Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 2 Μαρτίου 2017

Σε δημοπράτηση με 12,3εκ.ευρώ η κατασκευή 6 Πεζογεφυρών σε Λεωφόρους της Αθήνας

κείμενο από το ypodomes.com
Σε δημοπράτηση μετά από αναμονή ετών είναι από σήμερα το έργο κατασκευής 6 Πεζογεφυρών σε βασικούς άξονες του Λεκανοπεδίου Αττικής. Πρόκειται για Πεζογέφυρες σε Α. Λεωφόρο Ποσειδώνος και Λεωφόρο Καλαμακίου, Άλιμος, Β. Λεωφόρο Κηφισίας και Πανόρμου, Αθήνα, Γ. Λεωφόρο Μεσογείων και ΙΚΑ Αγίας Παρασκευής, Αγία Παρασκευή, Δ. Λεωφόρο Αθηνών –Σχολές Προβατά, Χαϊδάρι, Ε. Λεωφόρο Ποσειδώνος και Αφροδίτης, Παλαιό Φάληρο, ΣΤ. Λεωφόρο Αθηνών-Παλατάκι, Χαϊδάρι.
Το έργο έχει κόστος 12.350.000 (ποσό με ΦΠΑ, χωρίς ΦΠΑ 9.959.677,42 ευρώ). Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η ημέρα δημοπράτησης είναι στις 28 Μαρτίου 2017.
Το έργο έχει διάρκεια υλοποίησης 18 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, οπότε αν ξεκινήσει το Φθινόπωρο τότε θα ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2019. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από Εθνικούς Πόρους στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020».
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Οι πεζογέφυρες αποτελούνται από τον φορέα, τα δύο ακρόβαθρα (δεν υπάρχουν μεσόβαθρα) και τις προσβάσεις των πεζών.
Ο φορέας είναι σε όλες τις περιπτώσεις χαλύβδινος με τοξωτή μορφή. Τα βάθρα και οι προσβάσεις με τις θεμελιώσεις τους κατασκευάζονται από οπλισμένο σκυρόδεμα. Οι φορείς των τεσσάρων πεζογεφυρών Α, Β, Γ, Δ είναι παρόμοιοι μεταξύ τους και έχουν άνοιγμα 43,50 μ. (Φορέας τύπου 1). Οι φορείς των υπολοίπων δύο πεζογεφυρών Ε,ΣΤ είναι επίσης παρόμοιοι μεταξύ τους και έχουν άνοιγμα 57,00 μ. (Φορέας Τύπου 2). Σε κάθε βάθρο αντιστοιχεί από μία κλίμακα και ένας ανελκυστήρας εκτός από τις Πεζογέφυρες Α και Ε για τις οποίες και έχουν προβλεφθεί δύο ανελκυστήρες σε κάθε πλευρά.
Ο Φορέας τύπου 1 αποτελείται από μονό τόξο και ελκυστήρα, με τη πλάκα καταστρώματος κατασκευαζόμενη από την μία πλευρά του φορέα, δηλαδή ο φορέας έχει ασύμμετρη διατομή μορφής L.
Ο Φορέας τύπου 2 κατασκευάζεται από δύο παραβολικά τόξα κυκλικής διατομής εκατέρωθεν του καταστρώματος. Τα τόξα αποκλίνουν κατά 20ο από την κατακόρυφο και αλληλοτέμνονται σε δύο σημεία.
Η θεμελίωση των ακρόβαθρων και των λοιπών κατασκευών των πεζογεφυρών γίνεται με πασσάλους. Η στήριξη των φορέων πάνω στα ακρόβαθρα γίνεται μέσω εφεδράνων σφαιρικού τύπου, τα οποία τοποθετούνται δύο ανά ακρόβαθρο.
Τα υλικά και τα τελειώματα των βάθρων και των προσβάσεων είναι σε γενικές γραμμές κοινά για τις 6 πεζογέφυρες. Ο φέρων οργανισμός παραμένει γενικά ανεπίχριστος. Στα δάπεδα του περιβάλλοντος χώρου και των πέριξ πεζοδρομίων προβλέπεται τοποθέτηση πλακών διαμορφωμένων κατάλληλα έτσι ώστε να περιλαμβάνουν τις οδεύσεις των τυφλών ατόμων.
Η προβλεπόμενη εγκατάσταση φωτισμού των Πεζογεφυρών έχει σκοπό την ανάδειξη της κατασκευής και όχι να φωτίσει το υποκείμενο οδόστρωμα καθώς επίσης και το κατάστρωμα της κάθε Πεζογέφυρας. Για τον φωτισμό οδοστρώματος υπεύθυνη θα είναι η υφιστάμενη εγκατάσταση οδοφωτισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα