Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 12 Σεπτεμβρίου 2017

Διπλή πρόταση του Υποδομών για υπογειοποίηση γραμμών στην Πάτρα από Κανελλοπούλου μέχρι Άγιο Ανδρέα

κείμενο από το ypodomes.com
Δύο νέες προτάσεις στέλνει το Υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com για την χάραξη στο τελευταίο τμήμα του Σιδηροδρομικού Διαδρόμου Αθήνα-Πάτρα.
Σύμφωνα με τις πηγές αυτές και οι δύο προτάσεις περιλαμβάνουν πλήρη υπογειοποίηση στο τμήμα Κανελλοπούλου-Άγιος Διονύσιος έχοντας μικρές διαφορές μεταξύ τους. Έτσι, σας αποκαλύπτουμε πως οι δύο προτάσεις είναι οι εξής:
Η πρώτη πρόταση αφορά την έναρξη της υπογειοποίησης λίγο πριν την οδό Κανελλοπούλου και στη συνέχεια, ελαφρά υπόγεια όδευση μέχρι τον Σταθμό του Αγίου Διονυσίου.
Η δεύτερη πρόταση αφορά την υπέργεια διέλευση της Κανελλοπούλου και την βύθιση της γραμμή αμέσως μετά και υπόγεια όδευση μέχρι το Σταθμό του Αγίου Διονυσίου.
Η διαφορά μεταξύ των δύο προτάσεων είναι καθαρά τεχνική, καθώς αν υπάρξει έναρξη της βύθισης της γραμμής πριν την Κανελλοπούλου θα χρειαστεί, ελαφρά τροποποίηση της υπάρχουσας εργολαβίας για την υποδομή του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο και έχει να κάνει με τον τρόπο που προβλέπεται να "κουμπώσει" το τέλος του πρώτου τμήματος με το τμήμα που θα καταλήγει στην Πάτρα.
Οι δύο προτάσεις έχουν κοινή υπόγεια όδευση με διπλή γραμμή μέχρι τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα και από εκεί η γραμμή θα συνεχίζει μονή αφενός προς το εργοστάσιο της Πατραϊκής όπου προβλέπεται η ανάπτυξη Εμπορευματικού Κέντρου και αφετέρου με άλλη μονή γραμμή διαγώνια και ισόπεδα προς το Νέο Λιμάνι, ικανοποιώντας τις εμπορευματικές ανάγκες του ΟΛΠΑ.
Σε κάθε περίπτωση με οποιαδήποτε λύση επιλεγεί, εξασφαλίζεται η συνεχιζόμενη λειτουργία του Προαστιακού Πάτρας, καθώς έχει προβλεφθεί τεχνικά το πως θα γίνει αυτό ακόμα και κατά τη διάρκεια των έργων.
ΒΡΕΘΗΚΕ Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ;
Σαν πρώτο συμπέρασμα μπορούμε να πούμε ότι το έγγραφο αυτό που θα σταλεί στο Δήμο, είναι μία μεγάλη νίκη του Δήμου Πατρέων που επέμενε στην υπογειοποίηση της γραμμής, στο αστικό της τμήμα.
Επίσης είναι μία δικαίωση για το ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας όπου εδώ και χρόνια προσπαθεί να βρεθεί η χρυσή τομή και σε αυτό βέβαια βοήθησε η πρόσφατη πρόταση του Προέδρου του ΤΕΕ/ΔΕ, Βασίλη Αϊβαλή, που συγκέρασε όλες τις απόψεις και έδωσε το έναυσμα στη σύγκλιση όλων των πλευρών για να τελειώσει το "θρίλερ" της χάραξης που κρατά δεκαετίες.
Εδώ, να σημειώσουμε ότι και το Υπουργείο Υποδομών κράτησε χαμηλό προφίλ και υιοθετώντας εν πολλοίς την πρόταση του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας αλλά και τη θέση του Δήμου, προσφέρει μία λύση που πιθανώς θα είναι κοινά αποδεκτή από όλους ενώ ανοίγει και ο δρόμος για την επαναλειτουργία της γραμμής τουλάχιστον μέχρι τον Πύργο.
Ερώτημα παραμένει το κόστος που αναμένεται να είναι ιδιαίτερα αυξημένο καθώς είναι γνωστό ότι σημαντικό τμήμα της γραμμής περνά από επιχωματωμένο έδαφος, πράγμα που σημαίνει σημαντικά έργα αντιστήριξης και προστασίας από το νερό. Σε κάθε περίπτωση το έργο αναμένεται να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και το ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ 2014-2020.

ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ
Τώρα, αναμένεται μετά την αποστολή του εγγράφου να υπάρξει η επίσημη αντίδραση του Δήμου και των φορέων της περιοχής, η οποία θα καθορίσει την εξέλιξη του έργου και της υλοποίησης τους.
Όπως πολλές φορές έχουμε αναφέρει στο ypodomes.com ο χρόνος είναι αντίπαλος μιας και μέχρι το τέλος του 2022, το έργο πρέπει να έχει τελειώσει. Αυτό σημαίνει ότι όποια λύση και αν προκριθεί θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν μελέτες και τεύχη δημοπράτησης και το αργότερο μέχρι το καλοκαίρι του 2018 να τρέξει ο διαγωνισμός.
Εφόσον ο εργολάβος μπει το 2019 θα έχει μπροστά του λιγότερο από 3,5 χρόνια (εφόσον μπει μέσα στο πρώτο εξάμηνο) για να ολοκληρώσει ένα δύσκολο, σύνθετο έργο που θα περιέχει μεγάλο μήκος υπογειοποίησης, σημαντικών έργων υποδομής, επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και φυσικά σταθμών.
Ο χρόνος κατασκευαστικά είναι ήδη πολύ στενός και θα πρέπει να υπάρξει άμεση κινητοποίηση των εμπλεκόμενων φορέων για να μην βρεθεί η χώρα αντιμέτωπη με την απαίτηση επιστροφής εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από τις επιδοτήσεις της ΕΕ στη στο σιδηροδρομικό διάδρομο Αθήνα-Πάτρα.
Ο λόγος είναι πως σε αυτό το ΕΣΠΑ όλες οι χώρες έχουν δεσμευτεί για την ολοκλήρωση των βασικών συγκοινωνιακών δικτύων και για τη χώρα μας είναι ο ΠΑΘΕΠ, δηλαδή ο σιδηροδρομικός διάδρομος Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και Προμαχώνας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα