Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

Στις αρχές του 2019 παραδίδεται ανακαινισμένη η Εθνική Πινακοθήκη


Η αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος οδηγεί στην αποπεράτωση του κτιρίου Β και την ολοκλήρωση της πλήρους ανακαίνισης της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου. Το κτίριο Β θα ονομαστεί Πτέρυγα «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος» της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου και θα φιλοξενεί τις μόνιμες συλλογές ζωγραφικής της*. Η επέκταση των εκθεσιακών χώρων της ΕΠΜΑΣ θα επιτρέψει την έκθεση 1000 και πλέον έργων από τους πλούσιους θησαυρούς των συλλογών του Μουσείου έναντι των 400 έργων που παρουσιάζονταν στο παλαιό κτίριο της ΕΠΜΑΣ. Το έργο προβλέπεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές του 2019.

Η νέα Εθνική Πινακοθήκη, με τη δωρεά ύψους €13 εκατομμυρίων και την προσθήκη της Πτέρυγας «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος», θα αναδειχθεί έτσι σε ένα σύγχρονο, λειτουργικό και ελκυστικό μουσείο, το οποίο θα μπορέσει να διαφυλάξει, να παρουσιάσει και να αναδείξει τους ανεκτίμητους θησαυρούς της νεότερης ελληνικής τέχνης που ανήκουν στις συλλογές της, ανταποκρινόμενη ουσιαστικότερα στον κοινωνικό και εκπαιδευτικό της ρόλο. Με τον εμπνευσμένο σχεδιασμό της θα αλλάξει όχι μόνο η λειτουργία αλλά και η όψη της, που θα προσαρμοστεί στη μουσειολογική και αισθητική αντίληψη του 21ου αιώνα. Έτσι, η νέα Εθνική Πινακοθήκη, με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, θα αποτελέσει ακόμη ένα σημαντικό πολιτιστικό και αρχιτεκτονικό τοπόσημο στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Ειδικότερα, η δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) πρόκειται να καλύψει την προσθήκη 3ου ορόφου στο κτίριο Β, στο οποίο θα στεγαστούν επίσης, εκτός από τις μόνιμες συλλογές, οι Διοικητικές Υπηρεσίες, τα Εργαστήρια Συντήρησης, η Βιβλιοθήκη της ΕΠΜΑΣ, καθώς και ένα εστιατόριο στον 3ο όροφο, με πανοραμική θέα. Επιπλέον, η δωρεά του ΙΣΝ θα επιτρέψει την πλήρη αποπεράτωση όλων των ορόφων, την κατασκευή κεκλιμένων επιπέδων κυκλοφορίας στην πρόσοψη του κτιρίου Β για περιπατητική πρόσβαση στους ορόφους, καθώς και την κατασκευή υαλοπετάσματος (plannar) σε όλη την πρόσοψη του κτιρίου Β, ώστε οι επισκέπτες που θα επιλέγουν την άνοδο από τις ράμπες, να απολαμβάνουν τη θέα προς την πόλη. Επίσης θα καλυφθεί η κατασκευή όλων των ανελκυστήρων του κτιρίου Β, καθώς και του σπειροειδούς γυάλινου περιβλήματος (plannar) στο κλιμακοστάσιο του κτιρίου Γ.

Οι πρόσθετοι εκθεσιακοί χώροι θα επιτρέψουν στην Εθνική Πινακοθήκη να αξιοποιήσει σημαντικά έργα από τις μόνιμες συλλογές της, που παρέμεναν στις αποθήκες της, και να αναπτύξει μεγαλύτερη ευελιξία για μια πιο σύνθετη μουσειολογική διαχείριση και παρουσίαση των έργων. Ταυτόχρονα οι νέοι χώροι, το αμφιθέατρο, η αίθουσα εκπαιδευτικών προγραμμάτων και οι ψηφιακές νησίδες, θα επιτρέψουν στην ΕΠΜΑΣ να καλλιεργήσει έναν ευρύτερο εκπαιδευτικό και κοινωνικό ρόλο όπως τον ορίζουν οι καταστατικοί σκοποί της.

Παράλληλα, οι χώροι των πωλητηρίων, καθώς και τα δύο καφέ-εστιατόρια (ένα στον 3o όροφο του κτιρίου Β’ και ένα στο επίπεδο του κήπου) θα δώσουν στην ΕΠΜΑΣ τη δυνατότητα εσόδων.

Με την παρούσα δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η Eθνική Πινακοθήκη προβλέπεται να μετακομίσει στη νέα και πλήρως εξοπλισμένη στέγη της στις αρχές του 2019.

Ο Πρόεδρος του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, κ. Ανδρέας Δρακόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Το ΙΣΝ έχει υποστηρίξει διαχρονικά το έργο της Εθνικής Πινακοθήκης (ΕΠΜΑΣ), μέσω δωρεών για έργα υποδομών αλλά και τη διοργάνωση εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Σήμερα, είμαστε χαρούμενοι που συμπράττουμε με το Υπουργείο Πολιτισμού, την ΕΠΜΑΣ και την Περιφέρεια Αττικής για την ολοκλήρωση του έργου επέκτασης των εγκαταστάσεών της, έργο που αναμένεται να θέσει την Εθνική Πινακοθήκη σε περίοπτη θέση στον χάρτη των πολιτιστικών οργανισμών διεθνούς εμβέλειας. Η δωρεά προς την ΕΠΜΑΣ ακολουθεί μία θεμελιώδη φιλοσοφία του ΙΣΝ: την προσπάθεια υποστήριξης οργανισμών που προωθούν τον πολιτισμό της χώρας μας εντός και εκτός συνόρων, αναδεικνύουν σημαντικά στοιχεία της ελληνικής και παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και συμβάλλουν στην αναζωογόνηση κοινοτήτων μέσω καινοτόμων πολιτιστικών πρωτοβουλιών που συνεισφέρουν στην αποκατάσταση υποδομών και έχουν τη δυναμική να επιφέρουν ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα