Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2017

Έξι μεγάλες παραδόσεις έργων φέρνουν τη νέα μέρα για τον Σιδηρόδρομο

κείμενο από το ypodomes.com
Οι συγκοινωνίες της Αθήνας σήμερα δεν θα έλεγε κανείς ότι είναι και στην καλύτερη κατάσταση τους. Για ένα ακόμα καλοκαίρι ζήσαμε αραιά δρομολόγια και κυρίως ζέστη. Οι συρμοί πρώτης γενιάς των Γραμμών 2 και 3 του Μετρό (οι ασημένιοι εξωτερικά με την ροζ επένδυση) αποτελούν τον  "αδύναμο κρίκο" κάθε καλοκαίρι σε μία περίοδο που ξεπερνά τους 3 μήνες και πολλές φορές κάνει τη διαδρομή ανυπόφορη.
 
Αναφορικά με τους Συρμούς της Γραμμής 1 (πρώην Ηλεκτρικός) η κατάσταση είναι ιδιαίτερα προβληματική. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com περίπου το 40% των συρμών δεν λειτουργεί λόγω προβλημάτων και έλλειψης ανταλλακτικών. Τα θέματα των συρμών αυτών συνεχίζονται και με την ανάγκη υιοθέτησης νέων τεχνολογιών που θα τους δώσει την απαραίτητη συνθήκη ασφαλείας για να βγουν και πάλι στην κυκλοφορία.
 
Στην Γραμμή 1 η διαθεσιμότητα συρμών είναι ιδιαίτερα μικρή καθώς το τροχαίο υλικό από τις παραλαβές των σειρών 7,8 και 9 είναι παρωχημένης τεχνολογίας ενώ δεν έχουν συντηρηθεί επαρκώς με αποτέλεσμα να είναι παροπλισμένοι.
 
Δεδομένου του γεγονότος ότι η Γραμμή 1 εξακολουθεί να σηκώνει το μεγαλύτερο φορτίο από τις υπόλοιπες γραμμές, το φαινόμενο των αραιών δρομολογίων είναι καθημερινά εμφανές.
 
Όπως σημείωσε ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος της "Ένωσης Εργαζομένων ΗΣΑΠ", μιλώντας στο ypodomes.com το θέμα είναι υπαρκτό και συνδυάζεται και με την έλλειψη προσωπικού που γίνεται κάθε χρόνο και εντονότερη λόγω των συνταξιοδοτήσεων μιας και προσλήψεις έχουν να γίνουν από το 2008, δηλαδή σχεδόν 10 χρόνια.
 
Πέραν τούτου, όπως λέει υπάρχουν τρένα που κυκλοφορούν και ξεπερνούν τα 35 χρόνια. "Είναι ασφαλή αλλά παρουσιάζουν λόγω παλαιότητας συχνότερες βλάβες. Το τεχνικό προσωπικό είναι εξαιρετικό και ικανό, προσπαθεί αλλά χρειάζονται ριζικές λύσεις".
 
Τα νεότερα τρένα της Γραμμής 1, η λεγόμενη Σειρά 11, είναι 12 ετών καθώς παρελήφθησαν την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας και όπως τονίζει ο κ.Ρενιέρης σηκώνουν το μεγάλο βάρος της καθημερινής κυκλοφορίας αποτελώντας το 50% των διαθέσιμων συρμών.
 
Τα προβλήματα στους περισσότερους συρμούς έχουν να κάνουν με την λειτουργία των θυρών (στις παλιές γενιές συρμών), την απουσία ανταλλακτικών και νέων συστημάτων.
 
ΛΥΣΗ Η ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ;
Σύμφωνα με τον κ.Ρενιέρη η ΣΤΑΣΥ μελετά την ανακατασκευή των Συρμών που θα άλλαζε την σημερινή εικόνα. Επίσης όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς στο ypodomes.com στο παρελθόν έχουν γίνει προτάσεις για την ανακατασκευή των συρμών οι οποίες όμως δεν προχώρησαν ποτέ.
 
Γιατί ανακατασκευή; όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, μία γενική ανακατασκευή (η σχετική ορολογία στα αγγλικά είναι refurbish ή modernization) των συρμών, θα τους έδινε μία παράταση στη διάρκεια ζωής τους κατά 15-20 χρόνια, το κόστος σε σχέση με την αγορά νέων συρμών θα ήταν περίπου στο 10-15%, θα συρρίκνωνε το κόστος συντήρησης ενώ το lifting θα μπορούσε να είναι γενικευμένο. Συγκεκριμένα όπως υποστηρίζουν με ένα σχετικά μικρό ποσό σε σχέση με την αγορά συρμών θα μπορούσαν να μεταμορφωθούν στο σύνολο τους οι Συρμοί της Γραμμής 1.
 
Από τη στιγμή που θα αποφασιζόταν μία τέτοια λύση, θα μπορούσαν να γίνουν παρεμβάσεις στο αμάξωμα (όλοι γνωρίζουν την εικόνα που παρουσιάζουν σήμερα οι συρμοί), στην ανακαίνιση της εσωτερικής διακόσμησης, την εισαγωγή νέων τεχνολογιών σε επίπεδο ασφάλειας, τηλεματικής και πληροφόρησης του κοινού, νέας γενιάς κλιματισμού και νέες τεχνικές προδιαγραφές στο μηχανικό μέρος των συρμών. 
 
Με ένα ελεγχόμενο κόστος λοιπόν, αποφεύγεται η δαπάνη τεράστιων ποσών για αγορά ή διαρκή αγορά ανταλλακτικών και οι συρμοί ανανεωμένοι έχουν μεγάλη παράταση ζωής, ενώ αναβαθμίζεται 100% η ποιότητα της μετακίνησης και της εμπειρίας του επιβάτη και συνολικά του συστήματος Μετρό της πόλης.
 
Από την πλευρά τους οι Μηχανοδηγοί είναι θετικοί σε ένα τέτοιο εγχείρημα καθώς όπως σημειώνει ο κ.Ρενιέρης θα βελτίωνε σημαντικά τις καθημερινές συνθήκες εργασίας και την ποιότητα του παρεχόμενου μεταφορικού έργου που σήμερα στη Γραμμή 1 είναι ιδιαίτερα χαμηλό λόγω της εμφάνισης και των προβλημάτων των συρμών.
 
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Λόγω της κρίσης που ξέσπασε την προηγούμενη δεκαετία, το δόγμα και στις μεταφορές αλλάζει. Πολλές μεγάλες πόλεις της Ευρώπης αλλά και παγκοσμίως, κάνουν οικονομία κλίμακας, προσθέτωντας σε αισθητική, ασφάλεια και λειτουργικότητα, με την ανακατασκευή παλαιάς γενιάς συρμών.
 
Στο Άμστερνταμ, το Παρίσι, το Μεξικό συναντάμε μερικά τέτοια παραδείγματα. Το πιο πρόσφατο πραγματοποιήθηκε στο Μετρό της Μαδρίτης με την ανακατασκευή των Συρμών της Γραμμής 5. 
 
Στη συγκεκριμένη γραμμή δαπανήθηκαν 20εκατ.ευρώ για την ανακατασκευή 52 συρμών. Τι έκαναν; μεταξύ άλλων τοποθέτησαν: σύστημα κλιματισμού, νέο εξοπλισμό σηματοδότησης, αναβαθμίστηκε η λειτουργία των θυρών, ανακαίνισαν το  πιλοτήριο και μετέτρεψαν το συρμό απο διβάγονο σε εξαβάγονο (σαν αυτούς που κυκλοφορούν στην Αθήνα). Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της συχνότητας και της διαθεσιμότητας των τρένων κατά 44%, παρέχοντας έτσι πολύ πιο αξιόπιστες καθημερινές μεταφορές στο συνεχώς αυξανόμενο κοινό του Μετρό.
 
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΕΝΑ ΠΡΩΤΗΣ ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ 2 ΚΑΙ 3
Με την ίδια μέθοδο μπορεί να γίνει μία μερική ανακατασκευή-αναβάθμιση των Συρμών πρώτης γενιάς των γραμμών 2 και 3 που αποτελούν καθημερινό μαρτύριο για τους επιβάτες τους καλοκαιρινούς μήνες, μαρτύριο που γίνεται ακόμα πιο έντονο όταν υπάρχει αυξημένη επιβατική κίνηση. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes είχε ξεκινήσει προ δεκαετίας διαδικασία μελέτης και διαγωνισμού για την εγκατάσταση μονάδων κλιματισμού η οποία δεν προχώρησε ποτέ
 
Με την εφαρμογή νέων τεχνολογιών, όπως σημειώνει παράγοντας της αγοράς, είναι εφικτή η εγκατάσταση μονάδων κλιματισμού που θα κάνει το ταξίδι πολύ πιο άνετο το καλοκαίρι καθώς θα αποφεύγεται και η έντονη ζέστη αλλά και η μεγάλη φασαρία που προκαλείται από τα ανοιχτά παράθυρα κατά μήκος του συρμού. Εδώ θα μπορούσε επιπρόσθετα να εγκατασταθεί τηλεματική και σύστημα ενημέρωσης επιβατών σε αντιστοιχία με τους Συρμούς δεύτερης και τρίτης γενιάς που προσφέρουν πολύ πιο άνετο ταξίδι στους επιβάτες.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα