε αυτό το project, δεν αποκλείεται η πιθανότητα το έργο να γίνει από το ΕΣΠΑ καθώς όπως αναφέρεται στην πρόταση το προτεινόμενο μοντέλο είναι η παραχώρηση ενώ οι προτεινομενες πηγές χρηματοδότησης είναι η ΕΤΕπ, Ιδιωτικοί Επενδυτές, το ΕΣΠΑ 2014-2020 και η Κυβέρνηση (πιθανότατα να εννοεί κονδύλια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων). Ουσιαστικά πρόκειται για ένα "μείγμα υβριδικής " χρηματοδότησης. Ένα σχετικά παρόμοιο μοντέλο είναι εκείνο των αυτοκινητόδρομων που πήραν ιδιωτικά και κοινοτικά κεφάλαια (τράπεζες και τα 2 προηγούμενα ΕΣΠΑ).
Άλλωστε έργα που είναι ενταγμένα στη λίστα του Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ του ΕΣΠΑ 2014-2020 τα βλέπουμε και στα έργα-προτάσεις του Πακέτου Γιουνκέρ. Πρόκειται για το τμήμα της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας Άλσος Βεϊκου-Γουδή, την επέκταση του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο κ.α.
Αναφορικά με την ετοιμότητα του έργου να κατασκευαστεί ακόμα και αν κλειδώσει χρηματοδοτικά από το ΕΣΠΑ ή το Πακέτο Γιουνκέρ, μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε καθώς υπολοίπονται μελέτες 6εκ.ευρώ που σύμφωνα με δήλωση του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Γιώργου Δέδε, έχουν εκτιμώμενο χρόνο μελετητικής ωρίμανσης περί τα 3 χρόνια.
Αυτό που αναδεικνύεται από την περίπτωση του Καλό Νερό-Τσακώνα είναι από τη μία η διάθεση του ΥΠΟΜΕΔΙ να προωθηθεί προς υλοποίηση το έργο αυτό, αλλά από την άλλη γίνεται ορατή δια γυμνού οφθαλμού η δυσκολία εξεύρεσης κεφαλαίων για την κατασκευή του έργου μέσα από το υπερ-δεσμευμένο ΕΣΠΑ 2014-2020 πράγμα ιδιαίτερα ανησυχητικό και για άλλα έργα που είναι μέσα στη λίστα αλλά δεν δείχνουν να κινούνται προς υλοποίηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα