Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Σε Δυτική Ελλάδα και Κρήτη μεταφέρονται τα νέα μεγάλα έργα υποδομής

κείμενο από το ypodomes.com
Στην Δυτική Ελλάδα και την Κρήτη δίνεται πλέον έμφαση στα νέα μεγάλα έργα της χώρας. Η ολοκλήρωση των αυτοκινητόδρομων και της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη, μετακινεί τις προτεραιότητες για δημιουργία νέων υποδομών και από την επιλογή των έργων φαίνεται μία προσέγγιση προς τη Δυτική Ελλάδα και την Κρήτη.
Στην Δυτική Ελλάδα έχουμε περίπου 1 δισ.ευρώ για εμβληματικά έργα και βλέπουμε τα σιδηροδρομικά να έχουν την τιμητική τους καθώς περιμένουμε να υλοποιηθούν έργα στα τμήματα Κιάτο-Αίγιο (που πιάνει και περιοχές της Περιφέρειας Πελοποννήσου), Αίγιο-Ρίο και Ρίο-Λιμένας Πάτρας. Στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2022 η πόλη και το λιμάνι της Πάτρας να έχουν συνδεθεί με το σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Το κόστος των παραπάνω έργων είναι περίπου 400-450εκατ.ευρώ, χωρίς να έχει προς το παρόν αποσαφηνιστεί τι θα γίνει με την χάραξη στο τελευταίο τμήμα. Τα έργα έχουν προγραμματισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Επίσης έχουμε και δύο μεγάλα οδικά έργα. Το πρώτο είναι ο Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος μήκους 75χλμ. το έργο έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ με 350εκατ.ευρώ και η κατασκευή εκτιμάται ότι μπορεί να ξεκινήσει εντός του 2018. Το δεύτερο είναι η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία μήκοςυ 48χλμ που είναι έργο phasing. Εδώ, περιμένουμε την τελική απόφασ για την ολοκλήρωση του έργου πιθανότατα μέχρι το 2021. Το κόστος των έργων ολοκλήρωσης αγγίζει τα 200εκατ.ευρώ (τα έργα σκούπα μαζί με αυτά που συνεχίζονται).
Στην Κρήτη κυριαρχούν δύο πολύ μεγάλα projects με το κόστος να ανεβαίνει στα 1,8δισ.ευρώ. Το πρώτο και μεγαλύτερο είναι η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και προσφάτως ανακοινώθηκε και επέκταση μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Το κόστος μέχρι το Ηράκλειο φτάνει τα 1,1δισ.ευρώ και μια πρόχειρη εκτίμηση για το τμήμα μέχρι τον Άγιο Νικόλαο είναι άλλα επιπλέον 200εκατ.ευρώ. Η δημοπρατηση για την κατασκευή με την μέθοδο της παραχώρησης αναμένεται προς τα τέλη του 2018 και τα έργα εκτιμάται ότι θα μπορούν να ξεκινήσουν το 2020.
Το δεύτερο και πιο ώριμο έργο είναι η κατασκευή με παραχώρηση του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, έργο που είναι πολύ κοντά στις υπογραφές. Το κόστος είναι περίπου 500εκατ.ευρώ και θα μεταμορφώσει μία μεγάλη περιοχή του Νομού Ηρακλείου δίνοντας νέες δυνατότητες ανάπτυξης στον τουρισμό και τις υπηρεσίες.
Ειδικότερη στην περίπτωση της Κρήτης μιλάμε για τη δημιουργία νέων υποδομών γιατί το νησί, όντως πάσχει έχοντας ξεπερασμένες υποδομές που δεν μπορούν να καλύψουν την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση. Αντίθετα στην Δυτική Ελλάδα μιλάμε κυρίως για συμπλήρωση υποδομών τόσο σε αυτοκινητόδρομους όσο και σε σιδηρόδρομο.
Σε αυτή την σύγκριση δεν έχουμε προσθέσει το μεγαλεπήβολο πλάνο του Sea2Sea, του σιδηροδρομικού έργου Ελλάδας-Βουλγαρίας που στο Ελληνικό σκέλος αφορά έργα για την Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία γιατί μιλάμε για ένα πιο μακροπρόθεσμο πλάνο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα