Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 13 Μαρτίου 2017

Όλα όσα θέλετε να μάθετε για την παράδοση των έργων στους Αυτοκινητόδρομους

κείμενο από το ypodomes.com
Εδώ και εβδομάδες δεχόμαστε τηλεφωνήματα, mail, μηνύματα στο facebook με ερωτήσεις γύρω από την λειτουργία των αυτοκινητόδρομων, ποια τμήματα θα λειτουργήσουν, αν υπάρχουν προβλήματα και που και άλλα.
Εμείς εδώ στο ypodomes.com συγκεντρώσαμε πολλά από τα ερωτήματα σας, για να σας δώσουμε τις απαντήσεις που ζητάτε. Καταρχάς θα πρέπει να πούμε ότι είναι απαίτηση της Ε.Ε. να λειτουργήσουν μέχρι τις 31 Μαρτίου οι αυτοκινητόδρομοι. Γύρω από την ημερομηνία έχουν λεχθεί πολλά όμως πρόκειται για μια ημερομηνία σταθμό που δύσκολα μπορεί να ανατραπεί.
Η 31η Μαρτίου όμως δεν είναι η μέρα που θα λειτουργήσουν 100% οι αυτοκινητόδρομοι και δεν είναι η μέρα που πέφτει η αυλαία στα έργα. Ας δούμε λίγο τι ρωτάτε και τι απαντάμε.
ΤΙ ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΣΤΙΣ 31 ΜΑΡΤΙΟΥ: Μέχρι εκείνη την ημέρα πρέπει να δοθεί στην κυκλοφορία το 90% του μήκους του οδικών αξόνων για να θεωρηθεί ο δρόμος "λειτουργικός". Τον όρο αυτό αν θυμάστε τον είχαμε συναντήσει και την προηγούμενη δεκαετία στην Εγνατία Οδό. Άρα δεν είναι το τέλος των έργων. Τώρα το τι θα δοθεί, αυτό είναι αντικείμενο της κατασκευής και του χρόνου που απομένει σε σχέση με το 90% που απαιτείται. Στην Ιόνια και την Ολυμπία το 90% είναι 180χλμ. περίπου ενώ στον Ε65 είναι 62χλμ.
ΤΙ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΤΕ: Μετά το ορόσημο του Μαρτίου έχουμε το οριστικό τέλος των έργων που είναι η 31η Αυγούστου 2017. Σε αυτό το διάστημα, ότι έργα σε τμήματα δρόμων, κόμβους, παράδρομους κ.α. πρέπει να ολοκληρωθεί. Την 31η Αυγούστου οι αυτοκινητόδρομοι της Ιόνιας, Ολυμπίας, Ε65, Αιγαίου πρέπει να λειτουργούν κατά 100% και να είναι πλήρεις εκτός από λειτουργικοί. Μία εξαίρεση που υπάρχει εδώ είναι στον υπερ-κόμβο Ρίου. Εδώ η ολοκλήρωση προβλέπεται για λίγο μετά. Ωστόσο για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, στον υπερ-κόμβο στο τέλος Μαρτίου θα λειτουργήσουν οι κλάδοι προς Ιωάννινα και Αθήνα και σταδιακά θα δοθούν και οι άλλοι 6 κλάδοι προς άλλες κατευθύνσεις (π.χ προς Πάτρα).
ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΑΡΑΔΟΘΟΥΝ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ: Αυτό είναι ένα σενάριο που δεν θέλουν να ούτε να σκεφτούν σε Υπουργείο και παραχωρήσεις καθώς εδώ έγκειται να υπάρξει άμεση απαίτηση για επιστροφή πολλών δισ ευρώ που έχουν καταβληθεί για την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων. Σε κάθε περίπτωση αυτές τις μέρες οι συσκέψεις και αλλά και τα έργα στους δρόμους είναι πυρετώδεις για να μην υπάρξει τέτοιο ενδεχόμενο.
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΟΡΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΧΑΜΗΛΟ ΣΤΑ ΝΕΑ ΤΜΗΜΑΤΑ: Το όριο ταχύτητας είναι χαμηλό (συνήθως 90χλμ) γιατί οι δρόμοι δεν είναι ολοκληρωμένοι άρα κάπου τελειώνει το έτοιμο τμήμα και δεν θέλουμε να υπάρξουν ατυχήματα. Με την ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων θα μπει η οριστική σήμανση για τα όρια ταχύτητας. Άρα αυτά που βλέπετε ως σημερινά όρια μην σας ξενίζουν, θα αλλάξουν. Θυμίζουμε ότι το ανώτατο όριο ταχύτητας σε αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας είναι 130χλμ. Ότι περισσότερο γίνεται επικίνδυνο, καλό είναι να μην το ξεχνάμε αυτό, για την δική μας ασφάλεια, αλλά και την ασφάλεια των άλλων οδηγών και επιβατών.
ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΕΤΟΙΜΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟΙ ΟΙ ΚΟΜΒΟΙ: Η απόλυτη προτεραιότητα έχει δοθεί στο να ολοκληρωθεί ο άξονας, ο αυτοκινητόδρομος. Αυτό το είδαμε και σε έργα που παραδόθηκαν πρόσφατα και είναι πιθανό να το δούμε και στα τμήματα που θα δοθούν στο τέλος Μαρτίου. Θα χρειαστεί να περιμένουμε και κατά περίπτωση όπου δεν έχουν ολοκληρωθεί οι κόμβοι αυτό θα γίνει μέχρι τον Αύγουστο.
ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ ΚΑΙ ΚΟΣΤΟΣ: Το κόστος έχει υπολογιστεί σε περίπου 6,2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Όταν λειτουργήσουν οι αυτοκινητόδρομοι και τεθούν σε λειτουργία όλοι οι σταθμοί διοδίων, τότε θα μπορείτε να υπολογίζετε και το κόστος τη διαδρομής σας με βάση το παραπάνω ποσό. Από το 2018 σχεδιάζεται η αναλογική χρέωση, δηλαδή χιλιομετροχρέωση που θα έχει την ίδια αριθμητική σχέση δηλαδή 0,062 ευρώ/χιλιόμετρο.
ΓΙΑΤΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ: Γιατί ο παραχωρησιούχος είναι υποχρεωμένος να διατηρεί τον αυτοκινητόδρομο στην κατάσταση την οποία αρχικά το κατασκεύασε και ανά κάποια χρονικά διαστήματα γίνεται η ελαφρά αλλά και βαριά συντήρηση του δρόμου. Επίσης, αν παρατηρήσετε στους νέους αυτοκινητόδρομους υπάρχουν υπηρεσίες όπως 24ωρη βοήθεια, χώροι στάθμευσης, wc με πάρκινγκ, τηλεφωνική βοήθεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα