Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 24 Ιουλίου 2017

Υπεγράφη η σύμβαση για τo ΣΔΙΤ Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων στην Ήπειρο

κείμενο από το ypodomes.com
Υπεγράφη σήμερα κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης στα Ιωάννινα η Σύμβαση ΣΔΙΤ για το έργο «Εγκατάσταση Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας Ηπείρου», παρουσία του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Στέργιου Πιτσιόρλα. Η σύμβαση υπεγράφη μεταξύ της Περιφέρειας Ηπείρου, του ιδιωτικού φορέα σύμπραξης και του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 52,6 εκατ. ευρώ.

Η Σύμβαση Σύμπραξης προβλέπει τη μελέτη, αδειοδότηση, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση, λειτουργία και συντήρηση της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων, η οποία θα διαχειρίζεται το σύνολο των σύμμεικτων απορριμμάτων της Περιφέρειας Ηπείρου, καθώς και οργανικά υλικά από διαλογή στην πηγή. Η σύμβαση σύμπραξης προβλέπει τη μελέτη, αδειοδότηση, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση, λειτουργία και συντήρηση του έργου για τα επόμενα 25 χρόνια. Η συνολική διάρκεια της σύμβασης είναι 26,5 έτη και περιλαμβάνει την 18μηνη κατασκευαστική περίοδο και την 25ετή περίοδο λειτουργίας. 
Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται συνολικά στα 52,6 εκ. ευρώ. Ο βασικός άξονας του σχεδιασμού είναι η διαχείριση Συμβατικών Αποβλήτων με χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, απολύτου περιβαλλοντικής προστασίας και με οικονομικά βιώσιμο τρόπο, για να διασφαλίζεται η διαχρονική εφαρμογή του σχεδιασμού.
Το έργο θα επεξεργάζεται σε ετήσια βάση 105 χιλιάδες τόνους απορριμμάτων μέσω της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ), θα ανακυκλώνει τουλάχιστον 17.000 τόνους χρήσιμων υλικών και θα παράγει πράσινη ενέργεια ικανή να καλύψει τις ανάγκες 3.000 οικογενειών με εξοικονόμηση 12.000 τόνων CO2. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου, προβλέπεται να δημιουργηθούν 200 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο κατασκευής, 90 θέσεις εργασίας κατά την 25ετή λειτουργία και μεγάλος αριθμός παράλληλων θέσεων εργασίας (μεταφορές, εμπορία και διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών κ.λπ).
Πρόκειται για μια καινοτόμο Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ), η οποία θα παράγει πράσινη ενέργεια μέσω της χρήσης σύγχρονων τεχνολογιών. Στη ΜΕΑ Περιφέρειας Ηπείρου θα γίνεται αυτοματοποιημένη ανάκτηση ανακυκλώσιμων υλικών (χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, μέταλλα) και βιολογική επεξεργασία, μέσω της οποίας θα παράγονται πράσινη ενέργεια και υλικό τύπου κόμποστ. Η τιμή εισόδου (gate fee) στη Μονάδα θα διαμορφωθεί στα 39,54 ευρώ ανά τόνο.

Στη χρηματοδότηση της επένδυσης, η συμβολή του ΕΣΠΑ ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα προέρχονται από ίδια κεφάλαια του αναδόχου και δανεισμό του από την Alpha Bank. Ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή.

Η Σύμβαση Σύμπραξης εξασφαλίζει ότι η αμοιβή του αναδόχου εισπράττεται από την ημέρα λειτουργίας της ΜΕΑ, ενώ αυτή υπόκειται σε απομειώσεις στο βαθμό που υπάρχει έστω και μερική απόκλιση από τις προδιαγραφές που έχουν ορισθεί. Επίσης, η Περιφέρεια Ηπείρου εναρμονίζεται και υπερκαλύπτει τις επιταγές της ευρωπαϊκής και της ελληνικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας για τη διαχείριση απορριμμάτων.

Στη διάρκεια της περιόδου κατασκευής εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 200 θέσεις εργασίας, ενώ στην περίοδο λειτουργίας υπολογίζονται σε τουλάχιστον 90 θέσεις. Επίσης, αναμένεται να δημιουργηθεί μεγάλος αριθμός παράλληλων θέσεων απασχόλησης στους τομείς των μεταφορών, της εμπορίας και της διαχείρισης ανακυκλώσιμων υλικών.
Ο Περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης
Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, στο χαιρετισμό του, χαρακτήρισε «σπουδαία μέρα» τη σημερινή για την Ήπειρο. «Το μεγαλύτερο έργο που θέσαμε ως προτεραιότητα, ήταν να λύσουμε το θέμα των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης, με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχουμε και καλή τιμή για τους πολίτες. Θέλω να εξάρω το γεγονός ότι από την πρώτη στιγμή ήμασταν όλοι μαζί, ο Α’ και ο Β’ βαθμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Και στη σημερινή δύσκολη στιγμή για την πατρίδα μας, εκεί είναι το μυστικό.
Συνεχίζοντας ο Περιφερειάρχης, αφού αναφέρθηκε και στο γεγονός της αποκατάστασης των ΧΑΔΑ που επιτεύχθηκε με τη συνεργασία των Δήμων και έτσι δεν επιβλήθηκαν πρόστιμα από την Ε.Ε. στην Ήπειρο, έκανε αναφορά και στην οικονομική παράμετρο του έργου: «Σήμερα από την προσφορά που μας έχει κάνει η εταιρεία 40,86 ευρώ/ τόνο, η τιμή τελικά κλείδωσε στα 39,54 ευρώ/ τόνος, ήτοι 1,32 ευρώ χαμηλότερα. Έτσι δεν είναι μόνο το πρώτο ΣΔΙΤ που υπογράφεται ως έργο διαχείρισης απορριμμάτων και ανακύκλωσης, αλλά η τιμή που επιτεύχθηκε είναι η χαμηλότερη πανελλαδικά καθώς και συμφέρουσα για όλους τους δημότες της Ηπείρου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα