Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 28 Ιουλίου 2017

Ο Πειραιάς αλλάζει, μεγαλώνει και διεκδικεί νέα έργα

κείμενο από το ypodomes.com
Στον Πειραιά η λειτουργία της πόλης εδώ και δεκαετίες μοιάζει παγιδευμένη. Στενοί δρόμοι, ανύπαρκτα έργα, κακοί χειρισμοί από την τοπική κοινωνία. Το αποτέλεσμα είναι η πόλη να μείνει πίσω σε θέματα υποδομών, σε θέματα εικόνας, σε θέματα λειτουργικότητας.
Για να πάει κάποιος στον Πειραιά, είτε από τα προάστια του είτε από την υπόλοιπη Αθήνα, απαιτεί υπομονή και κυρίως ώρα. Για να φτάσεις στο λιμάνι ακόμα περισσότερο. Τα κρουαζιερόπλοια, στριμωγμένα προσπαθούν να χωρέσουν στο ασφυκτικο πλαίσιο που έχει δημιουργήσει η φύση, βλέπετε το λιμάνι του Πειραιά είναι από τα ελάχιστα φυσικά λιμάνια της χώρας.
Όμως η κακή εικόνα δεν σταματά εκεί μόνο. Το κέντρο της πόλης μοιάζει να έχει καταληφθεί από εργοτάξια, η Αγορά της πόλης μοιάζει βγαλμένη από άλλη δεκαετία και ταιριάζει σε κάποια άλλη Ήπειρο, σίγουρα όχι Ευρωπαϊκή, τα δικαστήρια είναι απαρχαιωμένα, η γραμμή 1 του Μετρό συνεχίζει να αποκόπτει τη χερσόνησο του Πειραιά από την υπόλοιπη πόλη, ενώ τα ριμαγμένα και εγκατελειμένα κτίρια είναι πολλά και στέκουν στα καλύτερα σημεία της πόλης.
Αυτό το status όμως αλλάζει. Το θετικό είναι ότι δεν αλλάζει μόνο στα λόγια αλλά και στις πράξεις. Ο Πειραιάς ετοιμάζεται να αλλάξει σελίδα και αυτό θα φανεί σταδιακά τα επόμενα.
Μία σειρά από κινήσεις που ξεκινούν από το επίπεδο της Κεντρικής Κυβέρνησης και φτάνουν στο Δήμο δείχνουν υπάρχει μεγάλη κινητικότητα για να γίνει ο Πειραιάς η μεγάλη Ευρωπαϊκή πόλη, ζωντανό κομμάτι της πρωτεύουσας για να παίξει το ρόλο που του ανήκει δικαιωματικά. Του επιχειρηματικού και ναυτιλιακού πόλου.
Στον τομέα των συγκοινωνιών έχουμε το μεγάλο έργο της επέκτασης του Μετρό από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο. Η επέκταση των 7,5χλμ θα έχει 6 σταθμούς, 3 στα προάστια της πόλης: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια και 3 στην ίδια την πόλη και μάλιστα ο ένας στην καρδιά της: Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο. Η λειτουργία της γραμμής τοποθετείται το 2019 με την ελπίδα ότι δεν θα έχουμε άλλες καθυστερήσεις.
Το Τραμ επεκτείνεται από το Φάληρο μέχρι το κέντρο και το λιμάνι και θα περνά από τις οδούς Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Β.Γεωργίου, Α.Ποσειδώνος, Ε.Αντιστάσεως, Ο.Σκυλίτση. Θα έχει μονή γραμμή και θα διαγράφει κυκλική πορεία. Θα έχει στάση στο Δημοτικό Θέατρο που θα το συνδέει με το Μετρό αλλά και 100 μέτρα από το σταθμό Πειραιάς.
Στην περιοχή του σταθμού Πειραιάς θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της πρωτεύουσας με 2 σταθμούς Μετρό (γραμμές 1 και 3), σταθμό Τραμ, Προαστιακό, λεωφορεία, τρόλεϊ και φυσικά το λιμάνι.
Ο Προαστιακός αναμένεται από το 2017 να πυκνώσει τα δρομολόγια του χάρη στην ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης και από 1 τρένο ανά ώρα να έχουμε 3-4 τρένα ανά ωρά που θα εξυπηρετούν το αστικό τμήμα Πειραιάς-ΣΚΑ.
Αυτό σημαίνει λιγότερα λεωφορεία και τρόλεϊ από άλλες περιοχές, μείωση των ι.χ. λόγω των νέων μέσων άρα σημαντική μείωση της κίνησης μέσα στο εμπορικό κέντρο της πόλης.
Στα μελλοντικά έργα θα έχουμε την υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο στον Πειραιά μέ ένα νέο σταθμό στο ύψος του Κεράνη (θα λέγεται Καμίνια), ενώ εξετάζει η πιο γρήγορη σύνδεση της Λ.Ποσειδώνος με το Λιμάνι του Πειραιά. Τέλος και το Τραμ εξετάζεται να φτάσει μέχρι την κρουαζιέρα.
Η Περιφέρεια και ο Δήμος επίσης σχεδιάζουν την ανασυγκρότηση της εικόνας της πόλης με μεγάλες παρεμβάσεις. Η πιο σημαντική είναι η δημιουργία Κλειστής Αγοράς για να σταματήσει να υφίσταται αυτή η κακή εικόνα που υπάρχει σήμερα, η μεταφορά των Δικαστηρίων στο κέντρο, δίπλα σχεδόν από το Δημαρχείο δημιουργώντας μία Τριλογία, Δημοτικό Θέατρο-Δημαρχείο-Δικαστήρια.
Η ολοκλήρωση των έργων και η συστηματική λειτουργία των μονοδρομήσεων θα φέρουν καλύτερη εικόνα στην πόλη ενώ η ορθότερη επιχειρηματική εκμετάλλευση του λιμανιού του Πειραία θα έχει ως πιθανό αποτέλεσμα την προσέλκυση νέων επιχειρήσεων και την αναγέννηση του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής ως ναυτιλιακού κέντρου.
Στο λιμάνι θα έχουμε την κατασκευή νέου προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια που θα δώσει ανάσα στο κορεσμένο λιμάνι ενώ τα έργα για την Ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου συνδέονται άμεσα με τη γενικότερη εικόνα του Πειραιά καθώς η εικόνα του Φαλήρου εισερχόμενος ή εξερχόμενος από την πόλη μόνο κολακευτική δεν είναι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα