Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Σε συγκοινωνιακό και ενεργειακό υπερκόμβο εξελίσσεται η Ελλάδα

κείμενο από το ypodomes.com
Σε πλήρη εξέλιξη είναι ο μετασχηματισμός της χώρας συγκοινωνιακό παράδεισο της Ευρώπης. Μετά την ολοκλήρωση του δικτύου αυτοκινητόδρομων, την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά, των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων, η συνέχεια αναμένεται να είναι το ίδιο γεμάτη.
Το επόμενο διάστημα αναμένουμε τρία πολύ σημαντικά γεγονότα. Το πρώτο είναι η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Με τη συμμετοχή του Γαλλικού Κολοσσού CMA CGM, το λιμάνι της πόλης αναμένεται να μεγαλουργήσει τα επόμενα χρόνια με στόχο την κατάκτηση της εμπορευματικής κίνησης προς τα Βαλκάνια και τις χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ.
Δεύτερο είναι η ολοκλήρωση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου Πειραιάς-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Σταδιακά από τα τέλη του έτους μέχρι τα τέλη της επόμενης χρονιάς, η λειτουργία της εξηλεκτρισμένης διπλής γραμμής (εκτός ενός μικρού τμήματος στο βόρειο άκρο), εκτιμάται ότι θα δώσει μεγάλη ώθηση στη μεταφορά εμπορευμάτων, προς τις αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και θα μειώσει δραστικά τις χρονοαποστάσεις.
Η παρουσία της Ferrovie, του Ιταλικού Κολοσσού, είναι ένα επιπλέον στοιχείο αισιοδοξίας, μιας και η εταιρεία, έχει μιλήσει (ανεπίσημα προς το παρόν) για επενδύσεις που θα φτάνουν το μισό δις.ευρώ με στόχο την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών της χώρας.
Το τρίτο στοιχείο είναι η ιδιωτικοποίηση του βασικού οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού όπου με μήκος 1.000χλμ αποτελεί την πλέον πολύφερνη νύφη και μεγάλοι όμιλοι είναι έτοιμοι να ριχτούν στη μάχη της απόκτησης της μέσω διαγωνισμού παραχώρησης.
Η μετεξέλιξη της χώρας σε υπερκόμβο μεταφορών, κάτι που γεωγραφικά είναι απολύτως φυσικό, αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά και εδώ αναμένουμε σημαντικά κέρδη, κυρίως από τον κλάδο των logistics που εκτιμάται ότι θα μεγαλουργήσει τα επόμενα χρόνια βασιζόμενος αφενός στις νέες, μοντέρνες υποδομές της χώρας και αφετέρου στους διαχειριστές αυτών που θα επιθυμούν αύξηση του τζίρου τους.
Μεγάλο ενδιαφέρον θα έχει και η ενεργειακή μετεξέλιξη της Ελλάδας, μιας και ο Αγωγός ΤΑΡ από τη μία, ο IGB αλλά και η μελλοντική ηλεκτρική σύνδεση της χώρας με την Κύπρο και το Ισραήλ δημιουργούν ένα ιδανικό περιβάλλον που θα μετατρέψει τη χώρα σε ρυθμιστή της διανομής ηλεκτρικής ενέργειας σε άλλες χώρες της Ευρώπης ενώ θα βοηθήσει στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου τομέα, με νέες θέσεις εργασίας.
Ο συγκοινωνιακός και ενεργειακός παράδεισος που μπορεί να αποτελέσει η χώρα μας, έχει αρκετά βήματα μπροστά της αλλά η βάση έχει ήδη στηθεί. Στον πρώτο τομέα τα αποτελέσματα θα τα δούμε ήδη από το 2018 ενώ στον ενεργειακό θα πρέπει να περιμένουμε από το 2021 όταν θα λειτουργούν οι 2 αγωγοί.
Το σίγουρο είναι ότι και με συμπληρωματικά έργα στον συγκοινωνιακό καμβά (ολοκλήρωση του Ε65, επέκταση της Ιόνιας μέχρι την Κακαβιά, τον ΒΟΑΚ αλλά και την υλοποίηση της αναβάθμισης του ανατολικού τμήματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας -Θεσσαλονίκη-Ορμένιο) η χώρα θα ισχυροποιηθεί ακόμα περισσότερο και θα γίνει πιο θελκτική σε παγκόσμιους παίκτες στον τομέα των μεταφορών.
Τα αισιόδοξα μηνύματα βέβαια μένει να τα δούμε να μετατρέπονται σε πραγματικότητα και τα δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν δαπανηθεί για την ανάπτυξη αυτών των δικτύων να τα δούμε να μεγαλουργούν προς όφελος της χώρας, της ανάπτυξης και της βελτίωσης του βιωτικού επιπέδου των Ελλήνων που τα τελευταία χρόνια έχουν υποστεί τεράστιες απώλειες.
Σημαντικό στοιχείο τώρα θα παίξουν οι πολιτικές που θα εφαρμοστούν που όπως όλα δείχνουν θα επιμείνουν στην συνέχεια των επενδύσεων σε αυτούς τους δύο πολλά υποσχόμενους τομείς της οικονομίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα