Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

Στη Βουλή για πιθανό "εκτροχιασμό" το έργο της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

κείμενο από το ypodomes.com
Ερώτηση κατέθεσε στην Βουλή ο πρόεδρος της ΔΗΜΑΡ και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομίας & Ανάπτυξης και Εξωτερικών για το σιδηροδρομικό δίκτυο και το σχέδιο της «σιδηροδρομικής Εγνατίας».
Όπως αναφέρεται στην ερώτηση: "Πριν ένα χρόνο ανακοινώθηκε ότι μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ένα από τα πιο φιλόδοξα project του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, η σιδηροδρομική Εγνατία, ένας διάδρομος μήκους 565 χιλιομέτρων, που θα καλύψει όλη τη βόρεια πλευρά της χώρας, από Ηγουμενίτσα έως Αλεξανδρούπολη, με κόστος τουλάχιστον 5 δισ. ευρώ που στη συνέχεια έγιναν 7 για να καταλήξουν στα 10 δισ. ευρώ χωρίς βέβαια αυτό να μπορεί να θεωρηθεί τελικό κόστος, το οποίο και αναμένεται να είναι πολύ υψηλότερο λόγω δυσκολίας και πολυπλοκότητας του έργου, ειδικά όσον αφορά στο δυτικό άξονα της Ηπείρου.
Παράλληλα, υπερτονίστηκαν τα οφέλη τόσο σε τεχνοκρατικό όσο και σε γεω-στρατηγικό επίπεδο και ανακοινώθηκε ότι η υλοποίηση θα γίνει μέσω του πακέτου Γιουνκέρ λόγω της κομβικής εμπορικά θέσης της χώρας. Επίσης, εξαγγέλθηκε η επιδίωξη της ελληνικής κυβέρνησης για συνεργασίες με γειτονικά κράτη, και υπογραμμίστηκε ότι αποτελεί μέρος του κεντρικού δικτύου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών.
Στο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε όμως, δεν υπήρξε καμία προώθηση του έργου ενώ, παράλληλα, προέκυψε ότι οι εντάξεις στο πακέτο Γιουνκέρ δεν περιλαμβάνουν δημόσια έργα στην ελληνική επικράτεια γιατί για να ενταχθεί ένα έργο στο εν λόγω πακέτο πρέπει να μην είναι αποκλειστικά επένδυση του δημοσίου αλλά να συμμετέχουν στη χρηματοδότηση και στο ρίσκο και ιδιωτικοί όμιλοι, οι οποίοι όμως δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον. Επιπλέον, κατά το διάστημα αυτό οι Ιταλοί της FS, οι οποίοι αναλαμβάνουν και σιδηροδρομικές κατασκευές, απέκτησαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επειδή:
Η Σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα πολύ σημαντικό έργο υποδομής, το οποίο όμως καθυστερεί σημαντικά παρά τις περί του αντιθέτου εξαγγελίες.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα από άποψη κατανάλωσης ενέργειας και κόστους μεταφοράς ανά μονάδα μεταφερόμενου φορτίου.
Είναι επιτακτική η ανάγκη βελτίωσης και επέκτασης του σιδηροδρόμου στη βόρεια Ελλάδα και στην Ήπειρο.
Η υλοποίηση του έργου θα δημιουργούσε τις προϋποθέσεις για χωροταξική ανασυγκρότηση, πολυκεντρική και περιφερειακή κοινωνικό-οικονομική ανάπτυξη της χώρας και θα συνέβαλλε στο να γίνει η Ελλάδα νοτιοανατολική πύλη της Ευρώπης και τμήμα της διαμετακομιστικής αλυσίδας των εμπορικών ροών.
Εκκρεμεί η τελική πηγή χρηματοδότησης ενός τέτοιου έργου.
Δεν υπάρχει ενημέρωση για τυχόν εμπλοκή της ιταλικής FS στη κατασκευή του έργου.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί: Σε τι ποσοστό η χρηματοδότηση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας θα καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους και ποιους;
Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες του έργου και από ποιους πόρους και σε τι ποσοστό έχουν αυτές καλυφθεί;
Μελετάται ή έχει ήδη ζητηθεί η εμπλοκή της ιταλικής FS στην κατασκευή του έργου, και αν ναι σε τι ποσοστό θα ανέλθει αυτή;
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου;
Εναλλακτικά αλλά και λόγω της πολυπλοκότητας και του υψηλού κόστους του έργου, εξετάζετε την περίπτωση της άμεσης και αναγκαίας αναβάθμισης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής, τόσο της εμπορικής όσο και της επιβατικής, και της καλύτερης διασύνδεσής της με άλλα μέσα μεταφοράς ώστε να διευκολυνθεί η μετακίνηση των κατοίκων από και προς αστικά κέντρα;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα