Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2017

Facility Management: Νέος, δυναμικός και πολλά υποσχόμενος τομέας του τεχνικού κλάδου

κείμενο από το ypodomes.com
Ο πρωταρχικός σκοπός του Facility Management ή της Διαχείρισης Εγκαταστάσεων είναι σχετικός με τη σωστή διαχείριση και συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων χωρίς όμως να είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με αυτό. Η διαχείριση υποστηρικτικών υπηρεσιών της εταιρείας όπως υπηρεσίες εγκατάστασης, διαχείριση κατασκευών, καθαρισμός χώρων, είναι μερικοί τομείς στους οποίους εμπλέκεται η Διαχείριση Eγκαταστάσεων.
Ανατρέχοντας κανείς στη διεθνή βιβλιογραφία, θα διαπιστώσει ότι έχουν δοθεί πολλές ερμηνείες για τον ορισμό της Διαχείρισης Εγκαταστάσεων (FacilitiesManagement). Μερικές από αυτές παρατίθενται ακολούθως: Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης (CEN – European Committee for Standardization) «το Facilities Management είναι η ενσωμάτωση των διαδικασιών μέσα σε ένα οργανισμό για να διατηρήσουν και να αναπτύξουν τις συμφωνηθείσες υπηρεσίες που υποστηρίζουν και βελτιώνουν την αποτελεσματικότητα των κύριων δραστηριοτήτων του».
Σύμφωνα με τον Διεθνή Σύνδεσμο για την Διαχείριση των Εγκαταστάσεων (IFMA – International Facility Management Association) «το Facility Management είναι ένα επάγγελμα που περιλαμβάνει πολλές ειδικότητες για την εξασφάλιση της λειτουργικότητας του δομημένου περιβάλλοντος με την ενσωμάτωση των ανθρώπων, του χώρου, των διαδικασιών και της τεχνολογίας».
Με άλλα λόγια, πρόκειται για μία δραστηριότητα που ενσωματώνει πολλαπλές αρχές, ώστε να διασφαλιστεί η λειτουργικότητα σε ένα κτιριακό σύμπλεγμα όπου συνυπάρχουν οι άνθρωποι, τα μηχανήματα, τα κτίρια και τέλος η τεχνολογία με την όποια μορφή. Είναι κοινώς αποδεκτό πως η διαχείριση των κτιριακών εγκαταστάσεων αποτελεί μια απαραίτητη διαδικασία για τον εκάστοτε οργανισμό ή επιχείρηση που αφιερώνει ένα σημαντικό μέρος του προσωπικού, του χρόνου και των χρημάτων του σε υποστηρικτικές υπηρεσίες προς το βασικό αντικείμενό του, αναλαμβάνοντας ταυτόχρονα και το οικονομικό ρίσκο που αυτές έχουν.
Τέτοιες υπηρεσίες είναι ο καθαρισμός, η φύλαξη, η τεχνική συντήρηση, η εστίαση κλπ. Με τον όρο Facility Management ορίζουμε το Ολοκληρωμένο Σύστημα Υπηρεσιών που συνδυάζει όλες τις προαναφερόμενες παρεχόμενες υπηρεσίες σαν μια λύση.
Η Διαχείριση Εγκαταστάσεων είναι μία κρίσιμη, στρατηγική επιχειρηματική πρακτική. Οργανισμοί σε όλο τον κόσμο καταλαμβάνουν ολοένα και περισσότερο περίπλοκα κτίρια και εγκαταστάσεις χρησιμοποιώντας σύγχρονη τεχνολογία για τον έλεγχο και την λειτουργία τους. Η επαγγελματική Διαχείριση Εγκαταστάσεων είναι απαραίτητη για τον σχεδιασμό, την διαχείριση, την συντήρηση και λειτουργία τέτοιων κτιριακών εγκαταστάσεων.
ΣΧΕΔΟΝ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ Η ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥ FACILITY MANAGEMENT ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στη χώρα μας η διείσδυση του facility management παραμένει πολλή μικρή καθώς δεν υπάρχει η σχετική κουλτούρα. Σε ολιστικό επίπεδο τη βρίσκουμε μόνο σε πολύ μεγάλες ιδιωτικές κτιριακές εγκαταστάσεις όπως το Αεροδρόμιο της Αθήνας ή το Κέντρο Πολιτισμού Ί.Σ.Νιάρχος. Δεν είναι τυχαίο ότι ειδικά στο δεύτερο έγινε μάχη γιγάντων για το σχετικό συμβόλαιο με την ENGIE τελικά να επικρατεί κυρίως λόγω της μεγάλης της εμπειρίας σε παγκόσμιο επίπεδο.
Στον τεχνικό χώρο, οι μεγάλες τεχνικές εταιρείες έχουν ιδρύσει θυγατρικές οι οποίες ασχολούνται με το συγκεκριμένο αντικείμενο όμως και λόγω της οικονομικής στενότητας δεν έχουν αναπτύξει το βάθος ή το εύρος αν θέλετε των δραστηριοτήτων που θα μπορούσαν να έχουν.
Η κουλτούρα που επικρατεί εδώ και δεκαετίες στην συντήρηση ή διαχείριση κτιρίων είναι η πολυδιάσπαση των εργασιών ανά αντικείμενο δηλαδή αν χαλάσει ένας νιπτήρας να έρθει ένα συνεργείο υδραυλικών, αν χαλάσει ο κλιματισμός να έρθει ψυκτικός, για βάψιμο θα έρθει συνεργείο βαφέων κ.ο.κ
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει συνολικά διατηρημένη σε υψηλό επίπεδο καλή εικόνα των κτιρίων. Κυρίως αυτό ειναι αντιληπτό στα δημόσια κτίρια με τα περισσότερα να είναι είτε σχεδόν εγκαtελειμένα στην τύχη τους είτε στην καλύτερη περίπτωση κακό-συντηρημένα.
Αυτό μπορεί να γίνει πολύ καλύτερα αντιληπτό σε μεγάλες υποδομές της χώρας. Μπορούμε να δούμε σε πόσο υψηλό επίπεδο παραμένει π.χ. η Αττική Οδός ύστερα από 16 χρόνια λειτουργίας λόγω της επιβολής ολιστικής συντήρησης και σε τι κατάσταση είναι η κατά πολύ νεότερη Εγνατία Οδός που δεν έχει την ίδια φροντίδα λόγω έλλειψης των απαιτούμενων πρακτικών αλλά και κεφαλαίων.
Το ενδιαφέρον σε αυτόν τον νηπιακό στη χώρα τομέα του τεχνικού κλάδου είναι πως με την ευρεία ανάπτυξη του μπορεί να απασχολήσει σε πανελλαδικό επίπεδο (και όχι μόνο στην Αθήνα) χιλιάδες νέες θέσεις εργασίες και μάλιστα σε χαμηλό επίπεδο δηλαδή εργατικό και τεχνικό δυναμικό, που σήμερα πολύ δύσκολα βρίσκει δουλειά λόγω της έλλειψης αντικειμένων και των καταλοίπων της κρίσης με την ανεργία σε υψηλά επίπεδα.
Το αποτέλεσμα που θα φέρει η γενικευμένη πρακτική του Facility Management θα είναι και η γεωμετρική πρόοδος της εικόνας και λειτουργίας κτιρίων και υποδομών, ένας τομέας που δίχως άλλο η χώρα πάσχει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα